ΓΔ: 0 0.00% Τζίρος: 0.00 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 10:15:00 DATA
OLTH, Thessaloniki, Limania
Πηγή: ΟΛΘ

ΟΛΘ: Αύξηση 8,1% στα EBITDA το 2021, στα 1,50 ευρώ το μέρισμα

Στα 19,8 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα καθαρά κέρδη για τον όμιλο του ΟΛΘ εμφανίζοντας πτώση 1,5%, ενώ τα έσοδα ενισχύθηκαν 8,6% στα 77,8 εκατ. ευρώ.

Θετική ήταν η πορεία για τα οικονομικά μεγέθη του ΟΛΘ κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους με τη διοίκησή του να προτείνει την παροχή μερίσματος 1,50 ευρώ ανά μετοχή. 

Παράλληλα τα έσοδα της εταιρείας ενισχύθηκαν 7,2%, με τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) να σημειώνουν άνοδο 12,3% και τα καθαρά κέρδη να ενισχύονται 5%. Για τον όμιλο υπήρξε αύξηση εσόδων 8,6%, EBITDA κατά 8,1%, ενώ αντίθετα τα καθαρά κέρδη υποχώρησαν 1,5%. 

Από την πλευρά του ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΟΛΘ, κ. Θάνος Λιάγκος, δήλωσε: «Παραμένουμε αισιόδοξοι και προσηλωμένοι στον στρατηγικό μας στόχο, που είναι η υλοποίηση του επενδυτικού μας πλάνου, αναπτύσσοντας παράλληλα όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του Λιμένα Θεσσαλονίκης,  συμβάλλοντας ενεργά στην ανάπτυξη των συνεργατών μας και προσφέροντας αξία σε όλους τους εταίρους μας και την κοινωνία, προωθώντας παράλληλα τη βιωσιμότητα. Στις αρχές του 2022, υπογράψαμε συμφωνία συνεργασίας με την Οικονομική Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ, θέτοντας τα θεμέλια για κοινές πρωτοβουλίες που θα ενισχύσουν τις εμπορευματικές και επιβατικές ροές μεταξύ Αιγύπτου και Ελλάδας, όπως η δημιουργία ναυτιλιακής γραμμής για ευπαθή εμπορεύματα και χύδην φορτίο και η ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Επιπλέον, η διαρκής από πλευράς μας προώθηση της Θεσσαλονίκης ως ιδανικό προορισμό κρουαζιέρας αναμένεται να δημιουργήσει εντυπωσιακή ανάπτυξη στον τομέα της κρουαζιέρας με 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων να έχουν προγραμματιστεί για το 2022, έναντι 17 αφίξεων το 2021. Αναμένουμε επίσης την ενίσχυση της ακτοπλοϊκής διασύνδεσης, πέραν των υφιστάμενων ακτοπλοϊκών δρομολογίων που έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, τις Κυκλάδες και τις Σποράδες».

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ

Κατά το 2021, σημειώθηκε συνολική αύξηση των εσόδων σε όλους τους τομείς του Λιμένα σε σύγκριση με το 2020. Συγκεκριμένα, με την από 28/3/2022 έγκριση του Δ.Σ. της Ετήσιας Οικονομικής Έκθεσης, ανακοινώνεται πως τα ενοποιημένα έσοδα για το 2021 ανήλθαν σε 77,9 εκατ. (τα έσοδα της ThPA Sofia προσέγγισαν το 1 εκατ.), τα Ενοποιημένα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) σε 33,4 εκατ. και τα Ενοποιημένα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 19,8 εκατ. 

Οι ετήσιες Ενοποιημένες Οικονομικές Καταστάσεις του 2021 δημοσιεύθηκαν για πρώτη φορά για την ΟΛΘ Α.Ε. («ΟΛΘ» ή «Εταιρεία») περιλαμβάνοντας την 100% θυγατρική «ThPA Sofia EAD» («ThPA Sofia»), η οποία ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2020. 

 

Αναφορικά με τα μεγέθη της μητρικής ΟΛΘ Α.Ε., η αύξηση των εσόδων ανήλθε σε  5,2 εκατ. (αύξηση 7,2%), από 71,7 εκατ. το 2020, στα 76,9 εκατ. το 2021, με 1,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα προερχόμενα από τον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, ήτοι αύξηση 2,7% και πρόσθετα 3,3 εκατ. από τον τερματικό σταθμό συμβατικού φορτίου, σημειώνοντας αύξηση 16,3%, αποτέλεσμα κυρίως αυξημένων όγκων φορτίων και στους δύο τομείς. 

