Τις εξαιρετικές προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς καλλυντικών πιστοποιεί νέα έρευνα της Brandessence Market Research, σύμφωνα με την οποία ο τζίρος σε ό,τι αφορά ειδικά τα προϊόντα περιποίησης της επιδερμίδας πρόκειται να αυξηθεί κατά 180 δισ δολάρια μέχρι το 2026. Η ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος σε ολοένα και περισσότερες χώρες του κόσμου καθώς και η αυξημένη πληροφόρηση γύρω από την σημασία της περιποίησης του δέρματος, χάριν εν πολλοίς και στα κοινωνικά δίκτυα, αναμένεται να συνεισφέρουν στην εντυπωσιακά ανοδική πορεία της εν λόγω αγοράς.
Στο περιβάλλον αυτό, οι προοπτικές για ξεχωριστά προϊόντα περιποίησης, με βάση και τα φυσικά συστατικά, εκτιμάται ότι είναι σε γενικές γραμμές εξαιρετικές και υπάρχουν αρκετές ελληνικές εταιρείες οι οποίες εξάγουν τα προϊόντα τους διεθνώς με σημαντική επιτυχία.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), η αξία των ελληνικών εξαγωγών καλλυντικών αναμένεται να αγγίξει φέτος τα 600 εκατ ευρώ, από 400 εκατ ευρώ το 2021, ενώ συνολικά η αγορά εκτιμάται ότι θα αναπτυχθεί με ρυθμό της τάξης του 3,5% το 2023. Σε ό,τι αφορά την εγχώρια αγορά, αξίζει να σημειωθεί η σταθερά ανοδική πορεία των πωλήσεων καλλυντικών περιποίησης δέρματος από το κανάλι των φαρμακείων. Ο τζίρος τους αγγίζει πλέον σε αξία τα 300 εκατ ευρώ σε ετήσια βάση, συνεισφέροντας το 26,5% των συνολικών πωλήσεων στην Ελλάδα.
Με θετικό πρόσημο αναμένεται να συνεισφέρει και το ηλεκτρονικό εμπόριο στην αγορά καλλυντικών διεθνώς, καθώς η νεότερη γενιά Ζ δείχνει μεγάλη εμπιστοσύνη στις αξιολογήσεις προϊόντων και υπηρεσιών από τους ανεξάρτητους καταναλωτές όπως αυτές εμφανίζονται on line. Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατα στοιχεία τoυ Skroutz.gr, μέχρι το 2026 μία στις τέσσερις λιανικές πωλήσεις στην Ελλάδα θα γίνεται online, ενώ εκτιμάται ότι το 95% όλων των αγορών θα γίνεται ηλεκτρονικά μέχρι το 2040. Σε ό,τι αφορά ειδικά δε τα καλλυντικά, η αξία των αγορών από 11.000 φυσικά σημεία άγγιξε τα 170 εκατ ευρώ το 2022 στην χώρα μας -από το κανάλι του φαρμακείου-, την στιγμή που από τα 15 μεγάλα ηλεκτρονικά φαρμακεία (e-shops) οι αντίστοιχες πωλήσεις ανήλθαν σε 130 εκατ ευρώ. Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, οι πωλήσεις δερμοκαλλυντικών στην χώρα μας μέσα από online καταστήματα επιλεκτικής, online σούπερ μάρκετ και οnine καταστήματα κομμωτηρίων άγγιξαν τα 100 εκατ ευρώ το 2022, επιβεβαιώνοντας την δυναμική της συγκεκριμένης κατηγορίας προϊόντων περιποίησης από πολλαπλά κανάλια και το αυξημένο ενδιαφέρον και των Ελλήνων καταναλωτών.
Σύμφωνα πάντως με την έρευνα της Brandessence, η μέση ετήσια αύξηση του τζίρου για τα προϊοντα περιποίησης δέρματος διεθνώς υπολογίζεται σε 5% μέσα στην επόμενη διετία, με την περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού να συνεισφέρουν το 40% των συνολικών πωλήσεων στην συγκεκριμένη κατηγορία καλλυντικών, ακολουθούμενη από την Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Στην ίδια ανάλυση υπογραμμίζεται επίσης η σημασία της ανάπτυξης της χημικής βιομηχανίας σε Ινδία και Κίνα, την προσεχή διετία, εξέλιξη που υποβοηθάται από την εύκολη πρόσβαση σε πρώτες ύλες, και η οποία θα συνεισφέρει στην ανοδική πορεία της αγοράς των προϊόντων περιποίησης δέρματος στο μέλλον. Μόνο αγκάθι στην πρόοδο που εκτιμάται ότι θα συντελεστεί αποτελεί, σύμφωνα με την ίδια ανάλυση, αποτελεί η αύξηση και της γκρίζας αγοράς παράτυπων προϊόντων/απομιμήσεων, τα οποία, όσο υπάρχει οικονομική αβεβαιότητα, δείχνουν να κερδίζουν την προτίμηση μερίδας του κοινού που δαπανά πιο λελογισμένα.