ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
ilektrokinisi
Φώτο: Shutterstock

Έρχεται το νέο Κινούμαι Ηλεκτρικά, ποιες αλλαγές εξετάζονται

Ο επόμενος κύκλος θα στοχεύει στην απλοποίηση της διαδικασίας, την επίσπευση του χρόνου πληρωμής των δικαιούχων και τη μέγιστη δυνατή απορρόφηση κονδυλίων. Διεύρυνση των κριτηρίων ζητάει η αγορά.

Μέχρι το τέλος του μηνός αναμένεται να ξεκινήσει ο νέος κύκλος επιδότησης για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μέσω του νέου προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά, τονίζουν πηγές του υπουργείο Μεταφορών στο Business Daily, καθώς νέα στοιχεία από την ΕΛΣΤΑΤ επιβεβαιώνουν τους αργούς ρυθμούς με τους οποίους ενσωματώνεται η τεχνολογία στους δρόμους της χώρας.

Το Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 ολοκληρώθηκε στις 30 Απριλίου αν και κυβερνητικά στελέχη υπογραμμίζουν ότι η καταβολή επιδοτήσεων θα συνεχίσει για ένα χρόνο ακόμα. Το πρόγραμμα αφορά την αγορά ή μακρόχρονη μίσθωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου από φυσικά ή νομικά πρόσωπα με επιδότηση που φτάνει τις 8.000 ευρώ. Παρέχεται, επίσης, επιδότηση 40% για τα ηλεκτρικά ποδήλατα, με μέγιστο ποσό τα 800 ευρώ.

Για το Κινούμαι Ηλεκτρικά 3 η σχεδίαση έχει ολοκληρωθεί και εκτιμάται ότι σύντομα θα γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις χωρίς να έχει γίνει γνωστό ακόμα αν θα υπάρξουν αλλαγές στους όρους του προγράμματος.

«Προσδοκούμε να ξεκινήσει προς το τέλος του μηνός ή στις αρχές Ιουνίου. Θα υπάρχει μια συνέχεια από το προηγούμενο πρόγραμμα», αναφέρουν πηγές του υπουργείου Μεταφορών.

Κυβερνητικοί παράγοντες υποστηρίζουν ότι ο επόμενος κύκλος θα στοχεύει στην απλοποίηση της διαδικασίας, την επίσπευση του χρόνου πληρωμής των δικαιούχων και την μέγιστη δυνατή απορρόφηση των διαθέσιμων κονδυλίων.

Στην αγορά όμως ακούγονται φωνές που ζητάνε την διεύρυνση των κριτηρίων.

Ενώ έτρεχε ακόμα ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος, ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) είχε ζητήσει αλλαγές που θα επέτρεπαν σε έναν μεγαλύτερο αριθμό πολιτών να επωφεληθεί από την επιδότηση.

«Ο ΣΕΑΑ επιχειρηματολογεί καιρό τώρα πως πρέπει να μειωθεί το ποσό της επιδότησης, ώστε να το απολαμβάνουν κατά το δυνατό περισσότεροι», γράφει σε  ανακοίνωση του, υπογραμμίζοντας ότι υπήρξαν πολλά παράπονα πελατών στις εκθέσεις τους επειδή η πλατφόρμα δεν δεχόταν τα αιτήματα τους.

«Η διακριτική μεταχείριση υπέρ λιγότερων επιδοτούμενων προκαλεί έναν ανυπέρβλητο διαχειριστικό εφιάλτη για τις εμπορίες και τους πελάτες, με αποτέλεσμα όλοι να αποθαρρύνονται», προσθέτει ο ΣΕΑΑ.

Οι νέες άδειες

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν χθες, αύξηση 29,3% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα τον Απρίλιο, καθώς κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 23.711 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 18.343 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2023.

Τα περισσότερα όμως είναι μεταχειρισμένα αυτοκίνητα τα οποία συμβάλλουν στην επιδείνωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Απρίλιο ανέρχονται σε 14.343 έναντι 10.995 πέρυσι, παρουσιάζοντας αύξηση 30,5%.

Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους δείχνουν ότι το ποσοστό των νέων Ι.Χ. στην Ελλάδα που είναι επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) αυξήθηκε στο 10,4% από το 8,8% το αντίστοιχο τετράμηνο πέρυσι, την στιγμή που στην Ευρώπη ο μέσος όρος ανέρχεται στο 19,4%.

Σημειώνεται ότι το 41,7% των καινούργιων αυτοκινήτων στην Ελλάδα κινούνται με βενζίνη, ενώ το 10.3% είναι πετρελαιοκίνητα.

Ενδιαφέρον, επίσης, παρουσιάζει η εικόνα με τα υβριδικά (HEV) Ι.Χ. όπου το ποσοστό ανήλθε στο 33,3% για το τετράμηνο στην Ελλάδα, ενώ ο μέσος όρος στην Ευρώπη ανέρχεται σε μόλις 29%.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα χωρίς φορτιστές: Ανεπαρκής η υποδομή στην Ελλάδα

Μόνο 53 φόρτισης ανά εκατ. κατοίκων υπάρχουν στην Ελλάδα, έναντι 287 στην Ευρώπη. Στόχος της κυβέρνησης να αυξηθούν κατά 100.000 μέχρι το 2030. Πολλά τεχνικά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι χρήστες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Φρενάρουν» τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το πετρέλαιο παίρνει ρεβάνς

Πλήθος προβλημάτων οδηγούν σε καθυστέρηση της αντικατάστασης των αυτοκινήτων με ηλεκτρικά. Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η κορύφωση της ζήτησης πετρελαίου θα έλθει αργότερα από το αρχικά προβλεπόμενο.