ΓΔ: 1390.49 0.56% Τζίρος: 113.37 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 DATA

Μπισκότα Παπαδοπούλου: Κέρδη, προσλήψεις και επενδύσεις και το 2021

Η εταιρεία που έμαθε στους Ελληνες το μπισκότο συμπληρώνει φέτος 100 χρόνια ζωής. Η επέτειος αυτή συνοδεύεται με ισχυρές οικονομικές επιδόσεις, εξαγωγές σε 61 χώρες και διεύρυνση του απασχολούμενου προσωπικού.

Η ανθεκτικότητα του κλάδου των τροφίμων μέσα στην πανδημία αναδεικνύεται και από τις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας Μπισκότα Παπαδοπούλου, η οποία το 2021 ενίσχυσε τα μεγέθη της, τόσο σε σχέση με το 2020, όσο και με το 2019.

Παράλληλα, μετά την ολοκλήρωση επενδύσεων 27 εκατ. ευρώ, η εταιρεία έχει υποβάλει νέα επενδυτικά πλάνα στον Ν.4399/2016 συνολικού ύψους 46,3 εκατ. ευρώ εκ των οποίων 11 εκατ. ευρώ θα επιδοτηθούν με τη χρήση αφορολόγητων αποθεματικών του εν λόγω νόμου. Από το ανωτέρω επενδυτικό πρόγραμμα η εταιρεία είχε υλοποιήσει έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021 το ποσό των 18,5 εκατ. ευρώ.

Η εταιρεία που έμαθε στους Έλληνες το μπισκότο το 2021 πραγματοποίησε πωλήσεις 185 εκατ. ευρώ από 178,9 εκατ. ευρώ το 2020,  σημειώνοντας αύξηση 3,5%. Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 15,8 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 6,36% και τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 12,8 εκατ. ευρώ από 11,59 εκατ. ευρώ το 2020 (+10,4%). Το 2019 ο τζίρος της εταιρείας είχε ανέλθει στα 173,9 εκατ. ευρώ, τα κέρδη προ φόρων στα 14 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη στα 10,8 εκατ. ευρώ.

Όπως αναφέρει η εταιρεία στην ετήσια οικονομική έκθεση για το 2021: «Το έτος ξεκίνησε με μία αισθητά χαμηλότερη κατανάλωση από την αντίστοιχη περσινή καθώς δεν υπήρχε η μεγάλη αποθεματοποίηση από τα νοικοκυριά που είχε παρατηρηθεί κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown το 2020.

Επιπροσθέτως η ανάκαμψη της τουριστικής κίνησης ήταν μεν σημαντική το 2021, ωστόσο καθυστέρησε να ξεκινήσει, πιέζοντας τη συνολική ζήτηση περαιτέρω, ιδιαίτερα τους πρώτους μήνες του έτους. Ωστόσο, οι στοχευμένες προωθητικές ενέργειες της εταιρείας, η ανάπτυξη νέων προϊόντων και η βελτίωση του μεριδίου της αγοράς είχαν ως αποτέλεσμα την διατήρηση του επιπέδου των εργασιών της σε ικανοποιητικά επίπεδα, όχι μόνο σε σχέση με το προηγούμενο έτος αλλά και με την προ πανδημίας εποχή». 

Εξαγωγές σε 61 χώρες - Ποια προϊόντα πρωταγωνιστούν

Aναλυτικά όπως επισημαίνει η διοίκηση: «Στο Caprice επιτεύχθηκε η υψηλότερη επίδοση της μάρκας διαχρονικά με την προσθήκη του νέου κωδικού με 30% μειωμένη ζάχαρη. Τα Digestive Bars συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδιο αγοράς παρά το έντονο ανταγωνιστικό τους περιβάλλον.

