Την ανάγκη για σταθερό περιβάλλον και αξιόπιστους κανόνες, προκειμένου το οργανωμένο λιανεμπόριο να μπορέσει να αυξήσει σημαντικά τους μισθούς των εργαζομένων και ταυτόχρονα να προσφέρει καλές τιμές στους καταναλωτές, επισήμανε ο Μάρτιν Μπράντενμπουργκερ, CEO και πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς.
Στην τελευταία του παρουσία στο συνέδριο του ΙΕΛΚΑ, λίγο πριν παραδώσει την προεδρία στο τέλος Φεβρουαρίου 2026 στον Μίλτο Φοροζίδη, ο Μ. Μπράντενμπουργκερ έστειλε ένα σαφές μήνυμα για το τι χρειάζεται η αγορά προκειμένου να σταθεί στα πόδια της.
Ο πρόεδρος της Lidl Ελλάς αναφέρθηκε στη σταδιακή υποχώρηση της εκτίμησης προς τον κλάδο, παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες του οργανωμένου λιανεμπορίου επενδύουν συστηματικά και δημιουργούν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Όπως είπε, αντί η αγορά να συναντά ούριους ανέμους, έρχεται αντιμέτωπη με ένα ολοένα και πιο περίπλοκο περιβάλλον κανονισμών που ενισχύει τη γραφειοκρατία και περιορίζει την ευελιξία των επιχειρήσεων.
Μιλώντας για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργεί σήμερα ο κλάδος, σημείωσε ότι η προβλεψιμότητα έχει πλέον περιοριστεί. Οι παγκόσμιες ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα και ενέργεια επηρεάζουν άμεσα τους καταναλωτές, οι οποίοι είναι σήμερα πιο ευαίσθητοι στις τιμές από ποτέ. Επίσης η εύθραυστη εφοδιαστική αλυσίδα που επηρεάζεται σημαντικά από όσα συμβαίνουν παγκοσμίως.
«Ό,τι κι αν συμβεί παγκοσμίως - είτε στη Διώρυγα του Σουέζ, είτε στην Ουκρανία - ακόμη και το πιο μικρό παντοπωλείο αυτής της χώρας το αισθάνεται αμέσως. Η ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας δεν είναι πλέον πολυτέλεια. Είναι ζωτική ανάγκη για όλους μας», επισήμανε.
Επίσης ο Μ. Μπράντενμπουργκερ υπογράμμισε πως το λιανεμπόριο του αύριο δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς συνεργασία. Συνεργασία με το κράτος, για τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου κανονιστικού πλαισίου που αντανακλά την πραγματικότητα της αγοράς και δεν χρησιμοποιείται για επικοινωνιακούς λόγους. Αλλά και συνεργασία μεταξύ των επιχειρήσεων, η οποία –όπως είπε– πρέπει να βασίζεται στη διαφάνεια, σε ανοιχτές πόρτες και σε θεσμούς που ενισχύουν την αξιοπιστία.
Στρέφοντας το βλέμμα στο μέλλον, ο απερχόμενος CEO ανέφερε ότι η αγορά έχει ήδη εισέλθει σε μια φάση εντατικών επενδύσεων σε big data, τεχνητή νοημοσύνη και ηλεκτρονικό εμπόριο. Αναγνώρισε ότι η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει λύσεις σε κρίσιμα προβλήματα, όπως οι χρονοβόρες διαδικασίες ή η έλλειψη εργατικού δυναμικού, προειδοποιώντας όμως ότι δεν αποτελεί πανάκεια. «Η τεχνολογία είναι εργαλείο — οι άνθρωποι πρέπει να παραμένουν στο επίκεντρο», είπε, τονίζοντας πως η ψηφιοποίηση μπορεί να γεφυρώσει κενά, αλλά μόνο η ανθρώπινη ενσυναίσθηση μπορεί να εξασφαλίσει άριστη εξυπηρέτηση προς τον πελάτη.