Με διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης «τρέχει» στη διάρκεια του 2023 η Lidl Hellas, γεγονός που σημαίνει ότι κερδίζει μερίδιο αγοράς, δεδομένου ότι στους πρώτους πέντε μήνες του έτους ο μέσος ρυθμός ανάπτυξης του λιανεμπορίου είναι 9,5%. Κατέχει πλέον καθαρά τη δεύτερη θέση στον κλάδο των σούπερ μάρκετ με σοβαρή απόσταση από την επόμενη αλυσίδα.
Στη διάρκεια των τελευταίων χρόνων, η Lidl Hellas επί της ουσίας «επαναλανσαρίστηκε» αθόρυβα στην ελληνική αγορά και διαμόρφωσε πλέον ένα προφίλ ιδιαίτερα φιλικό προς τη ... μεσαία τάξη! Σ΄αυτή την κατηγορία των καταναλωτών, που αν και βρίσκονται σε καλύτερη θέση από τα χαμηλά εισοδηματικά στρώματα, ωστόσο δυσανασχετούν με τις υψηλές τιμές των επωνύμων προϊόντων.
Τους «απενοχοποίησε» την επίσκεψη και την αγορά των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας από μία αλυσίδα εκπτωτικών καταστημάτων. Αυτή είναι η μία διάσταση – προφανώς η πιο σημαντική.
Η δεύτερη διάσταση είναι οι σχέσεις με τους Έλληνες παραγωγούς των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Είναι ισχυρές και εκτείνονται σε βάθος χρόνου. Το «επαναλανσάρισμα» τελικώς απέδωσε. Και πλέον οι άλλες αλυσίδες του κλάδου και κυρίως το «tοp five» της αγοράς απέκτησαν έναν «κανονικό» ανταγωνιστή, που απευθύνεται στο μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών και όχι μόνο στους οικονομικά ασθενέστερους.
Σύμφωνα, λοιπόν, με εκτιμήσεις έγκυρων πηγών της αγοράς ο ρυθμός ανόδου των πωλήσεων της θυγατρικής του γερμανικού ομίλου «τρέχει» εφέτος με περίπου 11%. Οι ίδιες πηγές μάλιστα αναφέρουν προς το ΒD πως η Lidl Hellas βρίσκεται σταθερά στην δεύτερη θέση και η απόσταση της από την τρίτη σε μέγεθος αλυσίδα, την ΑΒ Βασιλόπουλος, έχει φτάσει στο 10%. Με πρώτο φυσικά τον όμιλο Σκλαβενίτη, ο οποίος και φέτος συνεχίζει να αναπτύσσεται με περίπου 11% -με μεγαλύτερο ρυθμό από τον μέσο όρο της αγοράς.
Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν αρκετά επώνυμα προϊόντα στα ράφια και στα ψυγεία των καταστημάτων της Lidl, ωστόσο η αλυσίδα «καθοδηγεί» τους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, εκεί δηλαδή που διαθέτει και το συγκριτικό πλεονέκτημα. Το «χτύπημα» στις τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας προκαλεί αμέσως τα αντανακλαστικά του ομίλου Σκλαβενίτη –τον οποίο αναγνωρίζει ως τον βασικό του ανταγωνιστή στη συγκεκριμένη κατηγορία– και ακολούθως παρατηρείται ένα ντόμινο αντίστοιχων κινήσεων στην αγορά.
Όπως επισημαίνουν πηγές της αγοράς, η Lidl Hellas διαθέτει σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, δεδομένου –όπως έχει γράψει το BD– ότι, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, μόνο το 30% με 35% από το σύνολο των καταναλωτών έχει επισκεφτεί έστω και μία φορά ένα κατάστημα Lidl. Και, παρ΄όλα αυτά, με βάση τις υπάρχουσες εκτιμήσεις το μερίδιο της ανέρχεται στο 18% - 20% των πωλήσεων του συνόλου του οργανωμένου ελληνικού λιανεμπορίου.