Αύξηση πωλήσεων της τάξεως του 12% παρουσίασε η σουηδική αλυσίδα Η&Μ στο τρίτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης (Ιούνιος-Αύγουστος 2019), αγγίζοντας τις 62.572 εκατ. σουηδικές κορώνες, έναντι 55.8821 εκατ. το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Η αντίστοιχη αύξηση προ νομισματικών διακυμάνσεων αγγίζει το 8%.
Η διοίκηση του σουηδικού κολοσσού αποδίδει την ανοδική πορεία των αποτελεσμάτων του, που εξέπληξε ευχάριστα τους αναλυτές, στην βελτίωση του μεριδίου αγοράς της αλυσίδας διεθνώς, στην βάση της θετικής αποδοχής των συλλογών της για το καλοκαίρι του 2019.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος συγκαταλέγεται στο top 10% των εταιρειών που ηγούνται των διεθνών προσπαθειών σε ό,τι αφορά την βιωσιμότητα, όντας μέλος του δείκτη Dow Jones Sustainability World Index καθώς και του Europe Index. Στόχος της διοίκησης είναι η σταδιακή υιοθέτηση της “κυκλικότητας” (circularity) στην αλυσίδα της βιομηχανίας της μόδας, ώστε να περιοριστεί η αρνητική επίδρασή της στον πλανήτη.
Σημειώνεται ότι η Η&Μ είναι σήμερα παρούσα με φυσικά καταστήματα σε 72 χώρες του κοσμου ενώ διαθέτει και ισχυρή παρουσία στο κανάλι πωλήσεων μέσω του Διαδικτύου σε τουλάχιστον 48 χώρες, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας. Δεδομένων των διαρκώς μεταβαλλόμενων αναγκών των καταναλωτών διεθνώς, η εταιρεία έχει αναθεωρήσει προς τα κάτω τον σχεδιασμό της για το άνοιγμα νέων καταστημάτων φέτος, προσθέτοντας μέσα στο 2019 295 νέα καταστήματα, 45 λιγότερα στο δεύτερο τρίμηνο από τις αρχικές της εκτιμήσεις. Η πλειονότητα αυτών βρίσκεται εκτός Ευρώπης και Ηνωμένων Πολιτειών και φυσικά και σε νέες αγορές, όπως η Ινδία, η Αίγυπτος, η Ταϋλάνδη, η Λευκορωσία και η Τυνησία.
Παράλληλα, η εταιρεία προβαίνει στο κλείσιμο 165 καταστημάτων της, ως τμήμα της πολιτικής της διαρκούς προσαρμογής στα νέα δεδομένα της αγοράς, επεκτείνοντας ουσιαστικά το δίκτυό της κατά 130 σημεία φέτος. Σημειώνεται ότι η H&M στη χώρα μας λειτουργεί 35 καταστήματα.