Το υψηλό κόστος και το μικρό σχεδόν μηδαμινό περιθώριο κέρδους που εμφανίζει το κανάλι των ηλεκτρονικών πωλήσεων αποτελεί έναν από τους βασικούς λόγους που η Lidl κάνει διστακτικά βήματα σε ό,τι αφορά την περαιτέρω επέκταση του e-commerce, επιμένοντας στον παραδοσιακό τρόπο ανάπτυξης μέσω της ενίσχυσης του δικτύου των φυσικών καταστημάτων.
Αυτό επισημαίνουν οι αναλυτές της Barclays οι οποίοι είχαν το «προνόμιο» να έχουν πρόσβαση και να αναλύσουν τα λειτουργικά αποτελέσματα της Lidl International για την οικονομική χρήση 2020/2021. «Για έναν παίκτη με χαμηλές τιμές, το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν αποτελεί την προφανή επιλογή λόγω της κοστοβόρας δομής και οργάνωσης του συγκεκριμένου καναλιού», υπογραμμίζουν οι αναλυτές.
Από την άλλη πλευρά, προκειμένου να συνεχίσει να καταγράφει καλές επιδόσεις και να παραμείνει στο μονοπάτι της δυναμικής ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια, ο γερμανικός discounter σχεδιάζει να επικεντρωθεί στην επέκταση του δικτύου των φυσικών καταστημάτων. Ωστόσο, για πρώτη φορά, η αλυσίδα εμφανίζεται κάπως διατεθειμένη να συμπεριλάβει τις διαδικτυακές πωλήσεις στις μελλοντικές αναπτυξιακές της φιλοδοξίες, γεγονός που εν μέρει αποτυπώνεται στις πρόσφατες κινήσεις της να προσλάβει μια σειρά από «ψηφιακούς» μάνατζερ, οι οποίοι έχουν να επιδείξουν προγενέστερη μακροχρόνια εμπειρία σε ομίλους όπως η Amazon και η αλυσίδα καφέ Tchibo.
Επιπλέον, η Lidl προχώρησε δοκιμαστικά στο λανσάρισμα της υπηρεσίας Click & Collect στην Πολωνία ενώ ξεκίνησε συνεργασία με την πλατφόρμα διανομής Buyme στο Ηνωμένο Βασίλειο, πάντοτε αποκλειστικά για την non food κατηγορία προϊόντων. Αυτά τα βήματα, ωστόσο, δεν αποτελούν ισχυρές ενδείξεις σύμφωνα με τους αναλυτές της Barclays ότι ο γερμανικός discounter προτίθεται να αναπτύξει νέες δραστηριότητες ηλεκτρονικού εμπορίου, τουλάχιστον όχι στο άμεσο μέλλον.
Αντίθετα, αυτό που αναμένουν από την αλυσίδα είναι να συνεχίσει να κερδίζει μερίδια αγορές στις χώρες που έχει παρουσία μέσα από την υλοποίηση ενός φιλόδοξου προγράμματος ανοίγματος φυσικών καταστημάτων καθώς και μέσα από την παροχή καινούργιων ψηφιακών υπηρεσιών όπως το πρόγραμμα πιστότητας Lidl Plus και η λύση πληρωμής μέσω κινητού, Lidl Pay.
Γύρω από αυτό το μοντέλο περιστρέφεται και στρατηγική της Lidl στην χώρα μας. Ο discounter έχει αποκλείσει κατηγορηματικά το ενδεχόμενο να κάνει άνοιγμα στις διαδικτυακές πωλήσεις σε ό,τι αφορά την κατηγορία των τροφίμων λόγω της ειδικής διαχείρισης που απαιτεί η διαδικασία της διανομής και μεταφοράς της συγκεκριμένης κατηγορίας. Ωστόσο, στο παρελθόν η προηγούμενη διοίκηση της Lidl Ελλάς είχε αναφέρει ότι η αλυσίδα είναι έτοιμη σε επίπεδο υποδομών να εισέλθει στο ηλεκτρονικό εμπόριο των non food προϊόντων.
Βέβαια το εάν και πότε τελικά θα γίνει το συγκεκριμένο «ψηφιακό» βήμα, δεν έχει επί του παρόντος προσδιοριστεί, την ίδια στιγμή που ο νέος επικεφαλής Martin Brandenburger κρατά κλειστά τα χαρτιά του για το ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις της Lidl Ελλάς σε αυτό το επίπεδο. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι θα συνεχίσει την υλοποίηση του επενδυτικού της πλάνου, προβλέποντας το ποσό των 100 εκατ. ευρώ, το οποίο θα κατευθυνθεί την επόμενη διετία για την επέκταση του δικτύου και την αναβάθμιση των υποδομών της.