Επιστροφή στα περίπτερα με δικά της ψυγεία επιχειρεί η EMFI Α.Ε., 23 χρόνια μετά από την πώληση του σήματος και των brands της ΕΒΓΑ στα παγωτά, από την οικογένεια Κυριάκου Φιλίππου στην Unilever (Algida). Σύμφωνα με πληροφορίες του Business Daily ήδη έχουν τοποθετηθεί 1.000 ψυγεία στις πρώτες περιοχές που επιχειρείται η επιστροφή και συγκεκριμένα σε Αθήνα, Κόρινθο, Άργολίδα, Μεσσηνία, Αγρίνιο και στην Κρήτη.
Στόχος για την επόμενη χρονιά είναι η επέκταση και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας με την βαρύτητα να πέφτει στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα (Θεσσαλονίκη και Πάτρα) όπου δεν έχει παρουσία καθώς και η ενδυνάμωση στην Αθήνα και στις τουριστικές περιοχές. Αξίζει να σημειωθεί ότι η EMFI, όπως είναι από το 2019 το νέο όνομα της εταιρείας παραγωγής παγωτών ΕΒΓΑ Α.Ε., «χτίζει» από την αρχή δίκτυο συνεργατών στην συγκεκριμένη αγορά.
Πρόκειται για μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά (Froneri,Unilever, Κρι-Κρι, Cold Sin) όπου οι ήδη υπάρχοντες λειτουργούν ο καθένας με παραπάνω από μία οικογένεια brands. Για παράδειγμα η Unilever διαθέτει τα Algida, ΕΒΓΑ, Ben & Jerry’s, η Froneri τα σήματα της Nestle, της πάλαι ποτέ ΔΕΛΤΑ Παγωτού, Nuii, Movenpick και η Cold Sin τα σήματα της Mars (Mars, Snickers, Twix, Bounty, M&Ms), Haagen-Dazs, Sammontana καθώς και παγωτά που έχει αναπτύξει κάτω από την οικογένεια Cold Sin.
Η EMFI βγαίνει στα περίπτερα και στα υπόλοιπα σημεία λιανικής με πλήρη γκάμα παγωτών, τόσο ατομικών όσο και οικογενειακών, με το σήμα Gelati Menne που αν και άγνωστο στην Ελλάδα μετράει ιστορία σχεδόν 100 χρόνων στην Ιταλία. H Gelati Menne η οποία δημιουργήθηκε από τον Amegon Menni Pieragnoli και διαθέτει ακόμη εργοστάσιο στην πόλη Cetraldo στην περιοχή της Φλωρεντίας. Η Gelati Menne εξαγοράστηκε στα μέσα της περασμένης δεκαετίας από την εταιρεία που διοικεί σήμερα ο Αθανάσιος Κύρος Φιλίππου, γιος του Κυριάκου Φιλίππου, συνιδρυτή της ΦΑΓΕ που έφυγε από την ζωή πριν από δύο χρόνια.
Τα παγωτά Menne έχει αξιοσημείωτη παρουσία στον τομέα της χονδρικής καθώς μέχρι σήμερα το εργοστάσιο της EMFI στην Ιερά Οδό, πέρα από την παραγωγή που πραγματοποιούσε, και συνεχίζει να πραγματοποιεί για την Unilever, είχε σημαντική δραστηριότητα τόσο στην χονδρική όσο και στη παραγωγή private label παγωτού τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
Αύξηση πωλήσεων 17,8%
Το 2022 η EMFI παρουσίασε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 17,8% σε σχέση με το 2021 με τις καθαρές πωλήσεις να διαμορφώνονται στα 38,03 εκατ. ευρώ έναντι 32,29 εκατ. ευρώ το 2021. Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρα από το παγωτό ένα σημαντικό μέρος των πωλήσεων αφορά προϊόντα ζύμης (κρουασάν, βάφλες, πίτες κ.α.) όπου η εταιρεία συνεχίζει να διαθέτει το ιστορικό σήμα της ΕΒΓΑ.
Σε επίπεδο αποτελεσμάτων το 2022 το EBITDA διαμορφώθηκε σε 1,2 εκατ. ευρώ έναντι 600 χιλ. ευρώ το 2021. Σε επίπεδο αποτελεσμάτων μετά από φόρους η εταιρεία εμφάνισε ζημιές 3,71 εκατ. ευρώ έναντι, επίσης, ζημιών 3,65 εκατ. ευρώ το 2021. Πέρυσι υπήρξε περαιτέρω στήριξη από την οικογένεια Φιλίππου η οποία προχώρησε σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 5,1 εκατ. ευρώ επιτυγχάνοντας παράλληλα σε μείωση και αναδιάρθρωση του τραπεζικού δανεισμού.