Κέρδη που άγγιξαν ρεκόρ δεκαετίας κατέγραψε ο ισπανικός όμιλος fast fashion Mango την χρονιά που πέρασε, με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις να συνθέτουν σχεδόν το μισό των εσόδων του και τα παιδικά είδη να αυξάνονται εντυπωσιακά συγκριτικά με την περίοδο προ πανδημίας. Στην χώρα μας, ο όμιλος πρόσθεσε ένα νέο κατάστημα, στην πόλη της Πάτρας, τον περασμένο Ιούνιο μέσω του master franchisee, Sportswind ΑΕ, μέλος του ομίλου Φάις, καταγράφοντας επίσης δυναμική ανάκαμψη συγκριτικά με το 2020.
Ειδικότερα, οι διεθνείς πωλήσεις της Mango ανήλθαν σε 2,34 δισ. ευρώ το 2021, αυξανόμενες κατά 21,3% συγκριτικά με το 2020, ενώ τα κέρδη της υπερτριπλασιάστηκαν σε 67 εκατ. ευρώ, έναντι 21 εκατ. ευρώ το 2019. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 42% των συνολικών εσόδων του ομίλου προήλθε από το ηλεκτρονικό του κατάστημα, με τα παιδικά είδη να αυξάνουν τις πωλήσεις τους κατά 60%. Τα γυναικεία είδη ωστόσο παραμένουν η κυρίαρχη κατηγορία από την οποία προέρχεται το 82% του ετήσιου τζίρου, με τα ανδρικά, παιδικά και τα είδη σπιτιού να συνεισφέρουν το υπόλοιπο 18%. Οι επενδύσεις της Mango άγγιξαν τα 45 εκατ. ευρώ την χρονιά που πέρασε, αυξημένες κατά 63,3% συγκριτικά με το 2020, και κατευθυνόμενες κυρίως στην τεχνολογική αναβάθμιση του ομίλου αλλά και την ανακαίνιση του δικτύου των φυσικών καταστημάτων του.
Στην παρούσα φάση, ο ισπανικός όμιλος βρίσκεται σε διαδικασία εκτίμησης της επίδρασης που θα έχει στην φετινή χρήση το κλείσιμο των καταστημάτων του στις αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας, συνέπεια των πολεμικών συγκρούσεων στην περιοχή. Σημειώνεται ότι σε λειτουργία παρέμεναν μόνο τα σημεία που αναπτύσσονται μέσω συμφωνιών δικαιόχρησης, κι αυτό έως ότου τελειώσουν τα αποθέματα. Ωστόσο, οι εργαζόμενοι του ομίλου στις δύο χώρες πληρώνονται κανονικά προς το παρόν.
Στην Ελλάδα, ο όμιλος αναπτύσσεται τόσο αυτόνομα όσο και μέσω δικαιόχρησης, από την Sportswind AE. Η τελευταία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 2,3 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2021 συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, ενώ βελτίωσε και το αποτέλεσμα σε επίπεδο EBITDA, επεκτείνοντας παράλληλα το δίκτυο καταστημάτων που ελέγχει σε 4 σημεία. Η Sportswind είχε πωλήσεις ύψους 21,27 εκατ. ευρώ το 2020, έναντι 23,9 εκατ. ευρώ το 2019, ενώ τα αποτελέσματα χρήσης διαμορφώθηκαν σε κέρδη ύψους 204.825 ευρώ, από ζημίες ύψους 182.898 ευρώ το 2019. Τα δε μικτά αποτελέσματα της χρήσεως 2020 προσδιορίστηκαν σε ποσοστό 39,8% του κύκλου εργασιών, έναντι 41,38% το προηγούμενο έτος.
Επιπλέον, η ελληνική θυγατρική του ισπανικού ομίλου, Mango Garments Ελλάς, είχε μείωση τζίρου κατά 56% το 2020, συγκριτικά με το 2019, συνέπεια του ξεσπάσματος της πανδημίας, πραγματοποιώντας πωλήσεις ύψους 4,60 εκατ. ευρώ στην χώρα μας, ενώ οι ζημίες της ανήλθαν σε 122.465 ευρώ. Η θυγατρική λειτουργεί συνολικά 6 καταστήματα στην χώρα μας, σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη.
Η Mango παραμένει πιστή στις δεσμεύσεις της για κυκλικότητα στην παραγωγή και βιωσιμότητα στα υλικά, προχωρώντας στην δημοσίευση της λίστας των προμηθευτών της, με στόχο την μέγιστη διαφάνεια κατά μήκος της εφοδιαστικής της αλυσίδας. Ήδη, αγγίζει το 80% το ποσοστό των ενδυμάτων που φέρουν την ετικέτα Committed, η οποία συνεπάγεται ότι περιλαμβάνουν σε ποσοστό τουλάχιστον 30% ίνες με βιώσιμα χαρακτηριστικά, ενώ μέσω των κάδων ανακύκλωσης ρούχων που πλέον διατηρεί σε 15 χώρες, συγκέντρωσε 63 τόννους ρούχων μέσα στο 2021, ποσότητα αυξημένη κατά 50% συγκριτικά με το 2020. Στόχο του ισπανικού ομίλου αποτελούν οι μηδενικές εκπομπές άνθρακα μέχρι το 2050 και η μείωση τους κατά 80% μέχρι το 2030.