ΓΔ: 2086.5 -0.99% Τζίρος: 448.57 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02
Martin-Brandenburger-Lidl
O κ. Martin Brandenburger είναι ο επικεφαλής της Lidl Hellas.

Μ. Μπράντενμπουργκερ (Lidl): Σταθεροί κανόνες όχι νέα εμπόδια στο εμπόριο

Ο CEO και πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς τονίζει ότι η αγορά χρειάζεται προβλεψιμότητα, ευέλικτο κανονιστικό πλαίσιο και επενδύσεις στην τεχνολογία ώστε να στηριχθούν μισθοί και τιμές.

Την ανάγκη για σταθερό περιβάλλον και αξιόπιστους κανόνες, προκειμένου το οργανωμένο λιανεμπόριο να μπορέσει να αυξήσει σημαντικά τους μισθούς των εργαζομένων και ταυτόχρονα να προσφέρει καλές τιμές στους καταναλωτές, επισήμανε ο Μάρτιν Μπράντενμπουργκερ, CEO και πρόεδρος διοίκησης της Lidl Ελλάς. 

Στην τελευταία του παρουσία στο συνέδριο του ΙΕΛΚΑ, λίγο πριν παραδώσει την προεδρία στο τέλος Φεβρουαρίου 2026 στον Μίλτο Φοροζίδη, ο Μ. Μπράντενμπουργκερ έστειλε ένα σαφές μήνυμα για το τι χρειάζεται η αγορά προκειμένου να σταθεί στα πόδια της.

Ο πρόεδρος της Lidl Ελλάς αναφέρθηκε στη σταδιακή υποχώρηση της εκτίμησης προς τον κλάδο, παρά το γεγονός ότι οι εταιρείες του οργανωμένου λιανεμπορίου επενδύουν συστηματικά και δημιουργούν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Όπως είπε, αντί η αγορά να συναντά ούριους ανέμους, έρχεται αντιμέτωπη με ένα ολοένα και πιο περίπλοκο περιβάλλον κανονισμών που ενισχύει τη γραφειοκρατία και περιορίζει την ευελιξία των επιχειρήσεων.

Μιλώντας για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργεί σήμερα ο κλάδος, σημείωσε ότι η προβλεψιμότητα έχει πλέον περιοριστεί. Οι παγκόσμιες ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα και ενέργεια επηρεάζουν άμεσα τους καταναλωτές, οι οποίοι είναι σήμερα πιο ευαίσθητοι στις τιμές από ποτέ. Επίσης η εύθραυστη εφοδιαστική αλυσίδα που επηρεάζεται σημαντικά από όσα συμβαίνουν παγκοσμίως. 

«Ό,τι κι αν συμβεί παγκοσμίως - είτε στη Διώρυγα του Σουέζ, είτε στην Ουκρανία - ακόμη και το πιο μικρό παντοπωλείο αυτής της χώρας το αισθάνεται αμέσως. Η ανθεκτικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας δεν είναι πλέον πολυτέλεια. Είναι ζωτική ανάγκη για όλους μας», επισήμανε.

Επίσης ο Μ. Μπράντενμπουργκερ υπογράμμισε πως το λιανεμπόριο του αύριο δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς συνεργασία. Συνεργασία με το κράτος, για τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου κανονιστικού πλαισίου που αντανακλά την πραγματικότητα της αγοράς και δεν χρησιμοποιείται για επικοινωνιακούς λόγους. Αλλά και συνεργασία μεταξύ των επιχειρήσεων, η οποία –όπως είπε– πρέπει να βασίζεται στη διαφάνεια, σε ανοιχτές πόρτες και σε θεσμούς που ενισχύουν την αξιοπιστία.

Στρέφοντας το βλέμμα στο μέλλον, ο απερχόμενος CEO ανέφερε ότι η αγορά έχει ήδη εισέλθει σε μια φάση εντατικών επενδύσεων σε big data, τεχνητή νοημοσύνη και ηλεκτρονικό εμπόριο. Αναγνώρισε ότι η τεχνολογία μπορεί να προσφέρει λύσεις σε κρίσιμα προβλήματα, όπως οι χρονοβόρες διαδικασίες ή η έλλειψη εργατικού δυναμικού, προειδοποιώντας όμως ότι δεν αποτελεί πανάκεια. «Η τεχνολογία είναι εργαλείο — οι άνθρωποι πρέπει να παραμένουν στο επίκεντρο», είπε, τονίζοντας πως η ψηφιοποίηση μπορεί να γεφυρώσει κενά, αλλά μόνο η ανθρώπινη ενσυναίσθηση μπορεί να εξασφαλίσει άριστη εξυπηρέτηση προς τον πελάτη.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Καλάθι τροφίμων πληθωρισμός
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η Ελλάδα με χαμηλότερο πληθωρισμό τροφίμων από τον μέσο όρο της ΕΕ

Η Ελλάδα καταγράφει χαμηλότερο πληθωρισμό στα τρόφιμα σε σχέση με τον μέσο όρο της ΕΕ, σύμφωνα με στοιχεία Eurostat και ΙΕΛΚΑ, με τις τιμές στα σούπερ μάρκετ να παραμένουν σχετικά σταθερές.
Καλάθι τροφίμων πληθωρισμός
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΕΛΚΑ: Πληθωρισμός 1,75% στα σούπερ μάρκετ τον Νοέμβριο 2025

Ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκε τον Νοέμβριο κατά 1,75% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ παρέμεινε σχεδόν σταθερός σε σχέση με τον Οκτώβριο. Σημαντικές μειώσεις εμφάνισαν φρούτα, λαχανικά και απορρυπαντικά, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ.
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα ανθεκτικά σούπερ μάρκετ, οι «φοβισμένοι» καταναλωτές, τι ψωνίζει κάθε γενιά

Η αγορά των σούπερ μάρκετ δείχνει εντυπωσιακή ανθεκτικότητα, οι καταναλωτές αν και πιεσμένοι ψυχολογικά αυξάνουν τις αγορές τους με σημαντικές διαφοροποιήσεις αναλόγως τη γενιά που ανήκουν.
Κατάστημα Lidl εξωτερικό
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Lidl: Απορροφά τον ΦΠΑ 13% σε όλα τα φρέσκα χοιρινά και βόεια κρεατικά

Από την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου έως και την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου, η εταιρεία προχωρά στην απορρόφηση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) και προσφέρει όλα τα φρέσκα χοιρινά και βόεια κρεατικά με έκπτωση -13%.