Επίσης σημειώθηκε αύξηση στην εκμετάλλευση χώρων με 0,3 εκατ. πρόσθετα έσοδα, ήτοι αύξηση 20,2% και πρόσθετα 0,2 εκατ. από την επιβατική κίνηση, σημειώνοντας αύξηση 110,5%. Ειδικά για την κίνηση στα κρουαζιερόπλοια, σημειώθηκαν 17 αφίξεις το 2021 έναντι μίας (1) άφιξης το 2020.  Αναφορικά με την κερδοφορία, τα Μικτά Κέρδη της ΟΛΘ Α.Ε. αυξήθηκαν από 33,9 εκατ. το 2020 σε 37 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 9%. 

Τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) σημείωσαν αύξηση επίσης από 30,9 εκατ. το 2020, σε  34,7 εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 12,3% κυρίως λόγω του αυξημένου όγκου διακινούμενων φορτίων. Τέλος, τα Καθαρά Κέρδη μετά φόρων αυξήθηκαν από 20,1εκατ. το 2020, σε 21,1εκατ. το 2021, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 5%.

 

Αναφορικά με την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε συνολικά αύξηση κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEUs το 2020, σε 471 χιλ. TEUs το 2021 (εκ των οποίων 8χιλ. TEUs μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σόφιας). Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες  συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν (η ThPA Sofia δεν διακίνησε συμβατικό φορτίο το 2021) αυξήθηκαν σημαντικά κατά 13,3%, από 3.741 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, αύξηση οφειλόμενη κυρίως σε διακίνηση νικελίου και κάρβουνου. Οι αφίξεις πλοίων αυξήθηκαν σημαντικά  κατά 7,1%, από 1.286 το 2020 σε 1.377 το 2021, περιλαμβάνοντας διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, συμβατικού φορτίου και επιβατών. 

Το πρόγραμμα κεφαλαιουχικών δαπανών για το σύνολο του 2021 ανήλθε σε 17,4 εκατ., σε σχέση με τα 8,1 εκατ. του 2020 και αφορούσε κατά βάση στην αναβάθμιση των εγκαταστάσεων και υποδομών του Λιμένα, την αγορά νέου εξοπλισμού φορτοεκφορτώσεων, καθώς και την  προκαταβολή για αγορά δύο γερανογεφυρών (STS), που εκτιμάται ότι θα λειτουργούν πλήρως τον Ιούλιο του 2022. 

Το προτεινόμενο μέρισμα ανέρχεται σε 1,50/μετοχή (έναντι 1,42/μετοχή του προηγούμενου έτους), απόφαση προς έγκριση από την Τακτική Γενική Συνέλευση της 21ης Απριλίου 2022. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι προκλήσεις των κυβερνο - απειλών και η σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού

Στις προκλήσεις που δημιουργεί το συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο των κυβερνο-απειλών αναφέρθηκε ο ο Σπύρος Νικολάου, Διευθυντής Τμήματος Τεχνολογιών, Πληροφορικής, Επικοινωνιών και Ψηφιακού Μετασχηματισμού της ΟΛΘ.
OLTH, Thessaloniki, Limania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 8,4 εκατ. τα καθαρά κέρδη για τον ΟΛΘ μειωμένα κατά 12,2%

Οι κύριοι λόγοι μείωσης της κερδοφορίας επικεντρώνονται στην μείωση διακίνησης φορτίων στο Συμβατικό Λιμάνι, καθώς και στην εγγραφή απομείωσης των 0,87 εκατ. της συμμετοχής στην θυγατρική ThPA Sofia EAD.
OLTH, Thessaloniki, Limania
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενδιαφέρον για το ποσοστό Σαββίδη στον ΟΛΘ εξέφρασε η HIG Capital

Στις προθέσεις του αμερικανικού fund είναι η δημιουργία κόμβων logistics στους λιμένες Αλεξανδρούπολης και Βόλου, ενώ επενδύει και στον κλάδο της φιλοξενίας, αγοράζοντας 3 ξενοδοχεία στην Κρήτη.
OLTH, LIMANIA, LIAGGOS
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αθ. Λιάγκος: Στόχος του ΟΛΘ η ανάπτυξη προς τη ΝΑ Ευρώπη

Ο εκτελεστικός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ τόνισε πως ο έκτος προβλήτας θα δώσει τη δυνατότητα για προσέλκυση πλοίων μεγαλύτερης χωρητικότητας, ενώ εκτίμησε ότι θα αναπτυχθεί περαιτέρω η κρουαζιέρα.