Ελεύθερες ταμειακές ροές (FCF) μεταξύ 95 και 115 εκατ. ευρώ αναμένει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από το υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων, όπως υποστήριξε στη χθεσινή παρουσίαση στους αναλυτές για τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου. Η διοίκηση του ομίλου έδωσε αναλυτικά στοιχεία για το χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων, μετά την πρόσφατη επιτυχή κατάληξη του διαγωνισμού για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και τις επικείμενες ανακοινώσεις για το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο (IRC) στο Ελληνικό.
Ο όμιλος ελέγχει το 100% της Νέας Οδού και της Κεντρικής Οδού, ενώ αποκτά το 75% της εταιρείας παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Προς το παρόν ελέγχει και το 100% της εταιρείας που θα αναπτύξει το IRC στο Ελληνικό. Επιπλέον συμμετέχει με 17% στην Ολυμπία Οδό και με 32,5% στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου.
Αυτή την περίοδο διεκδικεί πλήθος έργων παραχωρήσεων και Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), ενώ από κοινού με την τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ έχει καταθέσει πρόταση για την κατασκευή και διαχείριση των τριών μεγάλων μονάδων επεξεργασίας απορριμμάτων σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Επιπλέον μέσω της θυγατρικής ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή λειτουργεί ήδη τη μονάδα επεξεργασίας απορριμμάτων της Περιφέρειας Ηπείρου και έχει υπό κατασκευή τις μονάδες για την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Ο όμιλος προγραμματίζει νέες κεφαλαιακές επενδύσεις ύψους 600 εκατ. ευρώ σε τρεις παραχωρήσεις, τις μονάδες της Περιφέρειας Πελοποννήσου (160 εκατ. ), την Εγνατία Οδό (300 εκατ.) και το αεροδρόμιο στο Καστέλι (160 εκατ.), ενώ σημαντικά κεφάλαια πρόκειται να επενδυθούν για το IRC στο Ελληνικό, για το οποίο θα υπάρχουν ανακοινώσεις τις επόμενες εβδομάδες. Μέχρι σήμερα έχει επενδύσει περίπου 320 εκατ. ευρώ στους οδικούς άξονες Νέα Οδός και Κεντρική Οδός, την Ολυμπία Οδό, τη μονάδα της Ηπείρου και σε άλλες μικρότερες παραχωρήσεις, όπως το σύστημα ηλεκτρονικού εισιτηρίου στην Αττική, πάρκιν, κ.α. Σημειώνεται πως τα ποσά δεν περιλαμβάνουν τον δανεισμό.
Για την Ιόνια Οδό και την Κεντρική Οδό στη χθεσινή παρουσίαση αναφέρθηκε πως τα συνολικά έσοδα μέχρι το 2037 που λήγει η παραχώρηση θα φτάσουν τα 4,9 δισ. ευρώ, ενώ στην Εγνατία Οδό, όπου η σύμβαση λήγει το 2056, τα συνολικά έσοδα θα φτάσουν τα 11,4 δισ. ευρώ. Έσοδα που θα κινηθούν κοντά στα 5,5 δισ. θα έχει η εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου στο Καστέλι μέχρι το 2054. Στο IRC του Ελληνικού, το συνολικό κόστος επένδυσης φτάνει το ένα δισ. ευρώ (χωρίς τον ΦΠΑ).