ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Φωτο: Instashop

Instashop: Διπλασίασε τις πωλήσεις αλλά και τις ζημιές στην Ελλάδα

Η startup στο fast delivery που ξεκίνησε από δύο Έλληνες στο Ντουμπάι και εξαγοράστηκε από την Delivery Hero έναντι 360 εκατ. ευρώ δοκιμάζει την τύχη της και στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

Η φράση ουδείς προφήτης στον τόπο του φαίνεται να βρίσκει εφαρμογή στην περίπτωση των Γιάννη Τσιώρη και Ιωάννας Αγγελιδάκη. Οι δύο τους που δημιούργησαν μία πρωτοποριακή startup στον τομέα του fast grocery delivery στο Ντουμπάι το 2015, έχουν έρθει και στην Ελλάδα από το 2020, όμως η εταιρεία τους, η Instashop, πραγματοποιεί χαμηλές πτήσεις σε σχέσεις με τον ανταγωνισμό

Σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα η εταιρεία, ο κύκλος εργασιών της το 2022 (3,18 εκατ. ευρώ) διπλασιάστηκε (1,54 εκατ. ευρώ) σε σχέση με το 2021. Διπλασιασμό όμως εμφάνισαν και οι ζημιές (3,56 εκατ. ευρώ) σε σχέση με το 2021, όπου οι ζημιές μετά φόρων είχαν διαμορφωθεί σε 1,24 εκατ. ευρώ, ενώ οι ζημιές εις νέο αγγίζουν τα 5 εκατ. ευρώ.

Οι υψηλές ζημιές είναι σε μεγάλο βαθμό φυσιολογικές, καθώς η εταιρεία εισήλθε πρόσφατα στην ελληνική αγορά και πραγματοποιεί σημαντικές επενδύσεις. Από πέρυσι τον Σεπτέμβριο έχει προχωρήσει σε δύο αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου ύψους 3,48 εκατ. και 3,2 εκατ. ευρώ, στοιχεία που δείχνουν ότι πιστεύει στην ελληνική αγορά.

Η εταιρεία η οποία έχει την έδρα της στην Θεσσαλονίκη και δραστηριοποιείται τόσο στην συμπρωτεύουσα όσο και στην Αθήνα απασχολούσε στο τέλος του 2022 107 άτομα έναντι 66 το 2021. Σε επίπεδο συνεργασιών, πέρυσι ενέταξε στο χαρτοφυλάκιο της τα σούπερ μάρκετ ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Θανόπουλος, Ergon και Ναταλί στην Θεσσαλονίκη ενώ φέτος προστέθηκαν και τα Bazaar. Παράλληλα, στη λιανική τροφίμων παρέχουν υπηρεσίες fast delivery σε έναν μεγάλο αριθμό μίνι μάρκετ, convenience stores, και εξειδικευμένων καταστημάτων (κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, ιχθυοπωλεία κ.α.) .

Πέρα από τον χώρο των σούπερ μάρκετ, στον τομέα του fast delivery συνεργάζονται με αλυσίδες όπως η Κωτσόβολος, η Pet City, φαρμακεία, καταστήματα καλλυντικών, αξεσουάρ κ.α. καθιστώντας την Instashop τρίτη δύναμη στον χώρο των γρήγορων διανομών – εκτός delivery φαγητού - πίσω από την «αδελφή εταιρεία» efood και το Wolt.

Η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα που δραστηριοποιείται εκτός αραβικού κόσμου, καθώς πλέον έχει παρουσία σε Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Μπαχρέιν, Αίγυπτο, Κατάρ, Λίβανο, Σαουδική Αραβία, Ομάν και Κουβέιτ. Υπενθυμίζεται ότι τον Αύγουστο του 2020 εξαγοράστηκε από την Delivery Hero (τη γερμανική πολυεθνική που έχει εξαγοράσει και την efood) έναντι 360 εκατ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πεθαίνει το τσάμπα delivery από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ

Μετά την επιβολή χρεώσεων στις διανομές από τη Σκλαβενίτης, η Μασούτης, που είναι η τελευταία αλυσίδα με δωρεάν διανομές, αξιολογεί όλα τα σενάρια. Στόχος, να περιοριστούν οι ζημιές από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σούπερ μάρκετ μετά τα... μεσάνυχτα από τη συμμαχία e-fresh με Wolt

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα μεγάλο ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ, το e-fresh, σε συνεργασία με την Wolt, θα πραγματοποιούν παραδόσεις όλο το 24ωρο. Ο ρόλος της ρομποτικής τεχνολογίας στις αποθήκες.