ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Ploio-Ship
Φωτο: Shutterstock

Έρχονται ανατιμήσεις σε ρούχα - παπούτσια λόγω κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα

Η συνολική επιβάρυνση στις τιμές θα είναι της τάξεως του 30% και μεγάλο μέρος της θα υποχρεωθούν να απορροφήσουν οι κινεζικές εξαγωγικές επιχειρήσεις.

Άμεσες αναμένονται οι επιπτώσεις στην ελληνική αγορά από την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα. Ο τριπλασιασμός των ναύλων – λόγω της αλλαγής του θαλάσσιου δρόμου διέλευσης των φορτηγών πλοίων από την Κίνα και γενικότερα από την Ασία – και η καθυστέρηση περίπου κατά δύο εβδομάδες καθυστέρηση θα προκαλέσει ανατιμήσεις και καθυστερήσεις στην παράδοση, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς από τον χώρο των μεγάλων επώνυμων καταστημάτων.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές υπολογίζεται ότι η επιβάρυνση των τιμών στην κατηγορία των προϊόντων ένδυσης και υπόδησης θα είναι της τάξεως του 30%! Το ποσοστό αυτό είναι ιδιαίτερα μεγάλο και δεδομένης της καταναλωτικής κόπωσης, θεωρούν ότι είναι αδύνατον να ενσωματωθεί στις τελικές τιμές, διότι θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα για την ίδια την αγορά.

Ως εκ τούτου εκτιμούν ότι ένα μέρος - έτσι κι αλλιώς - θα αναγκαστούν να το απορροφήσουν οι κινεζικές επιχειρήσεις. Λένε συγκεκριμένα ότι δεδομένου του γεγονότος ότι η κινεζική οικονομία βασίζεται στις εξαγωγές και μία κάμψη των εξαγωγών της θα της δημιουργήσει πρόβλημα, κατ΄ αυτό τον τρόπο θα αναγκαστούν να απορροφήσουν ένα μέρος του κόστους – δηλαδή να αυξήσουν ενδεχομένως την κρατική τους επιδότηση.

Παράλληλα για να μειωθεί το κόστος αυτών των προϊόντων είναι πιθανόν να τροποποιηθεί και η σύνθεση των υλικών παραγωγής. Δηλαδή να μειωθεί το κόστος παραγωγής τους. Και πιθανολογούν οι ίδιες πηγές ότι το τελικώς η επιβάρυνση των λιανικών τιμών δεν θα υπερβεί το 12%.

Όλα αυτά όμως είναι εκτιμήσεις και θα μοιάζουν περισσότερο με ... ευχές, εφόσον τελικώς η κρίση στην περιοχή της Ερυθράς Θάλασσας δεν αποδειχθεί τόσο σύντομη όσο εύχονται. Παράλληλα σε διαρκή καταναλωτικά αγαθά - πχ ηλεκτρικές συσκευές – οι οποίες παράγονται στην Κίνα, οι ίδιες πηγές θεωρούν ότι δεν αποκλείεται να υπάρξουν καθυστερήσεις στην παράδοση του.

Κάτι αντίστοιχο, έλεγαν, με ότι συμβαίνει στις παραγγελίες των αυτοκινήτων! Αντιθέτως προϊόντα με μεγάλους όγκους και χαμηλή τιμή, που λόγω των υψηλών ναύλων κάνουν απαγορευτική την τελική τους τιμή, είναι πολύ πιθανόν να ανασταλεί η εισαγωγή τους. Γενικότερα επαναλαμβάνεται η αναταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας που είχε παρατηρηθεί στην περίοδο της πανδημίας και της καραντίνας, με την διαφορά ότι είναι χαμηλότερη κλίμακα.      

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Super-Market
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το δύσκολο σταυρόλεξο με τις τιμές για προμηθευτές και σούπερ μάρκετ

Πλεονέκτημα έχουν όσες προμηθευτικές εταιρείες ανατίμησαν τα προϊόντα τους στα τέλη του προηγούμενου χρόνου κινούνται εκ του ασφαλούς, ενώ τα σούπερ μάρκετ προβληματίζονται για τα περιθώρια κέρδους τους.
feta-galaktokomika
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τι κρύβουν οι νέοι έλεγχοι σε τυροκομικές επιχειρήσεις της Θεσσαλίας

Πηγές του κλάδου κάνουν λόγο για πολιτικά παιχνίδια πίσω από την ξαφνική δημοσιοποίηση της διενέργειας ελέγχων από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης. Τι συμβαίνει με τους παραγωγούς της Κρήτης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ελλάδα - Τουρκία: Ο στόχος για εμπόριο 10 δισ. και οι σοβαρές δυσκολίες

Μητσοτάκης και Ερντογάν ανεβάζουν τον πήχη για τις διμερείς εμπορικές σχέσεις, αλλά ο πληθωρισμός και η πτώση της τουρκικής λίρας δυσκολεύουν τους Έλληνες εξαγωγείς. Έκθεση για το εμπόριο και τις επενδύσεις, ποιοι είναι οι «παίκτες».