Μια «καταπράσινη όαση» στη χθεσινή «κατακόκκινη» συνεδρίαση αποτέλεσε η μετοχή του ΟΤΕ, που με ένα +6,01% έκλεψε την παράσταση, δίνοντας «ανάσες», σε μια δύσκολη συνεδρίαση, στο Γενικό Δείκτη. Το άλμα της μετοχής του ΟΤΕ μόνο απαρατήρητο δεν πέρασε και στην αγορά έδιναν και έπαιρναν οι εκτιμήσεις για τα αίτια της ανόδου. Μάλιστα κάποιοι, προφανώς επηρεασμένοι από την πρόσφατη μετοχική αλλαγή που οδήγησε την Deutsche Telecom λίγο πάνω από το 50%, εκτιμούσαν ότι η άνοδος της μετοχής ίσως συνδέεται με το ενδεχόμενο οι Γερμανοί μεγαλομέτοχοι να προχωρήσουν σε δημόσια πρόταση. Πρόκειται μάλλον για παρατραβηγμένο σενάριο χωρίς ιδιαίτερη οικονομική λογική: γιατί η DT να πληρώσει μερικά δισ. για μια εταιρεία την οποία ήδη ελέγχει απόλυτα; Η άνοδος της μετοχής μάλλον θα πρέπει να αναζητηθεί σε άλλους λόγους. Η απόκτηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων του Ολυμπιακού αποτελεί σημαντική κίνηση που δικαίως δημιουργεί προσδοκίες. Μεγάλες προσδοκίες για τα οφέλη που θα προσδώσει στον ΟΤΕ τα επόμενα χρόνια δημιουργεί και η ταχύτατη επέκταση του δικτύου οπτικών ινών. Τις προοπτικές που δημιουργεί η ανάπτυξη του δικτύου οπτικών επισημαίνει σε πρόσφατη ανάλυσή της και η JP Morgan η οποία μάλιστα δίνη τιμή στόχο για τη μετοχή τα 23 ευρώ, δηλαδή περίπου 28% υψηλότερα από το χθεσινό κλείσιμο.
-- Πέραν αυτών όμως φαίνεται ότι κάποιες αγορές χθες έγιναν για να υποστηριχθεί ο Γενικός Δείκτης και να περιοριστούν οι αρχικές μεγάλες απώλειες.
-- Έλαμψε χθες και η μετοχή της Cenergy, κλείνοντας με κέρδη +2,31%, με τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου, που ανακοινώθηκαν λίγο μετά το κλείσιμο της συνεδρίασης, να δικαιολογούν πλήρως την πολύ καλή συμπεριφορά της μετοχής. Ένα σενάριο που εδώ και πολύ καιρό έρχεται και φεύγει από την επικαιρότητα θέλει τους βασικούς μετόχους να προχωρούν σε placement, με στόχο την αύξηση της διασποράς της μετοχής, κάτι όμως που μάλλον είναι πρόωρο. Ο λόγος είναι ότι η τρέχουσα αξία της εταιρείας κρίνεται πολύ χαμηλή, δεδομένων μάλιστα των ισχυρότατων προοπτικών ανάπτυξης της εταιρίας τα επόμενα χρόνια, και οι βασικοί μέτοχοι δεν θέλουν, και μάλλον δικαίως, να πουλήσουν σε αυτά τα επίπεδα τιμών.
-- Και πέραν των εξαιρετικών προοπτικών στην εγχώρια αγορά εξαιρετικά σημαντική είναι και η μεγάλη επένδυση που δρομολογεί η Cenergy με την Ørsted, για την κατασκευή εργοστασίου υποθαλάσσιων καλωδίων στο Μέριλαντ των ΗΠΑ, επένδυση που ακόμα η αγορά δεν έχει αντιληφθεί και αξιολογήσει σε βάθος. Σύμφωνα με πληροφορίες οι συζητήσεις των δυο πλευρών είναι σε εξαιρετικά καλό σημείο και πολύ, πολύ σύντομα θα έχουμε τις επίσημες ανακοινώσεις.
