ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
businessdaily-Skrekas-Kostas-Anaptyxis
Φωτο: Υπουργείο Ανάπτυξης

Σκρέκας: Έως και 20% είναι οι μειώσεις τιμών σε πολλά προϊόντα

«Σε 3912 κωδικούς από τις 24.000 που έχει ένα σούπερ μάρκετ, έχουν καταγραφεί μειώσεις στις τιμές. Η διάταξη για μείωση της τιμής επηρεάζει» σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Έως και 15 - 20% είναι οι μειώσεις τιμών σε πολλά προϊόντα, με βάση όσα ανέφερε, μιλώντας στον Real fm, ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκας, κάνοντας έναν πρώτο απολογισμό για την πορεία των τιμών ενάντια στον πληθωρισμό που ξεκίνησαν από την 1η Μαρτίου.

Όπως σημείωσε, εν όψει της Σαρακοστής και των όσων συμβαίνουν στην Ερυθρά Θάλασσα τα κλιμάκια της ΔΙΜΕΑ εντείνουν τις προσπάθειες για ελέγχους στα εισαγόμενα κατεψυγμένα προϊόντα αλλά και στα εισαγόμενα είδη χυμών πορτοκαλιού, όπου διεθνώς, υπάρχει εκτίναξη τιμών, λόγω κλιματικής κρίσης. 

«Παρακολουθούμε τις τιμές στα ράφια από τη ΔΙΜΕΑ» τόνισε ο κ. Σκρέκας και σημείωσε ότι το υπουργείο έχει παραλάβει τους τιμοκαταλόγους από τις αλυσίδες και όπως καταγράφεται υπάρχουν μειώσεις σε σχεδόν 4.000  κωδικούς«Σε 3912 κωδικούς από τις 24.000 που έχει ένα σούπερ μάρκετ, έχουν καταγραφεί μειώσεις στις τιμές. Η διάταξη για μείωση της τιμής επηρεάζει» σημείωσε.

«Εάν κάνετε μια έρευνα στην αγορά θα διαπιστώσετε ότι οι ανατιμήσεις έχουν αποτραπεί. Η διάταξη που περάσαμε έχει αποτρέψει χιλιάδες ανατιμήσεις. Έχουμε μείωση στις ανατιμήσεις κατά 80%" τόνισε αναφερόμενο στην αποτελεσματικότητα του μέτρου με το "πάγωμα" των ανατιμήσεων και το συνδεόμενο δικαίωμα για προσφορές, που το συνοδεύει.

Έχουμε μειώσεις τιμών. Βλεπουμε τα πρώτα σημάδια αποκλιμάκωσης. Σε σχέση με το Δεκέμβριο η μείωση στον πληθωρισμό τροφίμων είναι της τάξης του 15-20%. Έχει μειωθεί κάτω από 8%. Από την άλλη πλευρά ο Γενικός Δείκτης, με ενέργεια, είδη προσωπικής υγιεινής, ρούχα κτλ,  εκεί έχουμε ακόμη χαμηλότερο πληθωρισμό που προσεγγίζει στο 3%. Δε θα σταματήσουμε για να πετύχουμε το στόχο μας» είπε ο κ. Σκρέκας και προσέθεσε:

«Δεν πανηγυρίζουμε μια και η προσπάθεια δεν μπορεί να αποδώσει από τη μια μέρα στην άλλη. Προχωρούμε με διαρθρωτικά μέτρα, που όμως, αναγνωρίζονται κι από άλλα κόμματα. Δε σταματά η μάχη. Θα συνεχίσουμε να προσπαθούμε» συμπλήρωσε ο υπουργός.

Τα εισαγόμενα

Σε σχέση με τα εισαγόμενα είδη, που έχουν αυξημένη ζήτηση αυτή την περίοδο της Αποκριάς και της Σαρακοστής ανέφερε ότι εντείνονται οι έλεγχοι για περιπτώσεις αισχροκέρδειας. «Γενικότερα στον εισαγόμενο πληθωρισμό, σημείωσε, δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα μια και είμαστε μικρή αγορά. Συνεχίζουμε ελέγχους για να αποτρέψουμε φαινόμενα αισχροκέρδειας πχ σε κατεψυγμένα και σε χυμό πορτοκαλιού, όπου υπάρχουν μεγάλες καταστροφές στις καλλιέργειες. Ελέγχουμε, περιθώρια κέρδους για να αποτρέψουμε αθέμιτες πρακτικές και τον πειρασμό για να κερδίσει κάποιος παραπάνω».

Το βρεφικό γάλα

Σε σχέση με το βρεφικό γάλα είπε ότι υπάρχει συστηματικός έλεγχος των εταιρειών, «Για το βρεφικό γάλα ανακοινώσαμε ποιες είναι οι τιμές. Λάβαμε ποιες είναι οι τιμές σε άλλες χώρες. Είχαμε συνεργασία με την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Διαπιστώσαμε ότι εδώ ήταν υψηλότερες από μέσο όρο. Τα μέτρα αυτά έχουν οδηγήσει στο να πάει η τιμή προς το μέσο ευρωπαϊκό όρο. Ελέγχουμε εάν έχουν συμμορφωθεί. Εάν δούμε ότι κάποιος δεν ακολούθησε θα επιβάλλουμε μέτρα».

Οι καλές τιμές στον παραγωγό

Σε σχέση με τις τιμές που καταγράφονται σε κάποια προϊόντα ή το λάδι ή τα πορτοκάλια ο κ. Σκρέκας τόνισε ότι «και ο Έλληνας αγρότης πουλάει με βάση τις διεθνείς τιμές. Εάν επιβάλουμε  να τα πληρώσει στην μισή  τιμή θα έρθουν οι ξένες εταιρείες να τα πάρουν. Προσπαθούμε, με τις καθαρές τιμές, να επιβάλουμε ότι οι μεσάζοντες δε θα αισχροκερδούν, σε κάποια είδη κι από κει και πέρα όταν έχουμε καταστροφές αυτό  εκτινάσσει τις τιμές. Δεν μπορεί να το αλλάξει η Ελλάδα από μόνη της τα δεδομένα. Οι οπωρώνες και οι πορτοκαλοπαραγωγοί δεν τα αφήνουν πλέον στα δέντρα μια και έχουν καλύτερη τιμή».

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ισχύ από 22/4 το «Καλάθι των νονών», από 24/4 το «Καλάθι του Πάσχα»

Tο «Καλάθι του Πάσχα» αποτελεί επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», καθώς προστίθενται τέσσερις νέες κατηγορίες τροφίμων, ώστε να αποτελέσει μία επιπλέον διέξοδο για τους καταναλωτές.
businessdaily-Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σκρέκας: Κάποια μέτρα θα τα διατηρήσουμε μέχρι να μειωθεί ο πληθωρισμός

Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε ότι ο καταναλωτής μπορεί να βοηθήσει να μειωθούν οι τιμές μέσα από την καταναλωτική συμπεριφορά του. «Θέλουμε να τον βοηθήσουμε να αξιοποιήσει τη δύναμή του μέσω της πλατφόρμας e-καταναλωτής», είπε.
businessdaily-Skrekas-Kostas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Συνεχίζουμε με αποφασιστικότητα τη μάχη κατά της ακρίβειας

Τα προϊόντα αυτά προστίθενται στις κατηγορίες εκείνες που από την 1η Μαρτίου εντάσσονται στην παρέμβαση που περιορίζει τις συνολικές εκπτώσεις των προμηθευτών στα σούπερ μάρκετ κατά 30%.