Στη δυναμικότητα αλλά και τις ισχυρές προοπτικές που έχει ο κλάδος των πληρωμών, αναφέρθηκε η κα Σ. Καμπουρίδου, επικεφαλής της ΔΙΑΣ, τονίζοντας παράλληλα ότι από την αρχή του 2021 έχει σημειωθεί σημαντική αύξηση των online πληρωμών, που φθάνει στο 16%, ενώ οι μεταφορές χρημάτων μέσω του συστήματος IRIS έχουν εμφανίσει αύξηση 150% στο 10μηνο.
Όπως τόνισε η κα Καμπουρίδου «η ΔΙΑΣ Α.Ε. αποτελεί τον εθνικό φορέα εκκαθάρισης συναλλαγών και αποτελεί μέρος του χρηματοπιστωτικού οικοσυστήματος μαζί με τις τράπεζες. Υπολογίζουμε ότι το 2021 θα περάσουν από τα συστήματα της ΔΙΑΣ διατραπεζικές συναλλαγές άνω των 320 δισ. ευρώ, δηλαδή δύο φορές το ΑΕΠ της χώρας.
Το πάθος μου, αυτή την περίοδο, είναι οι πληρωμές. Η πανδημία Covid-19 δεν έπληξε τη δραστηριότητα των πληρωμών -το αντίθετο. Τα έσοδα του κλάδου των πληρωμών παγκόσμια θα ανέλθουν το 2020 στα 1,5 τρισ. δολάρια, ξεπερνώντας το έσοδο της παγκόσμιας φαρμακοβιομηχανίας την ίδια χρονιά. Το 2030 αναμένεται να φτάσουν τα 3 τρισ. δολάρια. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, ότι οι πληρωμές είναι ένας κλάδος ιδιαίτερα δυναμικός, με ραγδαίους ρυθμούς ανάπτυξης διεθνώς. Στην Ελλάδα, παρότι το 2020 η μεταβολή των ηλεκτρονικών πληρωμών ήταν οριακή σε σχέση με το 2019, φέτος παρατηρούμε πολύ μεγάλη αύξηση, το πρώτο 10μηνο του 2021 είδαμε στη ΔΙΑΣ αύξηση των συναλλαγών κατά περίπου 16% σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι, με τους κλάδους των στοιχηματικών, εταιρειών ενέργειας και τηλεπικοινωνιών να ξεχωρίζουν».
Αναφερόμενη στο σύστημα IRIS σημείωσε ότι «τα προϊόντα που έχει δημιουργήσει η ΔΙΑΣ σε συνεργασία με τις τράπεζες αφορούν κυρίως στη μεταφορά χρημάτων από IBAN σε ΙΒΑΝ, δηλαδή από τραπεζικό λογαριασμό σε τραπεζικό λογαριασμό. Το προϊόν που ξεχώρισε φέτος -και πιστεύουμε ότι θα λάμψει του χρόνου- είναι το «IRIS» και έχει τις εξής εφαρμογές: μεταφορά χρημάτων μεταξύ δύο φυσικών προσώπων με τη χρήση κινητού (απαιτείται μόνο ο αριθμός του κινητού τηλεφώνου) ή πληρωμή σε επαγγελματία/μικρή επιχείρηση με χρήση ΑΦΜ ή αριθμό κινητού ή QR Code, και το IRIS ecommerce για αγορές από ηλεκτρονικό κατάστημα με το πάτημα ενός κουμπιού στον eshop».
Όπως τόνισε στόχος είναι οι πολίτες να μπορούν να κάνουν τις πληρωμές τους με μεγάλη ευκολία και ασφάλεια, καθώς «αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε, ως εταιρεία τεχνολογίας και σε συνεργασία με το οικοσύστημα των μελών μας, των παρόχων υπηρεσιών πληρωμών, είναι να δώσουμε στους πολίτες εργαλεία για να κάνουν τις πληρωμές τους εύκολα, άμεσα και με ασφάλεια και να ανταλλάξουν χρήματα τόσο εύκολα και διαισθητικά όσο εύκολα στέλνει κανείς ένα WhatsApp μήνυμα. Έχουμε πλέον όλοι, και ιδιαίτερα οι νεότερες γενιές, συνηθίσει να επικοινωνούμε άμεσα και αυτό θέλουμε να επεκταθεί και σε άλλες δραστηριότητες όπως οι πληρωμές.
Το 1ο δεκάμηνο του 2021 παρατηρούμε αύξηση 150% στις μεταφορές χρημάτων μεταξύ φυσικών προσώπων μέσω του IRIS σε σχέση με το ίδιο διάστημα πέρυσι. Στο IRIS ecommerce, δηλαδή στις πληρωμές στο ηλεκτρονικό κατάστημα με το πάτημα του «κουμπιού» IRIS, καταγράφεται αύξηση περίπου 100%. Παράλληλα, βλέπουμε τους πολίτες, αντί να στήνονται στην ουρά για να πληρώσουν τον λογαριασμό του ρεύματος, να σκανάρουν το QR Code που βρίσκεται πάνω στον λογαριασμό. Η πανδημία βοήθησε μια μεγάλη μερίδα πολιτών να εξοικειωθεί με τη λειτουργία του QR Code -μια μέθοδος πληρωμών που σε άλλες περιοχές, όπως η Ασία, είναι απολύτως διαδεδομένος.
Αυτό που επιδιώκουμε, από τη δική μας πλευρά, είναι όλες οι επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας να προσθέσουν το QR Code στους λογαριασμούς ώστε οι πελάτες τους να πληρώνουν μόνο με ένα «tap» μέσα από το mobile banking τους. Με τη χρήση της τεχνολογίας, έχουμε μάθει να τα κάνουμε όλα πολύ γρήγορα και εύκολα και το όραμά μας είναι την ίδια εμπειρία να φέρουμε και στον τομέα των πληρωμών».