ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φώτο: Shutterstock

Αναγκαία η κατάρτιση των πληρωμάτων των πλοίων στα νέα καύσιμα

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει μελέτη του νορβηγικού νηογνώμονα DNV και του Ναυτιλιακού Ιδρύματος της Σιγκαπούρης (Singapore Maritime Foundation, SMF) με τίτλο «Το μέλλον των ναυτικών 2030: Μια δεκαετία μετασχηματισμού»

Ο ναυτιλιακός κλάδος θα πρέπει να αξιολογήσει τις ελλείψεις κατάρτισης των ναυτικών στα νέα εναλλακτικά καύσιμα έως το 2030 και να διασφαλίσει τις απαραίτητες δεξιότητες που θα χρειαστούν στο μέλλον. Αυτό συστήνει σχετική μελέτη του νορβηγικού νηογνώμονα DNV και του Ναυτιλιακού Ιδρύματος της Σιγκαπούρης (Singapore Maritime Foundation, SMF) με τίτλο «Το μέλλον των ναυτικών 2030: Μια δεκαετία μετασχηματισμού».

Στη μελέτη εξετάζονται οι βασικές κινητήριες δυνάμεις που μετασχηματίζουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία - ιδιαίτερα την απεξάρτηση από τον άνθρακα και τη ψηφιοποίηση- και ο αντίκτυπός τους στους επαγγελματίες του κλάδου μέχρι το 2030. Σε αυτήν τονίζεται ότι τα εναλλακτικά καύσιμα των πλοίων, όπως η αμμωνία, η μεθανόλη και το υδρογόνο, μπορούν να προκαλέσουν κινδύνους στην ασφάλεια των σκαφών και των πληρωμάτων εάν δεν αντιμετωπιστούν σωστά από τις ναυτιλιακές διοικήσεις και ότι θα απαιτηθεί η εκπαίδευση τουλάχιστον 800.000 ναυτικών έως τα μέσα της δεκαετίας του 2030.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε περισσότερους από 500 ναυτικούς που εργάζονται σε πλοία ξηρού φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων και δεξαμενόπλοια. Πάνω από το 70% των ερωτηθέντων ήταν στον κλάδο πάνω από 11 χρόνια και τα δύο τρίτα κατείχαν το βαθμό του αξιωματικού. Σχεδόν το 87% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρειάζεται μερική ή πλήρη εκπαίδευση για τα εναλλακτικά καύσιμα όπως η αμμωνία, η μεθανόλη και το υδρογόνο, ενώ πάνω από το 75% θα χρειαζόταν εκπαίδευση σε κάποιο βαθμό για το Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο ΥΦΑ, τις μπαταρίες ή τα συνθετικά καύσιμα.

Η έκθεση συστήνει να δοθεί μεγάλη προτεραιότητα στην εκπαίδευση για τα πλοία που χρησιμοποιούν LNG και μπαταρίες, καθώς τα καύσιμα αυτά είναι πιθανό να αποτελέσουν την πιο διαδεδομένη εναλλακτική επιλογή αυτή τη δεκαετία. Αναφέρει εξάλλου ότι τα μελλοντικά μαθήματα στη διεθνή σύμβαση STCW θα μπορούσαν να εισάγουν στο πρόγραμμα σπουδών επικαιροποιημένες τεχνικές και μεθόδους πυρόσβεσης για την πρόληψη και καταπολέμηση των νέων τύπων πυρκαγιάς που πιθανόν να εκδηλωθούν σε πλοία που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα.

Διαπιστώθηκε επίσης η ανάγκη κατάρτισης για την αντιμετώπιση των προηγμένων ψηφιακών τεχνολογιών καθώς το 81% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι χρειάζεται πλήρη ή μερική κατάρτιση στα αυτοματοποιημένα συστήματα ενώ μόνο το 13% θεώρησε ότι είναι σήμερα καλά εκπαιδευμένοι. Το 52% των ναυτικών δήλωσε ότι προτιμούν έντονα την προσωπική εκπαίδευση σε ναυτικό εκπαιδευτικό κέντρο ή ακαδημία, ενώ το 23% ανέφεραν ότι θα ήταν κατάλληλος ένας συνδυασμός προσωπικής και ηλεκτρονικής εκπαίδευσης.

Σχεδόν το 70% των ερωτηθέντων είπε ότι έχει χρησιμοποιήσει προσομοιωτές, εικονικές πραγματικότητας ή άλλα ψηφιακά περιβάλλοντα κατά την εκπαίδευση, και το 60% ανέφερε ότι αυτές οι μέθοδοι κατάρτισης βοήθησαν στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων τους. Σημειώνεται επίσης ότι τα επίπεδα ασφαλείας στα πλοία εκτιμάται ότι θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό από τα σχέδια των πλοίων και τα ολοκληρωμένα μέτρα ασφαλείας.

Τι θα συνέβαινε αν υπήρχε μπλακ άουτ στη θάλασσα με βλάβες στις γεννήτριες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη διαχείριση του boil-off (φυσική εξάτμιση) και να οδηγήσουν σε αύξηση της πίεσης των δεξαμενών επισημαίνει σχετική ανάλυση στο Together in Safety, μια μη ρυθμιστική βιομηχανική κοινοπραξία που συνδέει τον ναυτιλιακό τομέα με κοινό σκοπό τη συνεργασία για τη βελτίωση των επιδόσεων.

«Καθώς ο μετασχηματισμός της βιομηχανίας -που υποκινείται από την ψηφιακή καινοτομία και τη μετάβαση στα καύσιμα- επιταχύνει τους ρυθμούς του, πρέπει να δώσουμε προτεραιότητα στην εκπαίδευση και την ανάπτυξη των επαγγελματιών του ναυτιλιακού κλάδου, διασφαλίζοντας ότι διαθέτουν τις τεχνικές ικανότητες για να χειρίζονται με ασφάλεια τα πιο προηγμένα πλοία που έρχονται σε λειτουργία», δήλωσε ο Tan Beng Tee, εκτελεστικός διευθυντής του Ναυτιλιακού Ιδρύματος της Σιγκαπούρης SMF.

«Τα αναδυόμενα καύσιμα και οι νέες τεχνολογίες θα μπορούσαν να προκαλέσουν κινδύνους για την ασφάλεια των περιουσιακών στοιχείων και των πληρωμάτων, εάν δεν αντιμετωπιστούν σωστά. Ως εκ τούτου, πρέπει να εστιάσουμε στον ανθρώπινο παράγοντα και να εκπαιδεύσουμε επαρκώς τους ναυτικούς που χειρίζονται και συντηρούν τα συστήματα των πλοίων, συμπεριλαμβανομένης της εκτέλεσης εργασιών δεξαμενισμού. Ως κλάδος, έχουμε την ευθύνη να τους κρατήσουμε ασφαλείς και καλά προετοιμασμένους για όλα τα ενδεχόμενα», δήλωσε η Cristina Saenz de Santa Maria, Regional Manager South-East Asia, Pacific & India, DNV Maritime.

 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

ΗΠΑ και Σ. Αραβία ενώνουν δυνάμεις για καθαρά ναυτιλιακά καύσιμα

Με στόχο τις μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από την ναυτιλιακή βιομηχανία μέχρι το 2050, οι ΗΠΑ θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη τεχνολογιών που θα κάνουν πιο «πράσινα» τα καύσιμα των πλοίων.
ΔΙΕΘΝΗ

Ανησυχία στην αγορά πετρελαίου για πιθανό κλείσιμο των στενών του Ορμούζ

Υπενθυμίζεται η κρίση του Σουέζ το 1956-1957 οπότε ο τότε Αιγύπτιος πρόεδρος, εθνικοποίησε τη διώρυγα του Σουέζ και την έκλεισε για πέντε μήνες αναγκάζοντας τα δεξαμενόπλοια για πρώτη φορά να ταξιδεύουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρχονται αυστηρά μέτρα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας

Παρά το γεγονός ότι υπάρχει στροφή των εταιρειών σε παραγγελίες πλοίων που καίνε εναλλακτικά καύσιμα και ασχολούνται με τεχνολογίες μείωσης των εκπομπών, όπως ο άνεμος η συντριπτική πλειοψηφία του στόλου εξακολουθεί να καίει πολύ πετρέλαιο.
ΔΙΕΘΝΗ

Πλοίο που μετέφερε χιλιάδες λίτρα ντίζελ βυθίστηκε στη Γροιλανδία

Προς το παρόν είναι αδύνατον να εξακριβωθεί το εύρος της πιθανής καταστροφής στο περιβάλλον. Οι αρχές ανέφεραν ότι έχουν τοποθετήσει ένα πλωτό φράγμα σε ακτίνα 50 μέτρων γύρω από τη ζώνη του ναυαγίου.
businessdaily-Sounion
ΔΙΕΘΝΗ

Σε ασφαλές αγκυροβόλιο ρυμουλκείται το ελληνόκτητο τάνκερ Sounion

Tο ελληνόκτητο τάνκερ «Sounion» μεταφέρει 150.000 τόνους πετρελαίου ρυμουλκείται από το ναυαγοσωστικό «Aigaion Pelagos» που συνοδεύεται και από το ρυμουλκό διάσωσης «Panormitis», αλλά και από τρία πολεμικά πλοία.
businessdaily-Sounion-Erythra-Thalassa
ΔΙΕΘΝΗ

Ξεκίνησε η ρυμούλκηση του «Sounion» από το ναυαγοσωστικό «Aigaion Pelagos»

Το «Aigaion Pelagos» ρυμουλκεί το ελληνικό τάνκερ βόρεια, συνοδευόμενο από τις στρατιωτικές δυνάμεις, προκειμένου να φύγει από την επικίνδυνη περιοχή όπου επιτίθενται οι Χούθι και να συνεχίσει τις ναυαγοσωστικές εργασίες με ασφάλεια.