Σοβαρά προβλήματα έχουν προκύψει με τις απορριπτικές αιτήσεις για το κοινωνικό μέρισμα, ειδικά σε περιπτώσεις ΑμεΑ. Ο λόγος της απόρριψης της αίτησης δεν αναγράφεται πουθενά, με αποτέλεσμα πολλοί ενδιαφερόμενοι να ζητούν εξηγήσεις στα τηλεφωνικά κέντρα της ΗΔΙΚΑ και της ΑΑΔΕ, ή να προστρέχουν σε εφορίες.
Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι αν κάποιος απορριφθεί, ακόμη και αν εκλείψει ο λόγος απόρριψης με διορθωτική δήλωση προς το Taxis ή όποιον άλλο φορέα εμπλέκεται, η πλατφόρμα δεν δίνει δυνατότητα στο δικαιούχο να κάνει ακύρωση της προηγούμενης αίτησης ή διόρθωση.
Όσον αφορά ωστόσο τις περιπτώσεις που από λάθος απορρίφθηκαν, η ΗΔΙΚΑ προτρέπει τους ενδιαφερόμενους να ξαναπροσπαθήσουν αύριο 19/12, αφήνοντας να εννοηθεί ότι το θέμα της ακύρωσης και διόρθωσης θα έχει λυθεί.
Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι απορρίπτονται δικαιούχοι ΑμεΑ, που η κοινή υπουργική απόφαση τους εντάσσει ανεξαιρέτως στο κοινωνικό μέρισμα, με μοναδική προϋπόθεση να λαμβάνουν το προνοιακό επίδομα του ΟΠΕΚΑ.
Σημείο - κλειδί που δεν αναφέρεται στις γενικές οδηγίες είναι ότι ο δικαιούχος ΑμεΑ θα πρέπει να λαμβάνει αδιάλειπτα το προνοιακό επίδομα με τελευταία πληρωμή μέχρι το τέλος Νοεμβρίου του 2019. Αν, για λόγους ανανέωσης του επιδόματος ή αναπροσαρμογής, δεν έχει πληρωθεί τον προηγούμενο μήνα, τίθεται αυτόματα εκτός πληρωμής.
Υπενθυμίζεται ότι δικαιούχοι δεν είναι όσοι λαμβάνουν αναπηρική σύνταξη από τον ΕΦΚΑ αλλά μόνο αυτοί που λαμβάνουν το παραπάνω προνοιακό επίδομα του ΟΠΕΚΑ.