ΓΔ: 1407.06 0.39% Τζίρος: 79.77 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:05:35 DATA
minerva
Φώτο: ΜΙΝΕΡΒΑ

Τι «είδε» η Μινέρβα στη Mediterranean Foods: Το deal και η νέα στρατηγική

Στρατηγική αξιοποίησης της Mediterranean Foods καλείται να χαράξει Μινέρβα, μετά την εξαγορά του περασμένου καλοκαιριού. Μείωση πωλήσεων 18% το 2020 για την εταιρεία που διαθέτει τα σήματα Brava και Delicia.

Ήταν στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού όταν η Μινέρβα ανακοίνωσε ότι θα εξαγοράσει τη Mediterranean Foods, την ελληνική επιχείρηση αρτυμάτων που δημιούργησε ο επιχειρηματίας Απόστολος Σαλάκος τη δεκαετία του 1980 και όλα αυτά τα χρόνια τροφοδοτεί κυρίως την ελληνική αγορά  με κέτσαπ, μαγιονέζα, μουστάρδα και σάλτσες υπό τα brand Brava και Delicia.

Η συγκεκριμένη επένδυση από την πλευρά της Μινέρβα, η οποία δεν έκανε γνωστό το ύψος του τιμήματος, σηματοδότησε μια ακόμη επέκταση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου στον κλάδο των τροφίμων, καθώς οι κωδικοί Brava θα προστεθούν στις υπόλοιπες δραστηριότητές της, οι οποίες περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, ελαιόλαδο-από το οποίο και ξεκίνησε-τυροκομικά, ξίδι και τοματικά προϊόντα, διαθέτοντας εδραιωμένα εμπορικά σήματα όπως Μινέρβα, ΤΟΠ, Χωριό, Φαστ ενώ μέσα στο 2021 απέκτησε και το Pummaro καθώς και το εργοστάσιο τομάτας στην Γαστούνη της Ηλείας, τα οποία μέχρι πρότινος ανήκαν στην πολυεθνική Ελαΐς-Unilever.

Τι είδε όμως η Μινέρβα, η οποία ελέγχεται από το fund Deca Investments και σε μικρότερο ποσοστό συμμετέχουν το EOS, fund του Απόστολου Ταμβακάκη και το Ellikonos 2 SCA Sicar, με partners τους Παντελή Παπαγεωργίου και Tάκη Σολωμό στην οικογενειακή παραγωγική επιχείρηση με το παρελθόν έντονων δικαστικών αντιπαραθέσεων; Πέραν της ευκαιρίας για το άνοιγμα σε νέες κατηγορίες, οι οποίες λειτουργούν συμπληρωματικά στο υφιστάμενο χαρτοφυλάκιό της, η Mediterranean Foods διατηρεί το δικό της εργοστάσιο στο Λεωνίδιο Αρκαδίας. Επιπλέον, διαθέτει ένα ανεπτυγμένο δίκτυο διανομής σε πανελλαδικό επίπεδο με παρουσία στις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Οι μειωμένες πωλήσεις και οι δικαστικές διαμάχες

Σε ό,τι αφορά τώρα τις οικονομικές επιδόσεις της, οι οποίες αποτελούν έναν από τους βασικούς παράγοντες που εξετάζει κάθε επίδοξος επενδυτής, η Brava με βάση τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσίευσε για την περσινή χρονιά, είδε τον κύκλο εργασιών της να υποχωρεί κατά 18% στα 2,5 εκατ. ευρώ έναντι 3 εκατ. ευρώ το 2019. Η συγκεκριμένη μείωση προήλθε από την απώλεια τζίρου από το δίκτυο της χονδρικής εξαιτίας των lockdown στη μαζική εστίαση και από το δίκτυο των ειδικών συνεργατών της λόγω της μειωμένης τουριστικής κίνησης.

