Σε πετράδι του στέμματος του ομίλου Currys - πρώην Dixons - αναδεικνύεται για άλλη μια χρονιά η Κωτσόβολος. Η ελληνική αλυσίδα ηλεκτρικών, η οποία πρόσφατα επεκτάθηκε και στην Κύπρο, είναι η μόνη θυγατρική που εμφάνισε θετικά οικονομικά μεγέθη στην ετήσια χρήση που ολοκληρώθηκε στις 29 Απριλίου.
Συγκεκριμένα σε ετήσιο επίπεδο εμφάνισε αύξηση πωλήσεων της τάξης του 12%, έχοντας σταθερά θετικό πρόσημο μέσα στη χρονιά. Από ένα σχετικά αδύναμο πρώτο εξάμηνο (+4%) πέρασε σε ένα ιδιαίτερα δυναμικό δεύτερο (+20%). Η Κωτσόβολος παρουσίασε βελτίωση των πωλήσεων της τάξης του 12% στις δέκα "δυνατές" εβδομάδες που ολοκληρώνονται στις 7 Ιανουαρίου (σ.σ. μέσα σε αυτές είναι η περίοδος του Black Friday και η εορταστική περίοδος των Χριστουγέννων) ενώ υπεραπέδωσε (+28%) την περίοδο που ακολούθησε και έως 29 Απριλίου που ολοκληρώνονται οι οικονομικές χρήσεις στην Βρετανία.
Με βάση τα παραπάνω οι πωλήσεις από 654 εκατ. ευρώ που ήταν στην περασμένη χρήση) εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν στα επίπεδα των 730 εκατ. ευρώ (σ.σ. τα τελικά ποσά που θα ανακοινωθούν τον προσεχή Ιούλιο είναι υπολογισμένα σε στερλίνες και ενδέχεται να υπάρχουν διαφοροποιήσεις λόγω συναλλαγματικών διαφορών μεταξύ του βρετανικού νομίσματος και του ευρώ).
Σε ότι αφορά τη λειτουργική κερδοφορία (ΕΒΙΤ) που πέρυσι είχε διαμορφωθεί σε 25,2 εκατ. ευρώ, πληροφορίες του Business Daily αναφέρουν ότι θα είναι σημαντικά περιορισμένη. Σε αυτό έχει συμβάλει το υψηλό ενεργειακό κόστος και η μείωση του περιθωρίου κέρδους την περίοδο που ο πληθωρισμός παρέμενε σε υψηλά επίπεδα.
Ο όμιλος Currys κατά την εξεταζόμενη χρήση εμφάνισε μείωση πωλήσεων της τάξης του 7%. Αντίστοιχη ήταν η μείωση στις διεθνείς δραστηριότητες και σε Βρετανία - Ιρλανδία ενώ στις Σκανδιναβικές χώρες η πτώση ήταν της τάξης του 10%. Το +12% της Κωτσόβολος που την περίοδο 2021 - 22 κάλυπτε μόλις το 5,4% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου Currys Plc δεν στάθηκε ικανό να αλλάξει αρκετά την εικόνα όμως με βάση τις δικές του επιδόσεις - και την πτώση των υπολοίπων - εκτιμάται ότι το ποσοστό του πλέον υπολογίζεται πάνω από 6% στις ομιλικές πωλήσεις.
Χωρίς αντίπαλο
Έχοντας «ξεφορτωθεί» τις περασμένες δεκαετίες τους δύο «καθαρόαιμους», βασικούς ανταγωνιστές της -Κορασίδη και Ηλεκτρονική Αθηνών- η Κωτσόβολος παίζει σχεδόν με double score σε σχέση με τον επόμενο παίκτη στην ελληνική αγορά. Σύμφωνα με στοιχεία από έρευνα της KPMG από το 2015 έως και το 2020 αύξανε συνεχώς τα μερίδια της, τα οποία από 21,2% που ήταν το 2015 εκτοξεύθηκαν σε 27,4% το 2020.
Παρά την είσοδο της Πλαίσιο -πλέον δεύτερος παίκτης στην αγορά- στις λευκές συσκευές και τον γάμο Public - Media Markt, η Κωτσόβολος συνεχίζει να διατηρεί απόσταση ασφαλείας από τους ανταγωνιστές της, ενώ με ορισμένους αυξάνει και την απόσταση. Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, η αναμενόμενη «αποκαθήλωση» του brand Media Markt, του μόνου ξεκάθαρου επικεντρωμένου στα ηλεκτρικά παίκτη που έχει απομείνει πέρα από τους συνεταιρισμούς, θα λειτουργήσει κυρίως προς όφελος της Κωτσόβολος.
Με τους καταναλωτές να επιστρέφουν ξανά στα φυσικά καταστήματα μετά την πανδημία αλλά και ένα ισχυρό e-shop η Κωτσόβολος φαίνεται ότι θα καταγράψει φέτος μία ακόμη θετική χρονιά. Έχοντας πρωταγωνιστήσει στις δύο προηγούμενες κρατικές επιδοτήσεις (σ.σ. για αγορά tablet ή laptop και στην ανακύκλωση ενεργοβόρων συσκευών) το στοίχημα για την τρέχουσα περίοδο είναι η αγορά του ηλιακού θερμοσίφωνα.
Η εταιρεία, που φημίζεται για το after sales service, σύμφωνα με πληροφορίες του Business Daily όλο το προηγούμενο διάστημα έστηνε ένα πανελλαδικό δίκτυο εγκαταστατών και υδραυλικών ώστε να κερδίσει μερίδιο από μία αγορά που έως τώρα ήταν ιδιαίτερα μικρή για τις αλυσίδες ηλεκτρικών.