ΓΔ: 1802.34 -1.42% Τζίρος: 252.22 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00
OLTH, Thessaloniki, Limania
Πηγή: ΟΛΘ

ΟΛΘ: Γιατί οι επενδυτές «ανακαλύπτουν» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Ιστορικές επιδόσεις το 2024, μερισματική απόδοση 6,6% και έγκριση του Master Plan για να προχωρήσουν οι βαλτωμένες επενδύσεις, που θα φέρουν τον ΟΛΘ μπροστά από τα άλλα λιμάνια των Βαλκανίων.

Με «όπλο» τις επιδόσεις ρεκόρ του 2024, το γεμάτο ταμείο και την εκκίνηση του επενδυτικού πλάνου ύψους 180 εκατ. ευρώ για την ανανέωση των υποδομών ο ΟΛΘ είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει τον αυξημένο ανταγωνισμό από τα λιμάνια των Βαλκανίων και να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση του ως διαμετακομιστικού κόμβου στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, σύμφωνα με τη διοίκηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Την αισιοδοξία του management φαίνεται να επικροτεί και η επενδυτική κοινότητα, καθώς η κεφαλαιοποίηση του λιμανιού ξεπέρασε τα 300 εκατ. ευρώ, μετά από έξι σερί ανοδικές συνεδριάσεις και σωρευτικά κέρδη 10%. Εντυπωσιακή και η μερισματική απόδοση της τάξης του 6,6% μετά την πρόταση της διοίκησης να μοιράσει μέρισμα για τη χρήση του 2024 ύψους 2 ευρώ ανά μετοχή ή το 72% των καθαρών κερδών της χρήσης. Η μετοχή βρίσκεται στα 30,5 ευρώ, αν και ο όμιλος Σαββίδη είχε αγοράσει τις μετοχές κατά τη διάρκεια της ιδιωτικοποίησης στα 34 ευρώ. 

Αύξηση μεγεθών και ταμείο 123 εκατ. ευρώ

Το 2024 ο τζίρος του λιμανιού ενισχύθηκε κατά 17% στα 100,7 εκατ. ευρώ, τα κέρδη EBITDA κατά 25% στα 42,6 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη κατά 38% στα 28 εκατ. ευρώ. Όλες οι επιμέρους δραστηριότητες κινήθηκαν ανοδικά: τα έσοδα του στα­θμού εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τίων αυξήθη­καν κατά 19%, του συμ­βα­τι­κού φορ­τίου κατά 14%, η επι­βα­τική κίνηση κατά 54%, ενώ η εκμε­τάλ­λευση χώρων κατά 7%. 

Παράλληλα, ο όμιλος διατηρεί ισχυρά επίπεδα χρηματοοικονομικής ρευστότητας, φθάνοντας τα 123 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων προθεσμιακών καταθέσεων διάρκειας άνω των 3 μηνών, ύψους  76,4 εκατ. ευρώ.  

Τι σημαίνει για τον ΟΛΘ η έγκριση του Master Plan

Μετά την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος που ενέκρινε το Master Plan ανοίγει ο δρόμος για τις υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ που είχαν καθυστερήσει σημαντικά παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει σχεδόν επτά χρόνια από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού

Κυριότερο έργο είναι αυτό της επέκτα­σης του προ­βλήτα 6, το οποίο θα επι­τρέψει στο λιμάνι να υπο­δέχε­ται μεγάλα πλοία μετα­φο­ράς εμπο­ρευ­μα­το­κι­βω­τίων όπως αυτό του Πει­ραιά. Το πρόγραμμα υποχρεωτικών επενδύσεων περιλαμβάνει επίσης την αποκατάσταση και αξιοποίηση του παλαιού Τελωνειακού Σταθμού, καθώς και έργα βελτίωσης, επισκευής, αναβάθμισης και ανακατασκευής υπαρχουσών λιμενικών υποδομών. 

Από την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού έως σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί υποχρεωτικές και οικειοθελείς επενδύσεις 71,3 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με τη διοίκηση, η επένδυση στον προβλήτα 6 θα δώσει σημαντικό πλεονέκτημα στον ΟΛΘ σε μια περίοδο που τα λιμάνια της ευρύτερης περιοχής γίνονται ολοένα πιο ανταγωνιστικά, όπως το Κόπερ στη Σλοβενία, η Ριέκα στην Κροατία και τα λιμάνια του Μπουργκάς και της Βάρνας στη Βουλγαρία.

