Φιλοδοξώντας στην περαιτέρω ενίσχυση του ρόλου της ως «πύλη ανάπτυξης», η ΟΛΘ Α.Ε. υλοποιεί επενδύσεις που εστιάζουν στην αναβάθμιση των υποδομών, του εξοπλισμού και των υπηρεσιών του λιμένα, την εξέλιξη των συνδυασμένων μεταφορών και την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας, δημιουργώντας σημαντική προστιθέμενη αξία, για τους οικονομικούς, επιχειρηματικούς και κοινωνικούς εταίρους της.
Σε τροχιά υλοποίησης βρίσκεται το έργο επέκτασης του Προβλήτα 6, το οποίο αναβαθμίζει τη θέση του Λιμένα της Θεσσαλονίκης στην παγκόσμια λιμενική βιομηχανία και στο στερέωμα των συνδυασμένων μεταφορών, παρέχοντας τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEU. Η συγκεκριμένη επένδυση, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, ενισχύει σημαντικά τη χωρητικότητα του λιμένα οδηγώντας σε ανάλογη αύξηση της εμπορικής του δραστηριότητας και συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, με ποικίλα και πολλαπλασιαστικά οφέλη σε τοπικό και εθνικό επίπεδο.
Επένδυση με ισχυρό κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα
Μελέτη της εταιρείας Deloitte αναδεικνύει ότι το κοινωνικοοικονομικό αποτύπωμα της επένδυσης για την επέκταση του «Προβλήτα 6» θα είναι ισχυρό και ευρύ, ήδη από την περίοδο υλοποίησης του έργου.
- Συγκεκριμένα, κατά την περίοδο υλοποίησης (2022-2025), το έργο επέκτασης του «Προβλήτα 6» υπολογίζεται ότι:
- Δημιουργεί ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο οικοσύστημα του λιμένα.
- Ενισχύει σημαντικά τα έσοδα του Δημοσίου, με 35 εκατ. ευρώ κατ’ έτος, από άμεσους και έμμεσους φόρους.
- Παράγει προστιθέμενη αξία άνω των 90 εκατ. ευρώ ετησίως κατά την περίοδο κατασκευής, συνεισφέροντας άμεσα στο ΑΕΠ της χώρας.
- Στηρίζει άμεσα και έμμεσα τη δημιουργία περισσότερων από 3.300 θέσεις εργασίας, ενισχύοντας σημαντικά τον κρίσιμο κοινωνικό τομέα της απασχόλησης.
Επιπλέον, κατά την περίοδο 2026-2035, ήτοι για τα πρώτα 10 χρόνια πλήρους λειτουργίας του ο Προβλήτας 6, αναμένεται να:
- Δημιουργήσει ετήσια έσοδα 272 εκατ. ευρώ σε όλο το εύρος της εφοδιαστικής αλυσίδας του λιμένα.
- Στηρίξει περαιτέρω τα έσοδα του Δημοσίου, μέσω άμεσων και έμμεσων φόρων που ξεπερνούν τα 55 εκατ. ευρώ ετησίως.
- Συνεισφέρει περαιτέρω στο ελληνικό ΑΕΠ, μέσω της δημιουργίας προστιθέμενης αξίας άνω των 177 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση.
- Ενισχύσει περαιτέρω το κοινωνικό ισοζύγιο, δημιουργώντας άμεσα ή έμμεσα περισσότερες από 4.000 θέσεις εργασίας.
Υψηλού επιπέδου υπηρεσίες συνδυασμένων μεταφορών
Στρατηγική της ΟΛΘ Α.Ε. είναι η ανάπτυξη της συνδεσιμότητας του Λιμένα Θεσσαλονίκης και η περαιτέρω διεύρυνση της στην ενδοχώρα με τη δημιουργία δικτύου dry ports σε χώρες της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης. Η ΟΛΘ Α.Ε. προσφέρει απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και του Dry Port της εταιρείας στη Σόφια ικανοποιώντας τις ανάγκες της αγοράς για αποδοτικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου που δημιουργούν ευκαιρίες ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό είναι εν εξελίξει σιδηροδρομική σύνδεση με τη Σερβία.
Σημαντικές επενδύσεις σε νέο εξοπλισμό
Τον Μάιο του 2022, η ΟΛΘ Α.Ε. παρέλαβε δύο νέες ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες (New Panamax STS Cranes) με ανυψωτική ικανότητα 65 τόνων και 50 τόνων, σε διπλή και σε μονή φόρτωση, αντίστοιχα. Ο νέος εξοπλισμός παρέχει τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων κύριων γραμμών, χωρητικότητας έως 14.000 TEU (New Panamax), συμβάλλοντας σημαντικά στην προσέλκυση νέων γραμμών. Με την προμήθεια των δύο νέων γερανογεφυρών, συνολικής αξίας 15,7 εκατ. ευρώ, ολοκληρώθηκε πάνω από το 80% των Υποχρεωτικών Επενδύσεων της εταιρείας σε μηχανολογικό εξοπλισμό. Αξίζει να σημειωθεί ότι, από το 2018, η ΟΛΘ Α.Ε. έχει επενδύσει περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του λιμένα.