Μετά από 14 χρόνια, η Wind τον Οκτώβριο αναμένεται να ρίξει τους τίτλους τέλους στην παρουσία της στην Ελλάδα έπειτα από την εξαγορά της από την United Group. Μέσα στο δεύτερο εξάμηνο, και αφού αναμένεται να έχει υπάρξει η διοικητική ομάδα του νέου σχήματος από τον «γάμο» Nova-Wind που θα χαράξει την στρατηγική της ενοποίησης των δυο επιχειρήσεων.
Η United Group οδηγεί στο... χρονοντούλαπο της ιστορίας το brand της Wind, καθώς δεν υπάρχει πρόθεση να συνεχίσει να καταβάλλει δικαιώματα για την επωνυμία στον ιταλικό όμιλο, ενώ πλέον το brand της Nova θα είναι το μοναδικό που θα χρησιμοποιείται.
Η συγχώνευση πρόκειται να προχωρήσει βήμα βήμα, όπου θα υπάρξει διαφορετική απορρόφηση ανάλογα με τον τομέα δραστηριοποίησης. Στο δεύτερο τρίμηνο αναμένεται να υπάρξει η διοίκηση του νέου σχήματος καθώς θα πρέπει να σχεδιαστεί ο τρόπους που θα σχεδιαστεί η συγχώνευση και η εμπορική στρατηγική ενώ η αλλαγή της ετικέτας θα συμβεί πιθανότατα τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο. Η ενοποίηση των δυο εταιρειών αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί πλήρως (σ.σ. συμπεριλαμβανομένων και των συνδρομητών) μέχρι το 2024.
Μια νέα σελίδα ετοιμάζεται να ανοίξει η Nova στην παρουσία της στην Ελλάδα μετά την εξαγορά της Wind, με τη νέα εταιρεία να θέλει να χτυπήσει δυναμικά με ένα πακέτο υπηρεσιών που θα περιλαμβάνει, σταθερή, κινητή που αναμένεται να κυκλοφορήσει μέχρι τις αρχές του 2023 και σαν «ναυαρχίδα» την συνδρομητική τηλεόραση, ενώ θα αποτελέσουν βασικοί πυλώνες ανάπτυξης το δίκτυο οπτικών ινών και το 5G. Από τις προτεραιότητες της νέας διοίκησης που θα προκύψει αναμένεται να είναι η ανάπτυξη του δικτύου αλλά και η δημιουργία νέων προγραμμάτων που θα συνδυάζουν κινητή, σταθερή, και τηλεόραση.
Η Nova έχοντας ως «προίκα» τους περισσότερους από 300.000 συνδρομητές τηλεόρασης, στοχεύει να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη διείσδυση στην αγορά, με τα συνδυαστικά πακέτα που θα μπορεί να προσφέρει και να ρίξει την Vodafone από την δεύτερη θέση. Η νέα εταιρεία που θα δημιουργηθεί υπολογίζεται πως θα έχει περίπου 1,3 εκατ. μοναδικούς πελάτες στη σταθερή τηλεφωνία που θα την καθιστά δεύτερη δύναμη στη σταθερή τηλεφωνία, ενώ με τους πελάτες κινητής της Wind να εκτιμώνται σε κάτι παραπάνω από 900.000, θα υπάρξει ένας ισχυρός ανταγωνιστής για Cosmote και Vodafone.
Με «ναυαρχίδα» την συνδρομητική τηλεόραση
Μετά από χρόνια όπου είχε μείνει πίσω σε τεχνολογία και υπηρεσίες, η Nova με την πλατφόρμα ΕΟΝ έρχεται να καλύψει αυτό το κενό, ενώ η εταιρεία έχει εκφράσει και την επιθυμία να επιστρέψει σταδιακά στις παραγωγές και συμπαραγωγές ψυχαγωγικού περιεχομένου. Μέσα από την πλατφόρμα θα προβάλλονται 850 νέα επεισόδια, 2.000 ταινίες και 300 πρεμιέρες το χρόνο, ενώ έχει ενδυναμώσει το αθλητικό της περιεχόμενο, καθώς πέρα από τα τηλεοπτικά δικαιώματα που έχει εξασφαλίσει για τους εντός έδρας αγώνες πέντε ελληνικών ομάδων, η Nova έχει εξασφαλίσει και το πρωτάθλημα της Premier League από τον Σεπτέμβριο του 2022 για τα επόμενα έξι χρόνια.
