Για την επίπτωση της πανδημίας στα οικονομικά τους ανησυχούν περισσότερο κι από ό,τι για την υγεία τους οι Θεσσαλονικείς, όπως προκύπτει από την έρευνα του Βαρομέτρου του Εμποροβιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΕΒΕΘ), η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 700 καταναλωτών, στο χρονικό διάστημα Σεπτέμβριος 2020 και Μάρτιος 2021, από την εταιρεία δημοσκοπήσεων Palmos Analysis.
Στην έρευνα του Μαρτίου, το 63% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι ανησυχεί πολύ (37%) ή αρκετά (26%) για την επίπτωση της πανδημίας στα οικονομικά του νοικοκυριού, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για την υγεία ήταν 55% (27% ανησυχεί πολύ και 28% αρκετά).
Παράλληλα, σχεδόν οκτώ στους δέκα καταναλωτές (77%) πιστεύουν ότι η εφαρμογή των μέτρων προστασίας από την COVID-19, από τα εμπορικά καταστήματα και τα σούπερ μάρκετ, ήταν πολύ (21%) ή αρκετά (56%) ικανοποιητική, όπως καταγράφηκε την εποχή που η αγορά ήταν ανοιχτή με μέτρα και κανόνες (Σεπτέμβριος 2020). Παράλληλα, πάνω από εννέα στους δέκα (ποσοστό 93%) δηλώνουν ότι χρησιμοποιούσαν πάντα την προστατευτική μάσκα στις επισκέψεις τους στα σούπερ μάρκετ.
Από την έρευνα προκύπτει επιπλέον ότι ενισχύονται τα αρνητικά συναισθήματα των πολιτών, όπως η απογοήτευση, η οργή και η απαισιοδοξία, σε σχέση με προηγούμενες έρευνες στα πρώτα στάδια της πανδημίας.
Η ανησυχία φτάνει πλέον στο 30% (οι ερωτηθέντες είχαν μέχρι δύο επιλογές απαντήσεων), η ανασφάλεια το 25%, η απογοήτευση το 18%, η οργή επίσης το 18%, ο φόβος το 16% και η απαισιοδοξία το 14%, ενώ το πρώτο θετικό συναίσθημα, η αισιοδοξία, καταλαμβάνει ποσοστό μόλις 10%