ΓΔ: 1395.67 -0.14% Τζίρος: 55.10 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 15:15:30 DATA
Φώτο: Shutterstock

Μπαίνουν στις ράγες έργα 3,3 δισ. ευρώ για το σιδηροδρομικό δίκτυο

Το μεγαλύτερο από τα νέα έργα που αναμένεται να προκηρυχθούν από την ΕΡΓΟΣΕ είναι η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη – Τοξότες, προϋπολογισμού 1,32 δισ. ευρώ.

Την επόμενη εβδομάδα κλείνουν οι τελευταίες εκκρεμότητες προκειμένου να προκηρυχθούν από την ΕΡΓΟΣΕ τα έξι νέα σιδηροδρομικά έργα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ, με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Πρόκειται για έργα που συνδέονται με τη στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης για τη μετατροπή της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων της χώρας µε τον βασικό σιδηροδρομικό άξονα και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση µε την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Τα νέα έργα είναι η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες (την ανατολική σιδηροδρομική Εγνατία) με προϋπολογισμό 1,3 δισ. ευρώ, το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (815 εκατ. ευρώ), τη σύνδεση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» με τα λιμάνια της Ραφήνας (300 εκατ. ευρώ) και του Λαυρίου (380 εκατ.), τη σύνδεση του σιδηροδρομικού δικτύου με το λιμάνι της Πάτρας (514 εκατ. ευρώ) και τη σύνδεση του 6ου προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με το δίκτυο που προωθείται ως ενιαία εργολαβία με τον προαστιακό σιδηρόδρομο της Δυτικής Θεσσαλονίκης.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρ. Βίνης έχει υποστηρίξει πως η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου επελέγη επειδή τα έργα «είναι τεχνικά πολύπλοκα και ο καθορισμός των κατάλληλων προδιαγραφών και των όρων εκτέλεσης των συμβάσεων κατασκευής τους δεν είναι δυνατόν να καθοριστεί µε ακρίβεια εκ των προτέρων, όπως απαιτεί η δημοπράτηση µε μειοδοτικό διαγωνισμό». Έτσι, ο διάλογος με τους υποψηφίους αναδόχους «αποσκοπεί στην ανάλυση μίας ή και περισσότερων κατάλληλων και εφαρμόσιμων εναλλακτικών, επιτρέποντας την πλέον βέλτιστη τεχνικά και οικονομικά λύση».

Το μεγαλύτερο από τα νέα έργα είναι η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Νέα Καρβάλη – Τοξότες, προϋπολογισμού 1,32 δισ. ευρώ. Πρόκειται για μονή σιδηροδρομική γραμμή (κατά τμήματα διπλή), μήκους 206 χιλιομέτρων που ενώνει τη Θεσσαλονίκη µε την Καβάλα και ταυτόχρονα θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης µε το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο στην περιοχή των Τοξοτών Ξάνθης, διασχίζοντας το ανατολικό τμήμα του Nομού Καβάλας. 

Το δεύτερο μεγαλύτερο έργο είναι η αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, προϋπολογισμού 815 εκατ. ευρώ, που στην ουσία αποτελεί τμήμα του ευρύτερου σχεδίου για σύνδεση των λιμανιών του Αιγαίου με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας στην Βουλγαρία. Το έργο περιλαμβάνει την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, συνολικού μήκους 178 χιλιομέτρων, την εγκατάσταση συστήµατος ηλεκτροκίνησης και σηµατοδότησης, την βελτίωση σύνδεσης της υφιστάµενης σιδηροδροµικής γραµµής µε το βουλγαρικό σιδηρόδροµο στο Ορµένιο, κ.α.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

traino-sididromos-erga
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ζητούνται ισχυρά σχήματα εταιρειών και... λεφτά για σιδηροδρομικά έργα

Οι μεγάλες προκλήσεις στα έργα των 4 δισ. ευρώ που εξαγγέλθηκαν χθες: σχηματισμός κοινοπραξιών που θα μπορούν να τα εκτελέσουν, εξεύρεση χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στρατιά συμβούλων φέρνει η ΕΡΓΟΣΕ για να «τρέξουν» τα μεγάλα έργα

Μέσω διαγωνισμών θα επιλεγούν έξι τεχνικοί και νομικοί σύμβουλοι οι οποίοι θα συμβάλλουν στη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για έξι σιδηροδρομικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 4 δισ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παραδόθηκαν στον ΟΣΕ 190 χλμ. στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας

Η ολοκλήρωση του έργου σηματοδότησης και του ETCS, στο βόρειο αυτοτελές τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Πλατύ - Προμαχώνας, έχει ως αποτέλεσμα την ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια.