ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
nova
Φώτο: Nova

Ολοταχώς η συγχώνευση Nova - Wind, νέα πακέτα από το φθινόπωρο

Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα του νέου παίκτη που προκύπτει από τη μεγάλη συγχώνευση στις τηλεπικοινωνίες. Η νέα εμπορική πολιτική και το ατού της συνδρομητικής τηλεόρασης.

Να επισπεύσει τη συγχώνευση Nova και Wind αποφάσισε η United Group, ώστε να προχωρήσει πιο αποτελεσματικά η ενοποίηση λειτουργιών των δύο τηλεπικοινωνιακών εταιρειών και να ανοίξει ο δρόμος για την υλοποίηση, το φθινόπωρο, της νέας εμπορικής πολιτικής.

Η συγκρότηση νέας διοικητικής ομάδας αποτελεί το πρώτο ορόσημο στη μεγάλη συγχώνευση του τηλεπικοινωνιακού κλάδου. Η νέα ομάδα στελεχών, σε συνεργασία με τη διοίκηση της United Group, θα επικεντρωθεί πλέον στην ενοποίηση των εταιρειών, ώστε η νέα εταιρική οντότητα που θα δημιουργηθεί θα μπορεί να αποτελέσει έναν πολύ ισχυρό παίκτη στην αγορά τηλεπικοινωνιών και να παίξει σημαντικό ρόλο στον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας.

Επόμενο βήμα θα είναι το rebranding, όπου θα υπάρξει και το επίσημο τέλος του ονόματος της Wind μετά από 14 χρόνια, καθώς δεν υπάρχει πρόθεση να συνεχιστεί η καταβολή δικαιωμάτων της τάξεως των 20 εκατ. ευρώ ετησίως στον ιταλικό όμιλο, με το brand της Nova να είναι το μοναδικό που θα χρησιμοποιείται.

Στη συνέχεια και στο πλαίσιο της νέας σελίδας που ετοιμάζεται να ανοίξει στην παρουσία της στην Ελλάδα η Nova, σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδιάζει να προσφέρει μέχρι το τέλος του 2022 συνδυαστικά πακέτα υπηρεσιών που θα περιλαμβάνουν σταθερή, κινητή και συνδρομητική τηλεόραση. Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023 αναμένεται να έχει δημιουργηθεί και η κοινή αλυσίδα καταστημάτων.

Με την εταιρεία να έχει ήδη τις υποδομές που μπορούν να προσφέρουν τις υπηρεσίες και τις επενδύσεις που θα χρειαστεί να γίνουν να είναι πολύ λίγες, η Nova επίσης πρόκειται να συμμετάσχει στον διαγωνισμό για την καθολική υπηρεσία διαδικτύου που επεκτείνει την κάλυψη της ευρυζωνικότητας σε όλη την επικράτεια.

Πάντως η όλη διαδικασία συγχώνευσης έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της, καθώς εκτός από την αλλαγή ετικέτας χρειάζεται να ενοποιηθούν δίκτυο και μηχανογράφηση, με την πλήρη συγχώνευση όπου θα περιλαμβάνει και τους συνδρομητές να αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το 2024.

Η νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί υπολογίζεται πως θα έχει περίπου 1,3 εκατ. μοναδικούς πελάτες στη σταθερή τηλεφωνία που θα την καθιστά δεύτερη δύναμη στη σταθερή τηλεφωνία, ενώ οι πελάτες κινητής της Wind εκτιμώνται σε κάτι παραπάνω από 900.000. Όπως αναφέρουν στην ανακοίνωση τους οι εταιρείες Nova και Wind, έχουν ισχυρό αποτύπωμα στην ελληνική αγορά, με περίπου 5 εκατομμύρια συνδρομητές και πανελλαδικό δίκτυο που υπερβαίνει τα 200  καταστήματα. 

Δυνατό «χαρτί» η συνδρομητική τηλεόραση

Η Nova, έχοντας ως «προίκα» τους περισσότερους από 300.000 συνδρομητές τηλεόρασης, στοχεύει να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά, με τα συνδυαστικά πακέτα που θα μπορεί να προσφέρει και να ρίξει την Vodafone από την δεύτερη θέση.

Μετά από χρόνια όπου είχε μείνει πίσω σε τεχνολογία και υπηρεσίες, η Nova με την πλατφόρμα ΕΟΝ έρχεται να καλύψει αυτό το κενό, ενώ η εταιρεία έχει εκφράσει και την επιθυμία να επιστρέψει σταδιακά στις παραγωγές και συμπαραγωγές ψυχαγωγικού περιεχομένου. Μέσα από την πλατφόρμα θα προβάλλονται 850 νέα επεισόδια, 2.000 ταινίες και 300 πρεμιέρες το χρόνο, ενώ έχει ενδυναμώσει το αθλητικό της περιεχόμενο, καθώς πέρα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα που έχει εξασφαλίσει για τους εντός έδρας αγώνες πέντε ελληνικών ομάδων.