Οι συνδρομητές στη τηλεόραση της Nova αν προστεθούν και εκείνοι της Wind Vision υπολογίζονται περίπου στους 390.000, ενώ την ίδια στιγμή η πορεία της νέας streaming πλατφόρμας ΕΟΝ συνεχίζει την θετική της πορεία για τέταρτο μήνα. Ωστόσο η συνδρομητική τηλεόραση αναμένεται να αποτελέσει τη «ναυαρχίδα» για την αύξηση των μεριδίων στην αγορά για τη Nova. Μέρος των επενδύσεων που προτίθεται να κάνει η United Group τα επόμενα χρόνια θα είναι και στην αγορά περιεχομένου για την συνδρομητική τηλεόραση, καθώς το περιεχόμενο αποτελεί διαχρονικά από τις προτεραιότητες του ομίλου, ενώ στον σχεδιασμό αναμένεται να βρεθούν και νέες παραγωγές και συμπαραγωγές.
Η ανάπτυξη του 5G
Βασικό κομμάτι της στρατηγικής της United Group είναι και η ανάπτυξη δικού της δικτύου τηλεπικοινωνιών στις χώρες που δραστηριοποιείται, με την ανάπτυξη των οπτικών ινών και του δικτύου 5G να αποτελούν βασικοί πυλώνες του σχεδιασμού του επενδυτικού σχεδίου.
Όπως είχε αναφέρει και η διευθύνουσα σύμβουλος της United Group, Victoriya Boklag μετά την ανακοίνωση της εξαγοράς της Wind, «ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η ανάπτυξη των οπτικών ινών είναι σε εξέλιξη στην Ελλάδα. Μέσα από τις επενδύσεις που θα υλοποιήσουμε και την εκτεταμένη εμπειρία μας από οχτώ διεθνείς αγορές, είμαστε έτοιμοι να διαδραματίσουμε καθοριστικό ρόλο και στους δύο αυτούς τομείς, φέρνοντας εξαιρετικά προϊόντα και κορυφαία εξυπηρέτηση στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις της Ελλάδας».
Δύσκολα το roll out του δικτύου 5G στο 60% της επικράτειας μέχρι το 2024 που είχε προαναγγείλει η Wind μπορεί να αυξηθεί μετά την εξαγορά της από την United Group, καθώς η αγορά παραμένει ακόμα αρκετά μικρή, και οι καταναλωτές ακόμα δεν έχουν αγοράσει συσκευές 5G. Ωστόσο πρόθεση της Nova αποτελεί η συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις για την δημιουργία επιχειρηματικών δικτύων 5G που θα βοηθήσουν στην ανάπτυξη τους.
Πιθανή η συνεργασία με τη ΔΕΗ
Η Wind είχε ανακοινώσει από την περασμένη χρονιά την επέκταση του δικτύου οπτικής ίνας σε περισσότερα από 600.000 σπίτια μέσα στην επόμενη πενταετία (περίπου το 12% των συνδέσεων της χώρας), με το συνολικό ύψος της επένδυσης να φτάνει τα 150 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα η εταιρεία το Νοέμβριο προχώρησε στην ίδρυση της Hellenic Open Fiber που έχει αποκλειστικό σκοπό την κατασκευή, λειτουργία και χονδρική διάθεση υπηρεσιών σε δίκτυα οπτικών ινών. Στην εταιρεία αυτή έχουν μεταφερθεί και όλα τα πάγια περιουσιακά στοιχεία που έχουν σχέση με την οπτική ίνα. Από την πλευρά της, η United Group, που έχει έδρα στην Ολλανδία, διαθέτει το μεγαλύτερο δίκτυο οπτικών ινών στην περιοχή της νοτιoανατολικής Ευρώπης.
Από τα μεγάλα ζητήματα που θα απασχολήσουν τη νέα διοικητική ομάδα που θα υπάρξει, είναι η συνεργασία με την ΔΕΗ η οποία έχει δείξει τις προθέσεις της για δυναμική είσοδο στην οπτική ίνα. Παράλληλα υπάρχει και το ερωτηματικό για το αν η νέα εταιρεία θα θελήσει να ενισχύσει το επενδυτικό πλάνο που είχε διαμορφώσει η Wind.
Οι αποφάσεις για το δίκτυο οπτικών ινών αναμένεται να ληφθούν από τον Απρίλιο και έπειτα όπου θα έχει συγκροτηθεί η νέα διοικητική ομάδα. Ωστόσο θεωρείται βέβαιο πως θα προχωρήσει το επενδυτικό πρόγραμμα που είχε προαναγγείλει η Wind ύψους 150 εκατ. ευρώ για την επόμενη πενταετία, και σίγουρα ανάμεσα στις πιο σημαντικές αποφάσεις που θα πρέπει να πάρει το νέο συμβούλιο θα είναι η επέκταση και πέρα από τις 600.000 συνδέσεις FTTH που στόχευε η Wind.