ΓΔ: 1401.58 0.28% Τζίρος: 97.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 DATA
Skroutz-Point
Φωτο: Skroutz

Skroutz: Επεκτείνεται πανελλαδικά στο last mile με 4.000 Skroutz Points

Η εταιρεία διανομών της Skroutz επεκτείνεται και στους εμπόρους που βρίσκονται εκτός marketplace, εκμεταλλευόμενη τα Skroutz Point, σύμφωνα με τον Στέφανο Κατσίμπα, Business Director της Skroutz Last Mile.

Καθώς τα lockers κερδίζουν όλο και περισσότερο την προτίμηση του καταναλωτικού κοινού, η Skroutz Last Mile, επεκτείνεται πανελλαδικά και διευρύνει το επιχειρησιακό της πλάνο καθώς μετατρέπεται σε μια εταιρεία e-commerce courier.

Με την εμπειρία του καταναλωτή στο last mile να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο, καθώς οι απαιτήσεις έχουν αυξηθεί μετά την έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, οι ταχύτερες και πιο αξιόπιστες παραδόσεις βρίσκονται στο επίκεντρο, και τα smart lockers πρόκειται να διαδραματίσουν κομβικό ρόλο, καθώς απομακρύνουν το άγχος για την ώρα παραλαβής από τον πελάτη.

Η Skroutz Last Mile που καθημερινά παραλαμβάνει προϊόντα από 3.500 - 4.000 εμπόρους και στις μέρες υψηλής κίνησης μπορεί να πραγματοποιήσει έως και 40.000 παραδόσεις, βλέπει τα locker των Skroutz Point να μετατρέπονται σε βασικό παράγοντα ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό, στοχεύει να διπλασιάσει το δίκτυο της μέχρι τις αρχές του 2025 και να αυξήσει την πληθυσμιακή της κάλυψη, κοιτώντας μετά την Κρήτη όπου βρίσκεται από την αρχή του χρόνου και σε άλλα νησιά καθώς και στην ηπειρωτική Ελλάδα.

«Νομίζω ότι η εξυπηρέτηση που προσφέρουν τα lockers είναι πολύ μεγάλη και έτσι αποφασίσαμε πριν από ένα τρίμηνο να προσφέρουμε locker παραδόσεις σε εμπόρους οι οποίοι είναι εκτός της πλατφόρμας marketplace της Skroutz», αναφέρει χαρακτηριστικά στο BD, ο Στέφανος Κατσίμπας, Business Director, της Skroutz Last Mile.

Τα Skroutz Point στην υπηρεσία των εμπόρων

Μέχρι σήμερα ο καταναλωτής μπορούσε να επιλέξει ένα Skroutz Point μόνο από καταστήματα που βρίσκονταν στο marketplace της Skroutz. Πλέον, η Skroutz Last Mile εκμεταλλευόμενη και την εμπειρία της, έχοντας παραδώσει πάνω από 2,5 εκατ. παραγγελίες σε locker, δίνει την επιλογή και σε εμπόρους εκτός Skroutz που έχουν τα δικά τους e-shop να μπορούν να παραδοθούν τα προϊόντα τους στις θυρίδες της.

Σύμφωνα με τον κ. Κατσίμπα «οι καταναλωτές έχουν μάθει πλέον τα lockers και αυτή την ευκολία περνάμε και σε άλλους εμπόρους που δίνουν μια επιπλέον παροχή στους καταναλωτές τους».  Ήδη η Skroutz Last Mile συνεργάζεται με περίπου 100 επιχειρήσεις των οποίων τις παραγγελίες μπορεί να εξυπηρετήσει μέσα από τις θυρίδες των Skroutz Point, γλιτώνοντας χρόνο για τους καταναλωτές αλλά και αυξάνοντας την αξιοπιστία του εμπόρου απέναντι στον πελάτη. «Είναι μια εύκολη επιλογή για να δώσει ένας έμπορος στον πελάτη του, και αν έχεις ένα καλό delivery, αυξάνεται και η ικανοποίηση του πελάτη που θα σου έρθει ξανά» υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο Business Director της SLM.

Παράλληλα, μειώνονται τα support ticket που χρειάζεται μια επιχείρηση για την πορεία της παραγγελίας, καθώς αντί να περιμένει ο καταναλωτής στο σπίτι του για να παραδοθεί το δέμα, λαμβάνει ένα μήνυμα ότι έχει φτάσει στη θυρίδα. Πρέπει να σημειωθεί πως το ποσοστό επιτυχούς παράδοσης στα lockers είναι 98%, σημειώνοντας 82% στο NPS (Net Promoter Score), αποτυπώνοντας την υψηλή ικανοποίηση όσων έχουν χρησιμοποιήσει τα Skroutz Point.

Επίσης, αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι το 70% των δεμάτων που παραδίδονται σε lockers, τα παραλαμβάνουν οι καταναλωτές μέσα στις πρώτες έξι ώρες που θα λάβουν την ειδοποίηση, δίνοντας την ευκαιρία να χρησιμοποιηθούν ξανά μέσα στη διάρκεια της ημέρας, αυξάνοντας έτσι τον αριθμό των παραδόσεων με το κόστος να είναι σαφώς χαμηλότερο σε σχέση με τις παραδόσεις στο σπίτι που περιλαμβάνουν και τον ανθρώπινο παράγοντα (σ.σ. να χρειαστεί να αφήσει το σπίτι του για λίγο ο καταναλωτής, ή να έχει κίνηση ο δρόμος και να μην μπορεί να παρκάρει ο διανομέας).