Στην κατηγορία του Ψωμιού υπήρχε ενίσχυση στην κατηγορία προϊόντων «Χωρίς Γλουτένη» και συνέχισε η αναπτυξιακή πορεία του Ψωμιού Γερμανικού Τύπου. Στα αρτοσκευάσματα είχαμε σημαντική ανάπτυξη στη Χωριάτικη Φρυγανιά καθώς και στα Κριτσίνια και Krispies λόγω της προσθήκης 2 νέων κωδικών με χαρούπι.

Παράλληλα, στις εξαγωγές, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες συνεχίστηκε η εφαρμογή των περισσότερων πτυχών της μακροχρόνιας εταιρικής στρατηγικής, με αποτέλεσμα η εταιρεία να έχει πλέον παρουσία σε 61 χώρες με σημαντικά αυξημένη δραστηριότητα. Το τμήμα International Travel Retail (ITR} άρχισε να ανακάμπτει, ανακτώντας μέρος της απώλειας που είχε υποστεί λόγω των περιορισμών και των παρενεργειών του Covid 19».

Τα ίδια κεφάλαια διαμορφώθηκαν στα 117,2 εκατ. ευρώ από 113,6 εκατ. ευρώ το 2020 και τα δάνεια στα 7 εκατ. ευρώ μετά την αποπληρωμή ομολόγου 2 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία έκλεισε τη χρήση του 2021 με 16 εκατ. ευρώ στο ταμείο. Η διοίκηση θα προτείνει τη διανομή μερίσματος συνολικού ποσού 4,4 εκατ. ευρώ.

Προσλήψεις επιπλέον 250 εργαζομένων την τελευταία τριετία

Η εταιρεία πέρσι αύξησε το προσωπικό της σε 1.538 εργαζόμενους από 1.463 το 2020. Το 2018 η εταιρεία απασχολούσε 1.289 άτομα. Διαθέτει τέσσερα εργοστάσια και τρία κέντρα αποθήκευσης και διανομής σε Ασπρόπυργο, Βόλο και Θεσσαλονίκη. Το εργοστάσιο στον Ταύρο παράγει μπισκότα, κριτσίνια και μπάρες δημητριακών με ετήσια δυναμικότητα 5.000 τόνων.

Στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης κάθε χρόνο παράγονται και συσκευάζονται πάνω από 17.000 τόνοι μπισκότων. Στο εργοστάσιο του Βόλου παράγονται τα μπισκότα Caprice με ετήσια δυναμικότητα άνω των 5.000 τόνων. Πολλοί από αυτούς εξάγονται στο εξωτερικό.

Στο εργοστάσιο των Οινοφύτων λειτουργούν 3 γραμμές παραγωγής ψωμιού και αρτοσκευασμάτων. Κάθε χρόνο παράγονται και συσκευάζονται πάνω από 20.000 τόνοι προϊόντων. 

Φέτος η εταιρεία έγινε... αιωνόβια

Τα μπισκότα Παπαδοπούλου φέτος συμπληρώνουν 100 χρόνια ζωής στην Ελλάδα. Η οικογένεια Παπαδοπούλου έφτασε στην Ελλάδα το 1922 με τη μικρασιατική καταστροφή. Στην Κωνσταντινούπολη στον μικρό οικογενειακό φούρνο η οικογένεια είχε ήδη παραγάγει τα πρώτα της μπισκότα. Όταν έφτασαν στην Ελλάδα αντιλήφθηκαν πως το προϊόν δεν ήταν καθόλου γνωστό. Έτσι, αποφάσισαν να διαδώσουν την τέχνη του μπισκότου.

Εγκαταστάθηκαν σε μια προσφυγική κατοικία στον Λυκαβηττό. Αγόρασαν έναν μικρό φούρνο, η μητέρα Ιωάννα Παπαδοπούλου ζύμωνε και έψηνε τα Πτι-Μπερ και τα παιδιά τα πουλούσαν χύμα.

Τη δεκαετία του '30 κυκλοφορούν οι τρεις σημαντικότερες μάρκες της εταιρείας: Μιράντα, γεμιστά και Cream Crackers. 

