Στην τελική ευθεία μπαίνει η εξαγορά της Wind από τον όμιλο United Group καθώς η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής άναψε το «πράσινο φως» για να ολοκληρωθεί. Mια συναλλαγή που αλλάζει τις ισορροπίες του ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά, καθώς ο τρίτος και τέταρτος παίκτης τίθενται σε κοινή επιχειρηματική ομπρέλα και θα ανταγωνιστούν με μεγαλύτερες αξιώσεις τις κορυφαίες εταιρείες της αγοράς, Cosmote και Vodafone.
Η εξαγορά που είχε ανακοινωθεί τον Αύγουστο αντί ενός ποσού που πλησίασε το 1 δισ. ευρώ περίμενε την απόφαση ώστε να ολοκληρωθεί και πλέον η συγχώνευση Nova-Wind δημιουργεί έναν ισχυρό παίκτη στις τηλεπικοινωνίες που θα ανεβάσει τον πήχη του ανταγωνισμού για ΟΤΕ και Vodafone. Η United Group, μετά την εξαγορά της Forthnet/Nova, στοχεύει να ανακατέψει την τράπουλα του ανταγωνισμού στις τηλεπικοινωνίες, και η ένταξη της WIND Ελλάς στο επιχειρηματικό χαρτοφυλάκιο της United Group ενισχύει σημαντικά το αποτύπωμα της United Group στην ΝΑ Ευρώπη και καθιστά την Ελλάδα στρατηγικό κόμβο για την περαιτέρω ανάπτυξη του oμίλου, αποτελώντας την μεγαλύτερη αγορά (31%) του συνολικού του τζίρου. Η ολοκλήρωση της συμφωνίας αναμένεται το 2022.
Με τον ανταγωνισμό στις τηλεπικοινωνίες να εντείνεται με τους παρόχους να επενδύουν δυναμικά και στη συνδρομητική τηλεόραση ως μέρος της 3play στρατηγικής η United Group στοιχηματίζει στην διεύρυνση της πελατειακής της βάσης καθώς θα μπορούν να προσφερθούν συνδυαστικά προγράμματα κινητής και τηλεόρασης στους συνδρομητές, ενώ θα μειωθεί σημαντικά και το κόστος λειτουργίας.
Η νέα εταιρεία υπολογίζεται πως θα έχει περίπου 1,3 εκατ. συνδρομητές σταθερής και θα βρίσκεται στη δεύτερη θέση πίσω από τον ΟΤΕ, και προστίθενται επίσης και οι 924.000 πελάτες κινητής με συμβόλαιο που είχε η Wind, ενώ με βάση τα έσοδα θα βρίσκεται στην τρίτη θέση πίσω από ΟΤΕ και Vodafone. Παράλληλα θα υπάρξει ακόμα ένας δυνατός παίκτης στη μάχη της οπτικής ίνας, καθώς η Wind είχε ανακοινώσει 421.000 κατασκευασμένες γραμμές οπτικών ινών (NGA) και σχέδια για επέκταση αυτών.
Στα 200 εκατ. η επένδυση της United Group στην Ελλάδα
Ο διευθύνων σύμβουλος της Nova, Παναγιώτης Γεωργιόπουλος, έχει αναφέρει πως επιπλέον η εταιρεία πραγματοποιεί επενδύσεις σε νέες υποδομές και στρέφεται στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και συστημάτων πληροφορικής, στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, στον ανασχεδιασμό του brand Nova και την αναβάθμιση των σημείων επαφής με τους πελάτες.
Στο πλαίσιο της πρώτης φάσης του επενδυτικού της σχεδίου, η United Group προχωρά σε επένδυση επιπλέον 50 εκατ. ευρώ στην Nova μέχρι το τέλος του έτους. Το ποσό αυτό προστίθεται στα περισσότερα από 150 εκατ. ευρώ που επενδύθηκαν το τελευταίο εξάμηνο για την απόκτηση και την αναδιάρθρωση της εταιρείας, ενώ η δεύτερη φάση του πενταετούς επενδυτικού σχεδίου για τη Nova βρίσκεται υπό ανάπτυξη.
Ο κ. Γεωργιόπουλος έχει υπογραμμίσει πως ένα σημαντικό στόχο της εταιρείας αποτελεί η εξασφάλιση πρόσβασης σε ανοιχτά NGA δίκτυα και –όπου είναι εφικτό– η κατασκευή ιδιόκτητων υποδομών ώστε η Nova να έχει τη δυνατότητα να προσφέρει έναν ιδανικό συνδυασμό γρήγορου ίντερνετ, νέων τεχνολογιών και κορυφαίου περιεχομένου αλλά και τη καλύτερη εμπειρία χρήστη σε ελληνικές επιχειρήσεις και καταναλωτές. «Εργαζόμαστε σκληρά για να αναπτύξουμε μοναδικά νέα προϊόντα και υπηρεσίες για τους πελάτες και θα μπορούμε να παρέχουμε στους Έλληνες καταναλωτές κάποια από αυτά αμέσως μετά το καλοκαίρι. Τους επόμενους μήνες θα δείτε σημαντικές αλλαγές αλλά και νέες υπηρεσίες και προϊόντα», τόνισε.
«Υπάρχουν τόσα πολλά ακόμα που έρχονται. Είναι μία κομβική στιγμή για όλους εμάς στη Nova», πρόσθεσε ο κ. Γεωργιόπουλος, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα τον Απρίλιο. Από πλευράς της, η CEO του United Group Victoriya Boklag σημείωσε πως «αυτή είναι η αρχή μίας δυναμικής νέας εποχής για τη Nova. Χτίζουμε πάνω στην κληρονομιά καινοτομίας της εταιρείας και μεταμορφώνουμε τη Nova σε έναν ισχυρό ανταγωνιστή στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών και media, ενδυναμώνοντάς τη με τη σημαντική εμπειρία μας, την εξειδίκευση και το εκτόπισμά μας».