Το γεγονός πως η παγκόσμια ναυτιλία διανύει μια περίοδο από περιβαλλοντικές, γεωπολιτικές, οικονομικές και τεχνολογικές εξελίξεις, που δεν έχουν αφήσει ανεπηρέαστες τις θαλάσσιες μεταφορές, τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, που ανέφερε ότι ο ναυτιλιακός κλάδος θα πρέπει να διατηρήσει το ανθρώπινο δυναμικό του στο ναυτικό επάγγελμα ενόψει και των νέων εξελίξεων τα επόμενα χρόνια προς την "πράσινη" μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου
Ανοίγοντας τις εργασίες του 8ου ναυτιλιακού συνεδρίου της Ναυτεμπορικής με θέμα οι "Κρίσιμες Αποφάσεις" στην Πέτρινη Αποθήκη του ΟΛΠ, ο κ. Στυλιανίδης υπογράμμισε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία δεν μπορεί πλέον να επιβιώσει χωρίς εξειδικευμένους επαγγελματίες, σε όποιο επίπεδο κι αν φτάσει η εισαγωγή αυτόνομων συστημάτων και νέων εναλλακτικών καυσίμων στα πλοία.
Δήλωσε ότι η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου προκειμένου να διατηρήσει το ανθρώπινο δυναμικό στο ναυτικό επάγγελμα και δεδομένων των ελλείψεων που αναμένεται να παρουσιαστούν τα επόμενα χρόνια. Υπογράμμισε εξάλλου ότι οι νέοι και οι νέες θα πρέπει να εμπεδώσουν ότι ακολουθώντας το ναυτικό επάγγελμα, ακολουθούν ένα επάγγελμα κύρους και ταυτόχρονα κοινωνικής και οικονομικής ανταπόδοσης.
«Θα πρέπει να τους δώσουμε εφόδια και δεξιότητες ενόψει των νέων εξελίξεων στη ναυτιλία προς την πράσινη μετάβαση προκειμένου να συνεχίσουμε να κρατάμε την ελληνική ναυτιλία ψηλά», είπε.
Αναφερόμενος στις πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας προς την πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας και των λιμενικών υποδομών έκανε λόγο για συγκεκριμένες δεσμεύσεις που αφορούν στην ανάπτυξη στρατηγικής για την ανανέωση του στόλου και τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματός τους, όπως η χρήση πλοίων χαμηλών εκπομπών, σε ακτοπλοϊκές συνδέσεις δημόσιας υπηρεσίας, αλλά και στο "πρασίνισμα" και τον ενεργειακό μετασχηματισμό λιμενικών εγκαταστάσεων, με έμφαση στην ηλεκτροδότηση ελλιμενιζόμενων πλοίων - το λεγόμενο "cold ironing" - έως το έτος 2030. Μέχρι τότε, τουλάχιστον δώδεκα λιμάνια στα ελληνικά νησιά και στην ηπειρωτική χώρα θα διαθέτουν υποδομές "cold-ironing" είπε.
Σχετικά με τις γεωπολιτικές εξελίξεις ο υπουργός είπε ότι η παγκόσμια ναυτιλία διανύει μια περίοδο γεμάτη προκλήσεις και ανατροπές που δεν έχουν αφήσει ανεπηρέαστες τις θαλάσσιες μεταφορές και υπό αυτές τις συνθήκες, η Ελλάδα έχει αναλάβει ηγετικό ρόλο στην ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας κυρίως στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας, με στόχο τη διατήρηση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας.