ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:00 DATA
Φωτο: Shutterstock

Back to the future από τη Δέλτα στα παγωτά με την εξαγορά της Cold Sin

Με την εξαγορά της Cold Sin του Γιώργου Γιαννίτση, η Δέλτα θέλει να ενισχύσει την παρουσία της στον ευρύτερο χώρο των γαλακτοκομικών, επιστρέφοντας στα παγωτά ύστερα από απουσία 17 ετών.

Δεκαεπτά χρόνια μετά την εξαγορά της Δέλτα Παγωτού από τη Nestle, η Δέλτα επιστρέφει στην κατηγορία, εξαγοράζοντας την Cold Sin. Όπως ξεκαθάρισαν οι άνθρωποι της γαλακτοβιομηχανίας στο Business Daily η εξαγορά δεν πραγματοποιήθηκε με στόχο την αναγέννηση του σήματος ΔΕΛΤΑ, το οποίο μεσουράνησε στην ελληνική αγορά για πάνω από 50 χρόνια, αλλά την ενδυνάμωση της στον ευρύτερο χώρο των γαλακτοκομικών.

Η Cold Sin δημιουργήθηκε από τον Γιώργο Γιαννίτση στις αρχές της περασμένης δεκαετίας, μετά από το όχι και τόσο βελούδινο διαζύγιο του με την Algida – ΕΒΓΑ, των οποίων ήταν περιφερειακός διανομέας στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας. Ο κ. Γιαννίτσης, συγγενής της οικογένειας που ελέγχει την εξαγωγική τυροκομική βιομηχανία Όμηρος, κατάφερε σε σχετικά μικρό χρονικό διάστημα να γίνει ο τέταρτος παίκτης στο παγωτό μετά τις Unilever (ΕΒΓΑ – Algida, Ben & Jerry’s), Froneri (Nestle, Δελτα, Nuii, Movenpick) και την Κρι Κρι.

Από το χαρτοφυλάκιο της τελευταίας αφαίρεσε τον Μάιο του 2016, τα σήματα της Mars στον τομέα του παγωτού και έτσι πέτυχε να δημιουργήσει ένα ισχυρό χαρτοφυλάκιο με διεθνή σήματα (Haagen-Dazs, Mars, Snickers, M&Ms, Twix, Bounty κ.α.) που άνοιγε πόρτες κυρίως στις τουριστικές περιοχές. Στο στρατηγείο της στην ΒΙΠΕ Λαμίας, το οποίο απέχει ελάχιστα χιλιόμετρα από εκεί που η Δέλτα εμφιαλώνει τους χυμούς της, έχει δημιουργήσει ένα συμπληρωματικό χαρτοφυλάκιο παγωτών, κάτω από το σήμα Cold Sin, με προϊόντα που δεν καλύπτονται από τους διεθνείς οίκους.

Πρόκειται για παγωτά που ταιριάζουν στις γευστικές επιθυμίες των Ελλήνων καταναλωτών (καϊμάκι, οικογενειακά, σάντουιτς, γρανίτες κ.α.) τα οποία παράγονται από τρίτους για λογαριασμό της Cold Sin. Για την εξαγορά η Δέλτα συνεκτίμησε τα ικανοποιητικά μερίδια που διαθέτει δεδομένου του ανταγωνισμού, καθώς και ότι διαθέτει πανελλαδικό δίκτυο που φτάνει τα 12.000 ψυγεία.

Για να υπάρχει μία σύγκριση μεγεθών και οι δυνατότητες ανάπτυξης, τα προϊόντα της Δέλτα φέρεται να φθάνουν σε διπλάσιο αριθμό σημείων. Η διανομή της Cold Sin πραγματοποιείται μέσα από ιδιόκτητο δίκτυο φορτηγών ψυγείων και μέσω διανομέων σε κάθε νομό της Ελλάδας ενώ υπάρχουν πέρα από τις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 5.000 τ.μ. στην ΒΙΠΕ Λαμίας, δύο υποκαταστήματα στην Αττική (Αχαρνές) και Θεσσαλονίκη (ΒΙΠΕΘ).

Η κίνηση της Δέλτα αναμένεται να εντείνει τον ανταγωνισμό για την επόμενη χρονιά καθώς πέρα από τους παραπάνω παίκτες, όπως είχε γράψει πρόσφατα το Business Daily στην αγορά επέστρεψε και η οικογένεια Φιλίππου η οποία «χτίζει» με την σειρά της δίκτυο ψυγείων με το σήμα Menne. Ήδη έχει τοποθετηθεί σε 1.000 σημεία σε συγκεκριμένες περιοχές της χώρας (Αθήνα, Κόρινθο, Αργολίδα, Ηλεία, Μεσσηνία, Αγρίνιο και Κρήτη) και στόχος είναι η επέκταση σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα το 2024.

Το 2024 αναμένεται να είναι χρονιά επιστροφής και των παγωτών Δωδώνη καθώς φέρεται να είναι σε καλό δρόμο η απόκτηση του σήματος από τον Παναγιώτη Μονεμβασιώτη της Βενέτης. Μεσοπρόθεσμα δεν αποκλείεται να κάνουν comeback και τα παγωτά της ΑΓΝΟ. Τα μέλη της οικογένειας Σαράντη (Ελληνικά Γαλακτοκομεία, Όλυμπος) που έχουν αποκτήσει το σήμα και σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν με το γάλα στην Θεσσαλονίκη, δεν έχουν αποκλείσει το ενδεχόμενο.

Για την Vivartia και την Δέλτα οι οποίες ήταν ιδιαίτερα κινητικές την τελευταία διετία αυτή εκτιμάται ότι είναι η προτελευταία μεγάλη κίνηση για το 2023 καθώς όπως έχουν αναφέρει στελέχη της μέχρι το τέλος του έτους θα πραγματοποιηθεί και η συγχώνευση με την γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη. Υπενθυμίζεται ότι τόσο η Δέλτα όσο και η Δωδώνη έχουν βασικό τους μέτοχο το επενδυτικό κεφάλαιο CVC.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