Θετικά μηνύματα και από τον τομέα της κρουαζιέρας

Εν τω μεταξύ, αξιοσημείωτη αύξηση καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στις προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης: Tο 2023 έγιναν 68 προσεγγίσεις και το 2024 81 μετά και τη δημιουργία δεύτερου, σύγχρονου και πλήρως εξοπλισμένου επιβατικού σταθμού στην προβλήτα 2, ο οποίος είναι ικανός να εξυπηρετεί αφίξεις homeporting και transit, δύο κρουαζιερόπλοια ταυτόχρονα και περισσότερους από 6.000 επιβάτες και πληρώματα αυτών καθημερινά.

Στο λιμάνι, μετά την απο­τυ­χη­μένη δημόσια πρόταση της οικο­γένειας Ντρέι­φους, κυρίαρχος παραμένει ο όμιλος Σαββίδη μαζί με τους Γάλλους συνεταίρους του που αθροιστικά ελέγχουν περίπου το 73% του μετοχικού κεφαλαίου, ενώ ένα ποσοστό 7% ανήκει στο Υπερταμείο. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

OLTH, LIMANIA, LIAGGOS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΘ: Η «καρατόμηση» του Αθ. Λιάγκου και η επόμενη μέρα του λιμανιού

Γιατί ο Ιβάν Σαββίδης «ξήλωσε» τον επί πέντε χρόνια εκτελεστικό πρόεδρο του οργανισμού. Παίρνουν μπρος οι υποχρεωτικές επενδύσεις, με κυριότερη την επέκταση του προβλήτα 6 που θα κοστίσει 200 εκατ. ευρώ.
OLTH, LIMANIA, LIAGGOS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ο Ιβάν Σαββίδης δεν ενέκρινε τη διαχείριση του ΔΣ για το 2024 στον ΟΛΘ

Εκτός διοικητικού συμβουλίου τέθηκε ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΔΣ κ. Αθανάσιος Λιάγκος. Σπάνιο, βασικός μέτοχος να μην εγκρίνει τη συνολική διαχείριση του ΔΣ της εταιρείας του.
OLTH, Thessaloniki, Limania
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναγκαία η παράταση της σύμβασης του ΟΛΘ για τις υποχρεωτικές επενδύσεις

Αναφορικά με τη μείωση εσόδων του ΟΛΘ, ο υφυπουργός Ναυτιλίας Σ. Γκίκας σημείωσε πως θα πρέπει να συνεκτιμηθούν οι διαδοχικές παγκόσμιες κρίσεις που δεν επέτρεψαν να υπάρξουν τα αναμενόμενα κέρδη.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άναψε «πράσινο φως» για το master plan του λιμανιού της Θεσσαλονίκης

Εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο της πόλης η εισήγηση για το σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον αντιδήμαρχο της Τεχνικών Έργων να αναφέρει ότι από το 2016 υπάρχει θετική γνωμοδότηση για το έργο.
OLTH, Thessaloniki, Limania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενδιαφέρον για το ποσοστό Σαββίδη στον ΟΛΘ εξέφρασε η HIG Capital

Στις προθέσεις του αμερικανικού fund είναι η δημιουργία κόμβων logistics στους λιμένες Αλεξανδρούπολης και Βόλου, ενώ επενδύει και στον κλάδο της φιλοξενίας, αγοράζοντας 3 ξενοδοχεία στην Κρήτη.
Παναγιώτης Αναστασόπουλος ΟΛΠΑ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Π. Αναστασόπουλος (Λιμάνι Πάτρας): Συζητάμε σήμερα τα αυτονόητα του 1930

Αδιανόητο να συζητάμε το 2025 για υποδομές που ήταν αυτονόητες το 1930, τονίζει ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πάτρας, Π. Αναστασόπουλος. Η σημασία των επενδύσεων στο λιμάνι για την ανάπτυξη της Πάτρας και της περιοχής.