To 1938 η βιοτεχνία εγκαθίσταται σε ένα μικρό εργοστάσιο στην Αθήνα και αγοράζονται τα πρώτα μηχανήματα ελληνικής κατασκευής για την παραγωγή.  Το 1943 παύει η παραγωγική δραστηριότητα. Ξαναρχίζουν το 1948. Το 1957 ιδρύεται το πρώτο εργοστάσιο στην Πέτρου Ράλλη. Το 1966 η εταιρεία εντάσσεται στις 100 μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας.

Το 1968 πεθαίνει ο Νίκος Παπαδόπουλος και την εταιρεία αναλαμβάνει πλήρως ο αδερφός του Ευάγγελος Παπαδόπουλος.

Το 1972 πραγματοποιείται ο σχεδιασμός του γνωστού μέχρι σήμερα σήματος της εταιρείας με το κόκκινο Π. Το 1973 λειτουργεί το εργοστάσιο στη Θεσσαλονίκη. Το 1979 λανσάρεται το Caprice. Ανοίγει το τρίτο εργοστάσιο στο Βόλο.

Το 1989 η εταιρεία εισέρχεται στην κατηγορία των αρτοσκευασμάτων. Πλέον η Μπισκότα Παπαδοπούλου, εντάσσεται στις 20 μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας σύμφωνα με τις πωλήσεις της. Το 1995 τη διοίκηση αναλαμβάνει η Ιωάννα Παπαδοπούλου, κόρη του ιδρυτή της εταιρείας Ευάγγελου Παπαδόπουλου. 

Το 1996 εγκαινιάζεται στα Οινόφυτα το νέο εργοστάσιο της εταιρείας όπου στεγάζεται η πρώτη παραγωγή φρυγανιών Παπαδοπούλου. Το 2002 «φεύγει» από τη ζωή ο ιδρυτής της εταιρείας Ευάγγελος Παπαδόπουλος.

Το 2013 η εταιρεία επεκτείνεται στην αγορά του συσκευασμένου ψωμιού. Το 2015 η τέταρτη γενιά της οικογένειας, ο Ευάγγελος Παπαδόπουλος-Αργυρόπουλος αναλαμβάνει καθήκοντα αντιπροέδρου και αναπληρωτή CEO.

Η 16ετής «παρένθεση» της Danone

Υπενθυμίζεται πως σταδιακά από το 1991 έως το 1995 το 60% της εταιρείας εξαγοράστηκε από τη γαλλική Danone. Το 1995 ανέλαβε τα ηνία της επιχείρησης η κυρία Ιωάννα Παπαδοπούλου, κόρη του ιδρυτή της εταιρείας Ευάγγελου Παπαδόπουλου. Η κυρία Παπαδοπούλου κατάφερε το 2007 μετά από σκληρές διαπραγματεύσεις να εξαγοράσει το 60% από τη Danone και το 100% της εταιρείας να βρίσκεται πάλι σε ελληνικά χέρια. Το αντίτιμο ήταν 105 εκατ. ευρώ και η συναλλαγή χρηματοδοτήθηκε με τραπεζικό δανεισμό.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

barba_stathis
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπάρμπα Στάθης: Από εξαγωγές το 1/3 του τζίρου, ατού η κατεψυγμένη ζύμη

Η εταιρεία παραμένει η πιο αποδοτική θυγατρική της Vivartia με τζίρο 223 εκατ., κέρδη προ φόρων 18,7 εκατ. και παρουσία σε 46 χώρες. Το 2023 έδωσε μεγάλες αυξήσεις στις τιμές παραγωγού για λαχανικά.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Fund με ινδικά κεφάλαια από το Switzgroup για επενδύσεις στην Ελλάδα

Θα μετέχουν το ίδιο το Switzgroup, Ινδοί και Έλληνες επιχειρηματίες. Στόχος, να δημιουργηθεί μια δύναμη πυρός 200 εκατ ευρώ για τοποθετήσεις σε μικρομεσαίες δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις στον ευρύτερο κλάδο των τροφίμων.