Η συνεργασία της Skroutz Last Mile με τους εμπόρους είναι σε 30 πόλεις της χώρας, στόχο όμως αποτελεί σύμφωνα με τον κ. Κατσίμπα «να μεγαλώσει πάρα πολύ και να αυξήσει την εξωστρέφεια της εταιρείας. Γι αυτό και είναι απαραίτητο να αναπτυχθεί το δίκτυο μας και να μπορούμε να εξυπηρετήσουμε ένα μεγαλύτερο εύρος πελατών αλλά και καταναλωτών. Θέλουμε το δίκτυο μας να γίνει πανελλαδικό και προς τα εκεί οδεύουμε».

Τονίζει πως στόχος της εταιρείας είναι να παραλαμβάνει γρήγορα ο πελάτης χωρίς άγχος ειδικά στις περιόδους υψηλής κίνησης, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία και καλύτερους χρόνους.

Διπλασιασμός των locker

Η Skroutz Last Mile στοχεύει στο επόμενο διάστημα και μέχρι τις αρχές του 2025 να έχει φτάσει τα 4.000 Skroutz Point από τα 2.000 που έχει σήμερα, αυξάνοντας παράλληλα τον στόλο της, και μειώνοντας ταυτόχρονα το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Η εταιρεία μέχρι στιγμής διαθέτει κεντρικές αποθήκες στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Κρήτη και Πάτρα και αναμένεται να δημιουργήσει νέες δομές στα Γιάννενα.

Η εταιρεία βρίσκεται στην Κρήτη από την αρχή του έτους, ενώ κοιτάει και την επέκταση προς τα Γιάννενα και τις γύρω πόλεις όπως η Άρτα, σύμφωνα με τον κ. Κατσίμπα να υπογραμμίζει πως «θέλουμε να υπάρχει ένα Skroutz Point παντού και να εξυπηρετεί καταναλωτές οι οποίοι θέλουν να αγοράσουν προϊόντα είτε από το Skroutz ή άλλα ηλεκτρονικά καταστήματα».

Η Skroutz Last Mile στην Κρήτη από τις αρχές του έτους βρίσκεται σε Ηράκλειο και Ρέθυμνο, και «προφανώς θέλουμε να εμπλουτίσουμε το δίκτυο μας εκεί ανοίγοντας και σε άλλους νομούς και χωριά», ενώ στον σχεδιασμό της εταιρείας είναι κι άλλα νησιά, όπου και εξετάζονται οι τρόποι παράδοσης.

Πράσινος στόλος οχημάτων

Ταυτόχρονα η εταιρεία στοχεύει και στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος και στην ανάπτυξη ενός στόλου που θα μπορεί να κινηθεί με ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα εντός του αστικού ιστού, επενδύοντας σε microbility ηλεκτρικά οχήματα τα οποία είναι κατάλληλα για διανομές προϊόντων και θα βγουν το επόμενο διάστημα στους δρόμους.

Η Skroutz Last Mile έχει ήδη ξεκινήσει να τα δοκιμάζει πιλοτικά στα αστικά κέντρα που είναι εντονότερη η κίνηση, και αναμένεται να παραγγείλει 23 ηλεκτρικά οχήματα, που θα προστεθούν στο στόλο των 450 οχημάτων που διαθέτει, εκ των οποίων τα 46 είναι ηλεκτρικά βαν, ενώ θα εξεταστεί και σε ποιες άλλες θα μπορούσε να υπάρξει μια αντίστοιχη κίνηση, καθώς η εταιρεία επικεντρώνεται ιδιαίτερα στα θέματα βιωσιμότητας που αποτελούν ένα κρίσιμο παράγοντα στην αγορά των ταχυμεταφορών.

Σύμφωνα με στοιχεία της Skroutz, η τοποθέτηση των locker από τον Ιούλιο του 2021 έως σήμερα οδήγησε σε σημαντική μείωση των εκπομπών CO2, της τάξης των ~123.000 κυβικών μέτρων (~221 τόνοι), έναντι αν παραδίδονταν τα προϊόντα στο σπίτι.

«Ήδη τα έχουμε δοκιμάσει και πιστεύουμε πως θα μας βοηθήσει να πετύχουμε τους στόχους μας» επισημαίνει ο κ. Κατσίμπας που θέλει να δει περισσότερα «πράσινα» οχήματα να δραστηριοποιούνται στην αγορά, υπογραμμίζοντας ωστόσο την ανάγκη δημιουργίας υποδομών που θα ενισχύσουν την ηλεκτροκίνηση.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

wolt-delivery-app
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επεκτείνει περαιτέρω την παρουσία της στην Ελλάδα η Wolt

Η φινλανδική Wolt συνεχίζει την ανάπτυξη του επενδυτικού της πλάνου στην Ελλάδα και ένα μήνα μετά τα εγκαίνια της εφαρμογής στη Λάρισα, κινήθηκε στα δυτικά της χώρας ξεκινώντας δραστηριότητες στην Πάτρα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

BOX Now: Απόβαση στην Κύπρο και πάει για την πρώτη κερδοφόρα χρονιά

Η εταιρεία των πράσινων lockers συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη και μπαίνει δυναμικά στην αγορά της Κύπρου, μετά την Κροατία και τη Βουλγαρία. Νέο επενδυτικό πλάνο μετά τις επενδύσεις ύψους 22 εκατ. ευρώ.