Οι συνδρομητές στη τηλεόραση της Nova αν προστεθούν και εκείνοι της Wind Vision υπολογίζονται περίπου στους 390.000, με τη συνδρομητική τηλεόραση να αναμένεται να αποτελέσει τη «ναυαρχίδα» για την αύξηση των μεριδίων στην αγορά και την United Group να προτίθεται να επενδύσει τα επόμενα χρόνια τόσο στην αγορά περιεχομένου όσο και για την δημιουργία νέων παραγωγών ή συμμετοχή σε συμπαραγωγές.

Παράλληλα και η streaming πλατφόρμα ΕΟΝ πηγαίνει πολύ καλά τηρουμένων των αναλογιών ενώ αναμένεται πως η ένταξη της Premier League από τον Σεπτέμβριο του 2022 θα μπορούσε να δώσει μια περαιτέρω αύξηση των συνδρομητών καθώς σε συνδυασμό και με τις υπόλοιπες αθλητικές διοργανώσεις δεν πρόκειται να υπάρχει ούτε μια μέρα χωρίς κάποιο αθλητικό γεγονός που να μεταδίδεται ζωντανά.

Η ανάπτυξη των δικτύων οπτικών ινών και 5G

Βασικό κομμάτι στην στρατηγική της United Group αποτελεί και η ανάπτυξη δικού της δικτύου τηλεπικοινωνιών στις χώρες που δραστηριοποείται, με την ανάπτυξη των οπτικών ινών και του δικτύου 5G να αποτελούν βασικούς πυλώνες του σχεδιασμού.

Όπως είχε αναφέρει η διευθύνουσα σύμβουλος της United Group, Victoriya Boklag μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς της Wind, «ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η ανάπτυξη των οπτικών ινών είναι σε εξέλιξη στην Ελλάδα. Μέσα από τις επενδύσεις που θα υλοποιήσουμε και την εκτεταμένη εμπειρία μας από οχτώ διεθνείς αγορές, είμαστε έτοιμοι να διαδραματίσουμε καθοριστικό ρόλο και στους δύο αυτούς τομείς, φέρνοντας εξαιρετικά προϊόντα και κορυφαία εξυπηρέτηση στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις της Ελλάδας».

Ωστόσο, δύσκολα το roll out του δικτύου 5G στο 60% της επικράτειας μέχρι το 2024, που είχε προαναγγείλει η Wind, μπορεί να αυξηθεί μετά την εξαγορά της από την United Group, καθώς η αγορά παραμένει ακόμα αρκετά μικρή. Επίσης, πρόθεση της Nova αποτελεί η συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις για την δημιουργία επιχειρηματικών δικτύων 5G που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη τους.

Οι αποφάσεις για το δίκτυο οπτικών ινών αναμένεται να ληφθούν σύντομα, ωστόσο θεωρείται βέβαιο πως θα προχωρήσει το επενδυτικό πρόγραμμα που είχε προαναγγείλει η Wind, ύψους 150 εκατ. ευρώ για την επόμενη πενταετία, και σίγουρα ανάμεσα στις πιο σημαντικές αποφάσεις που θα πρέπει να πάρει το νέο συμβούλιο θα είναι η επέκταση και πέρα από τις 600.000 συνδέσεις FTTH που στόχευε η Wind.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

wind
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ολοκληρώθηκε η εξαγορά της Wind από τη Nova, τι φέρνει ο νέος παίκτης

Άμεσα θα ξεκινήσει ο σχεδιασμός ώστε ο νέος παίκτης που δημιουργείται μετά την εξαγορά της Wind από την United Group να αποτελέσει έναν ισχυρό πόλο απέναντι σε Cosmote και Vodafone που θα οδηγήσει σε μεγαλύτερο ανταγωνισμό και οφέλη για τους καταναλωτές.
United Group - Wind
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Προχωράει η εξαγορά της Wind από τη Nova με την έγκριση της Κομισιόν

H Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής άναψε το «πράσινο φως» για να ολοκληρωθεί η εξαγορά της Wind από την United Group και ο νέος παίκτης που έρχεται θα ανεβάσει τον πήχη του ανταγωνισμού για ΟΤΕ και Vodafone.