«Οι επισκέπτες της Αθήνας την επιλέγουν συνειδητά και την συστήνουν ανεπιφύλακτα παρά την ταλαιπωρία που προκαλούν οι συνθήκες της πανδημίας». Αυτό προκύπτει από την 17η Έρευνα της ΕΞΑΑΑ & GBR Consulting «Περί Ικανοποίησης Επισκεπτών και Απόδοσης Ξενοδοχείων Αττικής 2021» που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Στη σημερινή παρουσίαση της έρευνας, αφού τονίστηκε ότι ο προορισμός της Αθήνας άντεξε στις δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, υπογραμμίστηκε ταυτόχρονα ότι η πρόθεση για ταξίδι όχι μόνο υπήρξε αναλλοίωτη αλλά και ενδυναμώθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Αναφορικά με τα κύρια συμπεράσματα των ερευνών, που έτρεξαν από κοινού τόσο οι ξενοδόχοι της Αθήνας όσο και το αεροδρόμιο της Αθήνας, ξεχωρίζει το γεγονός ότι σύμφωνα με τον ΔΑΑ, το 2021 6 στους 10 επιβάτες ήταν ξένοι επισκέπτες. Σε απόλυτα νούμερα συνολικά το 2021 κατέφθασαν στον ΔΑΑ 12,3 εκατομμύρια επιβάτες, εκ των οποίων οι διεθνείς επιβάτες ανήλθαν σε 7,7 εκατομμύρια. Μάλιστα η αύξηση της επιβατικής κίνησης σε σχέση με το 2020 είναι 52% ενώ η σύγκριση με το 2019 καταγράφει απώλειες 52%. Όπως επεσήμανε ο CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Γιάννης Παράσχης, «μετά από δύο χρόνια δοκιμασίας, συνεργαζόμαστε για την επόμενη μέρα του αστικού τουρισμού. Είναι ιδιαίτερα θετικό στοιχείο το γεγονός ότι ο «προορισμός Αθήνα», όπως φαίνεται και από τα στοιχεία της κοινής μας έρευνας με την ΕΞΑΑΑ, διατηρεί την ανθεκτικότητα και την ελκυστικότητα».
Σε ό,τι αφορά την έρευνα ικανοποίησης των ξενοδοχείων τονίστηκε ότι οι επισκέπτες που έμειναν σε ένα από τα ξενοδοχεία της Αθήνας έμειναν πολύ ικανοποιημένοι από τα μέτρα ασφαλείας που έλαβαν τα ξενοδοχεία αξιολογώντας τα με βαθμολογία 8,7 στα 10. Αναφορικά με τη διαδικασία εισόδου στην Ελλάδα με τα απαραίτητα δικαιολογητικά αξιολογήθηκε 7,8 στα 10. Σε ό,τι αφορά τον βαθμό επιρροής των μέτρων της πανδημίας στην εμπειρία, αυτός μειώθηκε από το 7,2 το 2020 σε 6,7 το 2021.
Σε ό,τι αφορά τη συνολική εμπειρία των επισκεπτών στην Αθήνα αξιολογήθηκε με βαθμό 8,1 στα 10, με βάση πολύ υψηλές αξιολογήσεις για τον πολιτισμό της Αθήνας, τη συμπεριφορά των κατοίκων της, την πρόσβαση από το αεροδρόμιο και τις επιλογές διασκέδασης και χαμηλούς βαθμούς για ηχορύπανση, δημόσια καθαριότητα και ατμοσφαιρική ρύπανση. Στο μεταξύ η ικανοποίηση των ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων συνεχίζει να αποτιμάται υψηλά με βαθμολογία 8,7 και η σχέση ποιότητας/τιμής στο επίπεδο 8,5 στα 10. Οι δαπάνες των επισκεπτών παρέμειναν σταθερές 115 ευρώ ανά άτομο την ημέρα. Τέλος, η ανάλυση δείχνει ότι το 47% όσων δεν επισκέφτηκαν το παραλιακό μέτωπο δεν τον γνωρίζουν, ενώ 6 στους 10 επισκέπτες δεν γνωρίζουν την Αίγινα.
Στο σημείο αυτό η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αθηνών Αττικής και Αργοσαρωνικού Λαμπρινή Καρανάσιου Ζούλοβιτς εκτίμησε ότι τα επόμενα τρίμηνα είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Αθήνα, ενώ από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας της ΕΞΑΑΑ Ευγένιος Βασιλικός, τόνισε πως απαιτείται σχεδιασμός -κυρίως- ακόμη και του χάρτη της δυναμικότητας της πόλης, αλλά και των υπηρεσιών που η Αθήνα οφείλει να προσφέρει στους επισκέπτες της. Παράλληλα συμπλήρωσε πως η συνολική ποιότητα της προσφοράς της Αθήνας «την επόμενη ημέρα» πρέπει να είναι αντίστοιχη και της υποδομής που δημιουργείται.