Προσπάθεια διάσωσης της υπερχρεωμένης κατασκευαστικής εταιρείας Τοξότης, για την οποία έχει κατατεθεί αίτηση πτώχευσης από πιστωτή, είχε κάνει ο όμιλος Καλογρίτσα, χωρίς όμως οι σχετικές προτάσεις που έγιναν στη βασική πιστώτρια τράπεζα, την Attica Bank, να θεωρηθούν σοβαρές. Άλλες εταιρείες της οικογένειας Καλογρίτσα, εν τω μεταξύ, βρίσκονται μεταξύ... φθοράς και αφθαρσίας.
Μεταξύ των προτάσεων που είχε καταθέσει ο όμιλος Καλογρίτσα στην Attica Bank ήταν και η εύρεση «στρατηγικού επενδυτή» για την Τοξότης. Ως υποψήφιο «στρατηγικό επενδυτή», η οικογένεια Καλογρίτσα παρουσίασε, μάλιστα, στην Attica Bank, πριν από δύο χρόνια, την εταιρεία Antipollution Systems ΑΕ (ΑΝΣΥ). Οι υπηρεσίες της τράπεζας φυσικά και δεν πήραν στα σοβαρά τη συγκεκριμένη πρόταση αφού η ΑΝΣΥ ήταν συμφερόντων της οικογένειας Καλογρίτσα και είχε, επίσης, λάβει δάνειο!
Η ΑΝΣΥ ήταν μία από τις εταιρείες του γνωστού επιχειρηματία, καθώς στον όμιλο υπήρχαν ή υπάρχουν και άλλες επιχειρήσεις που συμπαρασύρθηκαν από τα προβλήματα της Τοξότης. Η ΑΝΣΥ, που είχε εξειδίκευση στη διαχείριση αποβλήτων, με συμβάσεις για τη διαχείριση νοσοκομειακών αποβλήτων και όχι μόνο, είχε επιχειρήσει στο παρελθόν να μπει και στα μεγάλα έργα διαχείρισης απορριμμάτων. Ο κ. Χρ. Καλογρίτσας είχε καταφέρει να πείσει τον γαλλικό όμιλο Suez ώστε να διεκδικήσουν μαζί κάποια έργα.
Η προσπάθεια δεν απέδωσε και πριν από λίγους μήνες η ΑΝΣΥ συγχωνεύθηκε με την Sterimed, μια αρκετά ισχυρότερη εταιρεία διαχείρισης αποβλήτων με έδρα την Θεσσαλονίκη. Η τελευταία είχε αποκτήσει νωρίτερα το σύνολο των μετοχών της ΑΝΣΥ.
Τον δρόμο της συρρίκνωσης ακολούθησε, όπως ήταν αναμενόμενο, και η «εταιρεία συμμετοχών» του ομίλου Καλογρίτσα, η ΜΙΚΗ ΑΕ η οποία φέρει το όνομα της συζύγου του επιχειρηματία Μικελίνας. Από τον τελευταίο δημοσιευμένο ισολογισμό προκύπτει πως η ΜΙΚΗ ΑΕ, η μητρική εταιρεία της Τοξότης, είχε έσοδα 3,2 εκατ. ευρώ το 2016 και μεγάλες ζημιές που ξεπερνούσαν τα 4 εκατ. ευρώ. Ηταν και αυτή σε περίοπτη θέση του πορίσματος για τα δάνεια που χορήγησε η Attica Bank στον όμιλο. Πιθανώς γι’ αυτό το λόγο βγήκαν από το διοικητικό συμβούλιο όλα τα μέλη της οικογένειας και απέμεινε μόνο ο κ. Χρ. Καλογρίτσας.
Όσο για την άλλη τεχνική εταιρεία του ομίλου, την Ομάδα Κατασκευών, ήταν ούτως ή άλλως «φάντασμα» εδώ και χρόνια. Ο επιχειρηματίας αξιοποιούσε, όμως, το εργοληπτικό της πτυχίο για να διεκδικήσει έργα. Ετσι κατάφερε να μειοδοτήσει, με μια κοινοπραξία της Τοξότης με την Ομάδα Κατασκευών, στις τέσσερις από τις οκτώ εργολαβίες του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος, την περίοδο που στο υπουργείο Υποδομών ήταν ο κουμπάρος του Χρ. Σπίρτζης.
Η συνέχεια είναι γνωστή καθώς ο όμιλος δεν κατάφερε να βρει τις απαραίτητες εγγυητικές επιστολές για να υπογράψει κάποια από τις τέσσερις συμβάσεις, ενώ αρκετά νωρίτερα είχε αποβληθεί από μεγάλες συμβάσεις συντήρησης δικτύων του ΔΕΔΔΗΕ.