Το ρεύμα του ψηφιακού μετασχηματισμού που έχει μεταδοθεί στις επιχειρήσεις και η άνοδος του ηλεκτρονικού εμπορίου δίνουν ώθηση στην Entersoft να συνεχίσει την ανάπτυξη της μέσα από την δημιουργία νέων προϊόντων ενώ παράλληλα η εταιρεία στρέφει το ενδιαφέρον της και στην επέκταση της στην πολλά υποσχόμενη βαλκανική αγορά.
Έπειτα από ένα ιδιαίτερο θετικό 2021 όπου η Entersoft κατέγραψε αύξηση αύξηση εσόδων κατά 45% που έφτασαν τα 24 εκατ. ευρώ, ο όμιλος θέλοντας να αυξήσει την εμπορική του παρουσία καθώς αυξάνεται η ζήτηση για προϊόντα και υπηρεσίες από εταιρείες επεκτείνει την εμπορική του παρουσία, ενώ ενσωματώνει και τις νέες θυγατρικές στις δομές και διαδικασίες. Όπως αναφέρει η Entersoft στην έκθεση των οικονομικών αποτελεσμάτων της, όλες οι επενδύσεις θα προσδώσουν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον όμιλο και δυνατότητες για αναπτυξιακή πορεία τα επόμενα χρόνια.
Παράλληλα, ο όμιλος συνεχίζει να υλοποιεί το επενδυτικό του σχέδιο με την εξαγορά της Logon που εδρεύει στη Λάρισα αντί 1,3 εκατ. ευρώ. Η Logon είναι εταιρεία υλοποίησης έργων λογισμικού για επιχειρήσεις και ειδικότερα για προϊόντα κατηγορίας ERP, CRM, WMS και ηλεκτρονικής τιμολόγησης ενώ στο πελατολόγιό της περιλαμβάνονται εκατοντάδες δυναμικές μεσαίες και μικρές επιχειρήσεις.
Με την εξαγορά αυτή, η Entersoft απέκτησε ακόμη ένα κέντρο υλοποίησης των προϊόντων της καθώς και τη δυνατότητα να αναπτυχθεί δυναμικά στις αγορές της Θεσσαλίας, της Ηπείρου και της Δυτικής Μακεδονίας, ενώ ενισχύει το πελατολόγιο και το στελεχιακό της δυναμικό για τη διαφαινόμενη ανοδική ζήτηση τόσο για τα υπάρχοντα όσο και για τα νέα προϊόντα eCommerce και HRM/Payroll που η εταιρεία έχει ανακοινώσει για το 2022.
Στόχευση στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Καθώς η Entersoft στοχεύει να έχει διπλασιάσει τα μεγέθη της στην επόμενη τετραετία μέσα από οργανική ανάπτυξη και εξαγορές εταιρειών, έχει δείξει ήδη τις προθέσεις της εξαγοράζοντας τον περασμένο Φεβρουάριο την Wedia αντί 500.000 ευρώ, κάνοντας δυναμική είσοδο στο χώρο του λογισμικού για eCommerce. Η Wedia εξειδικεύεται στη σχεδίαση και ανάπτυξη απαιτητικών Web και eCommerce εφαρμογών, καθώς και υπηρεσιών digital marketing, προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού
Μια εξαγορά που εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο στρατηγικής της Entersoft για την πλήρη υποστήριξη μετασχηματισμού των επιχειρήσεων με αξιοποίηση του eCommerce, σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα αναγκαία λογισμικά της εφοδιαστικής αλυσίδας σε omnichannel επίπεδο.
Ειδικότερα μετά την εξαγορά της Wedia η Entersoft είχε ανακοινώσει πως έχει ξεκινήσει ήδη την επένδυση της σε νέο προϊόν από τη Wedia για τη διαχείριση και την αυτοματοποίηση B2B συναλλαγών στο Internet. Το Wedia B2B eCommerce θα επαναχρησιμοποιήσει επενδύσεις και εμπειρία που έχουν ήδη γίνει στα συστήματα ERP και CRM από την Entersoft. Το νέο προϊόν θα απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις κλάδων όπως η Βιομηχανία, η Μεταποίηση, το Χονδρικό εμπόριο αλλά και εταιρείες λιανικής με B2B δραστηριότητα.
Ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2022 είχε προαναγγείλει την ανάπτυξη του Wedia B2C που στόχο θα έχει την αυτοματοποίηση υλοποίησης απαιτητικών eShops με έτοιμα σενάρια και λειτουργικότητες. Η τεχνολογία του θα βασισθεί σε αυτή του Wedia B2B eCommerce και θα επαναχρησιμοποιήσει επενδύσεις που θα έχουν γίνει σε αυτό.
Ενίσχυση της θέσης μέσα από την επέκταση προϊόντων
Ταυτόχρονα καθώς διαφαίνεται η ανάγκη περαιτέρω ενίσχυση κάποιων βασικών προϊόντων του ομίλου, η Entersoft προχώρησε μέσα στο 2021 στην επέκταση του Entersoft Business Suite σε τομείς που αφορούν τον προγραμματισμό Πρώτων Υλών για την παραγωγή, το πρόγραμμα παραγωγής και τον έλεγχο ποιότητας στη βιομηχανία, ενώ το προϊόν επεκτείνεται με δυνατότητες ολοκλήρωσης με τον πάροχο Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης Retail Link για την αυτοματοποίηση ένταξης πελατών με ERPs της Entersoft στη διαδικασία outsourcing τιμολόγησης μέσω παρόχου.
Παράλληλα η εταιρεία αποφάσισε την περασμένη χρονιά και την επένδυση στην επέκταση των συστημάτων της Retail Link στο χώρο των ηλεκτρονικών βιβλίων και του παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
Πέραν των ενδεχόμενων νέων εξαγορών, η εταιρεία συνεχίζει τις επενδύσεις σε νέα προϊόντα για Business to Business eCommerce αλλά και για απαιτητικά Business to Consumer (B2C eShops) σε συνδυασμό με τα υπάρχοντα Backoffice CRM και Analytics προϊόντα της, ενώ ταυτόχρονα έχει επενδύσει σε νέο προϊόν για τη Διαχείριση Προσωπικού, Ωρομέτρησης και Μισθοδοσίας ετοιμάζοντας την είσοδο της στην αγορά με τα πρώτα έσοδα από τις νέες δραστηριότητες να αναμένονται στο τελευταίο τρίμηνο του 2022.
Με το βλέμμα στην βαλκανική αγορά
Ωστόσο η Entersoft έχει παράλληλα στραμμένο το ενδιαφέρον της και στις αγορές του εξωτερικού βάζοντας στο επίκεντρο τις αγορές της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας όπου και μέσω των ταμειακών διαθέσιμων που ξεπερνούν τα 10 εκατ. ευρώ μπορεί να προχωρήσει σε στοχευμένες εξαγορές και να καταστεί σημαντικός παίκτης. Ήδη η εταιρεία έχει προχωρήσει σε πρόσληψη συμβούλου για την διερεύνηση της ρουμανικής αγοράς από την περασμένη χρονιά με την Entersoft να βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με πιθανούς στόχους εξαγοράς που αναμένεται να έχουν καταλήξει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του έτους.
Υπενθυμίζουμε πως στην πρόσφατη ενημέρωση αναλυτών για την οικονομική χρήση του 2021 ο διευθύνων σύμβουλος της Entersoft, Αντώνης Κοτζαμανίδης είχε σημειώσει για την αγορά της Ρουμανίας πως διαθέτει ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης τονίζοντας την αισιοδοξία του σημειώνοντας πως «αγορά της Ρουμανίας είναι περίπου στο 70% της Ελλάδας, αλλά είναι πολυδιασπασμένη. Μας θυμίζει την Ελλάδα πριν την εποχή του ευρώ και είμαστε πολύ αισιόδοξοι για την ανάπτυξή της τα επόμενα χρόνια».