-- Ως γνωστόν, το δόγμα των Ελλήνων εφοπλιστών είναι business is business. Όποια δουλειά φέρνει κέρδος, είναι καλή δουλειά. Όλα αυτά συμπυκνώνονται με πολύ χαρακτηριστικό τρόπο στο πρόσωπο του Γιώργου Προκοπίου. Πριν από λίγες ημέρες, ο γνωστός εφοπλιστής κατέληξε σε μια πολύ μεγάλη συμφωνία για τη ναύλωση δύο Πλωτών Μονάδων Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης (FSRU) από τη γερμανική κυβέρνηση. Ήταν μια συμφωνία που, δίκαια, χαρακτηρίστηκε από τον εφοπλιστή ως ιστορικό επίτευγμα, καθώς δίνει μια πολύ ισχυρή ώθηση στην προσπάθεια των Γερμανών να απεξαρτηθούν από το ρωσικό φυσικό αέριο. Την ίδια ώρα, πάντως, ο Γ. Προκοπίου δεν έχει σταματήσει τις δουλειές του με τη Ρωσία. Σύμφωνα με στοιχεία των Lloyd’s για τον Απρίλιο, ήταν ένας από τους Έλληνες εφοπλιστές που πρωτοστάτησαν στη διακίνηση πετρελαίου από τα ρωσικά λιμάνια. Είπαμε: business is business.
-- Ψάχνει εντατικά η κυβέρνηση να βρει αν και ποιος στο κύκλωμα διακίνησης καυσίμων μπορεί να έχει κερδίσει κάτι παραπάνω από όσο πρέπει και να φουσκώνει τις τιμές εις βάρος των καταναλωτών. Μία ματιά όμως στα χθεσινά στοιχεία που δημοσίευσε η Κομισιόν για τις τιμές της αμόλυβδης σε όλη την Ευρώπη δείχνει ότι κάπου αλλού θα έπρεπε να ψάξει πρώτα η κυβέρνηση αν ήθελε πραγματικά να προσφέρει μία ελάφρυνση στους καταναλωτές. Η Ελλάδα φαίνεται ότι έχει τη δεύτερη ακριβότερη αμόλυβδη στην ευρωζώνη, μετά τη Φινλανδία και πολύ ακριβότερη από τον μέσο όρο. Όμως, στις τιμές χωρίς τους φόρους βρίσκεται πολύ χαμηλότερα στην κατάταξη και με τιμή κάτω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης. Ανατρέχοντας στους δύο σχετικούς πίνακες καταλαβαίνει κανείς ότι το πρόβλημα πρωτίστως εντοπίζεται στους υπερβολικά υψηλούς φόρους, που αποτελούν κληρονομιά της μεγάλης οικονομικής κρίσης και των μνημονίων. Αν αυτοί δεν μειωθούν σε επίπεδα πιο κοντά στον μέσο ευρωπαϊκό όρο, μάταια θα ψάχνουμε αν κέρδισαν κάτι παραπάνω οι βενζινοπώλες, οι εταιρείες εμπορίας και τα διυλιστήρια. Ακόμη κι αν όλοι αυτοί εργάζονται δωρεάν, η βενζίνη θα παραμένει ακριβή. Γιατί υπερκέρδη υπάρχουν και τα παίρνει το κράτος.
Αποποίηση Ευθύνης: Το περιεχόμενο και οι πληροφορίες της στήλης παρέχονται αποκλειστικά και μόνο για ενημερωτικούς σκοπούς και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να εκληφθούν ως συμβουλή, πρόταση, προσφορά για αγορά ή πώληση κινητών αξιών, ούτε ως προτροπή για την πραγματοποίηση οποιασδήποτε μορφής επένδυσης. Δεν υφίσταται ουδεμία ευθύνη της ιστοσελίδας για τυχόν επενδυτικές και λοιπές αποφάσεις που θα ληφθούν με βάση τις πληροφορίες αυτές.