ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
businessdaily-Skrekas-Kostas
Φωτο: Υπουργείο Ανάπτυξης

Σκρέκας: Μέχρι 15% η εξοικονόμηση χρημάτων μέσω του e-katanalotis

Όπως τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης ο πληθωρισμός τροφίμων έχει αρχίσει να αποκλιμακώνεται. Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάρτιο μάλιστα, ο πληθωρισμός τροφίμων έχει μειωθεί κατά 40%.

Με το e-katanalotis τα νοικοκυριά γνωρίζουν τις αποκλίσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ και μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 15% από τις αγορές τους τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας​​,​ στο Open.

Παράλληλα ανέφερε και ένα παράδειγμα με τις βρεφικές πάνες όπου οι καταναλωτές μπορούν να βρουν τιμή από 7,96 ευρώ μέχρι 14,42 ευρώ, δηλαδή μέσω της εφαρμογής, ένα νοικοκυριό μόνο από αυτό το προϊόν μπορεί να εξοικονομήσει πάνω από 5 ευρώ. «Οι καταναλωτές μέσω της εφαρμογής, που έκανε η κυβέρνηση μας, βλέπουν ποιος πουλάει φθηνότερα. Δεν θα σταματήσουμε να παλεύουμε για να προστατεύσουμε το ελληνικό νοικοκυριό», πρόσθεσε ο κ. Σκρέκας.

Επίσης, τόνισε ότι ο πληθωρισμός τροφίμων έχει αρχίσει να αποκλιμακώνεται. Ειδικότερα στα σούπερ μάρκετ κυμάνθηκε στο 0,28% τον Μάρτιο. Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Μάρτιο μάλιστα, ο πληθωρισμός τροφίμων έχει μειωθεί κατά 40%. «Η Ελλάδα από το 2019 μέχρι το 2024, έχει συνολικά τον χαμηλότερο γενικό πληθωρισμό στην Ευρώπη. Στην 4ετία, στα τρόφιμα είχαμε 30,1% πληθωρισμό και δείτε πόσο είχαν άλλες χώρες. Ο τζίρος ανά τετραγωνικό μέτρο στα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, είναι ο μισός από αυτόν στη Ρουμανία και κατά 30% χαμηκότερος από την Πορτογαλία. Έχουμε πολλές αίθουσες, έχουν πολλά λειτουργικά οι αλυσίδες και μικρότερο τζίρο. Τα σούπερ μάρκετ θα είχαν υπερκέρδη αν δεν βάζαμε το πλαφόν».

Σταδιακή αποκλιμάκωση στην τιμή της βενζίνης

Όσον αφορά τις τιμές των καυσίμων που έχουν πάρει φωτιά το τελευταίο διάστημα, με τη βενζίνη να ξεπερνά τα δύο ευρώ ειδικά στην επαρχία, ο υπουργός τόνισε ότι έχει ξεκινήσει η σταδιακή αποκλιμάκωσή τους.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στον ΦΠΑ. Σημείωσε, ότι μελετήθηκε η μείωσή του, αλλά δεν θα είχε αποτύπωμα στην τσέπη του καταναλωτή, ενώ παράλληλα θα επιβάρυνε τα δημόσια έσοδα που είναι απαραίτητα για να στηριχθούν τομείς όπως η Υγεία και η Παιδεία.

«Η κυβέρνηση θα συνεχίσει τον αγώνα κατά της ακρίβειας μέχρι ο καταναλωτής να το νιώσει στην τσέπη του», ανέφερε ο κ. Σκρέκας, τονίζοντας ότι δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στο πλαφόν στο κέρδος, τους ελέγχους, τα πρόστιμα και την διαφάνεια στις τιμές.

Μιλώντας για την ακρίβεια ο υπουργός τόνισε, ότι βάσει των μέτρων που λήφθησαν, «πέρα της μόνιμης μείωσης του 5%, είχαμε και επιπλέον προσφορές. Ήταν το πρώτο μέτρο που θέσαμε, πρώτοι εμείς, κι ακολούθησαν άλλες χώρες».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ισχύ από 22/4 το «Καλάθι των νονών», από 24/4 το «Καλάθι του Πάσχα»

Tο «Καλάθι του Πάσχα» αποτελεί επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», καθώς προστίθενται τέσσερις νέες κατηγορίες τροφίμων, ώστε να αποτελέσει μία επιπλέον διέξοδο για τους καταναλωτές.
businessdaily-Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκρέκας: Κάποια μέτρα θα τα διατηρήσουμε μέχρι να μειωθεί ο πληθωρισμός

Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι ο καταναλωτής μπορεί να βοηθήσει να μειωθούν οι τιμές μέσα από την καταναλωτική συμπεριφορά του. «Θέλουμε να τον βοηθήσουμε να αξιοποιήσει τη δύναμή του μέσω της πλατφόρμας e-καταναλωτής», είπε.
businessdaily-Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Συνεχίζουμε με αποφασιστικότητα τη μάχη κατά της ακρίβειας

Τα προϊόντα αυτά προστίθενται στις κατηγορίες εκείνες που από την 1η Μαρτίου εντάσσονται στην παρέμβαση που περιορίζει τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30%.