Σε επίπεδο προϊοντικών κατηγοριών, οι πωλήσεις της κέτσαπ σημείωσαν μείωση 16%, οι μαγιονέζες και οι σάλτσες υποχώρησαν κατά 22% ενώ οι μουστάρδες κατά 12%. Σε αυτό το πλαίσιο, η εταιρεία αποφάσισε την περσινή χρονιά να ρίξει τους παραγωγικούς της ρυθμούς καθώς οι συνολικές παραχθείσες ποσότητες διαμορφώθηκαν σε 1.229 τόνους, μειωμένες κατά 25% σε σχέση με το 2019, γεγονός που επέτρεψε στην επιχείρηση αρτυμάτων να περιορίσει κατά 15% τα έξοδα λειτουργίας.

Επιπλέον, τα έξοδα διοίκησης αυξήθηκαν 22% και ανήλθαν στα 254 χιλ. ευρώ καθώς η περσινή χρήση επιβαρύνθηκε με αμοιβές και έξοδα τρίτων εκτάκτου χαρακτήρα όπως αμοιβές σε δικηγόρους. Θυμίζουμε ότι η Mediterranean Foods είχε εμπλακεί σε μια μακροχρόνια δικαστική διαμάχη με την Μέλισσα Κίκιζας (η οποία μέχρι και πρόσφατα συμμετείχε στη Mediterranean Foods με μερίδιο 49%), μια αντιδικία, η οποία έληξε με συμβιβασμό.

Παράλληλα, κατά τη διάρκεια του 2020, συμμορφούμενη με σχετική εκκρεμή δικαστική απόφαση, κατέβαλε στην εταιρεία Ορίζοντες το ποσό των 180 χιλ. ευρώ. Οι μειωμένες πωλήσεις καθώς και η καταβολή του παραπάνω ποσού, επηρέασαν αρνητικά την εικόνα της κερδοφορίας της, η οποία γύρισε σε ζημιές της τάξεως των 1,705 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 86.667 ευρώ που είχε εμφανίσει το 2019. Αυτό που απομένει λοιπόν να δούμε είναι η στρατηγική που θα επιλέξει να ακολουθήσει η Μινέρβα προκειμένου να οδηγήσει την Mediterranean Foods στην επόμενη μέρα. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το στοίχημα της Mondelez στην Chipita: Πότε θα συμβάλει στα κέρδη της

Τον Ιανουάριο ολοκληρώθηκε το μεγάλο deal, ενώ από το 2023 θα εμφανιστεί η πλήρης συμβολή της ελληνικής εταιρείας στα μεγέθη του αμερικανικού ομίλου τροφίμων. Δάνειο 325 εκατ. ευρώ στην Chipita για να κλείσουν εκκρεμότητες.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Άνοιγμα της Μέγας Γύρος στα meatless προϊόντα, αναζητεί νέες εγκαταστάσεις

Διαχωρίζονται οι δραστηριότητες των plant-based προϊόντων και αναζητούνται εγκαταστάσεις στην Αττική για να στεγαστεί η παραγωγική διαδικασία. Ισχυρή ανάπτυξη πωλήσεων για την εταιρεία το 2021.
HLIOS kiddo pasta
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Κρίσιμο τεστ στην αμερικανική αγορά για τα ζυμαρικά της Ήλιος

Να ξεφύγει από τα στενά όρια της ελληνικής παροικίας επιχειρεί η Ήλιος, για να επεκταθεί στην κυρίως αγορά των ΗΠΑ. Άρχισε πιλοτική διάθεση των προϊόντων της σε μεγάλες αλυσίδες και συνεργασία με πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.
mikel coffee
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η επέλαση του ελληνικού καφέ στο εξωτερικό και τα σχέδια των μεγάλων αλυσίδων

Από το Ντουμπάι μέχρι τη Νέα Υόρκη οι ελληνικές αλυσίδες καφέ δοκιμάζουν τις δυνάμεις τους στις απαιτητικές αγορές του εξωτερικού. Οι κινήσεις Mikel, Coffee Lab, Coffee Island, Coffee Lab και Γρηγόρης.
Thermokipio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θερμοκήπια Θράκης: Νέες επενδύσεις 14,6 εκατ. ευρώ σε υδροπονικές καλλιέργειες

Η ενίσχυση της δυναμικότητας θα επιτρέψει την εταιρία να διευρύνει και την εξαγωγική της δραστηριότητα. Στόχος επίσης να διευρύνει το χαρτοφυλάκιό της με την προσθήκη νέων κατηγοριών αγροτικών προϊόντων.