Επιστροφή σε κέρδη και σημαντική αύξηση πωλήσεων παρουσίασε η σουηδική αλυσίδα ένδυσης Η&Μ κατά το εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης, συγκριτικά με πέρσι, επιτυγχάνοντας παράλληλα την περαιτέρω τόνωση και του τζίρου από τις πωλήσεις μέσω του e-shop της. Ειδικότερα, την περίοδο από την 1η Δεκεμβρίου 2020 έως και τις 31 Αυγούστου 2021, οι πωλήσεις του ομίλου ενισχύθηκαν κατά 13% έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος, διαμορφούμενες σε 142,1 δισ σουηδικές κορώνες, ενώ τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 6,38 δισ. κορώνες, έναντι ζημίων ύψους 1,24 δισ. κορωνών πέρσι. Να σημειωθεί ότι, στην διάρκεια του εννεαμήνου, υπήρχαν περίοδοι όπου ακόμη και 1.800 καταστήματα ανά τον κόσμο παρέμεναν προσωρινά κλειστά λόγω της πανδημίας, εξέλιξη που εξηγεί την εκτίναξη των online πωλήσεων κατά 39% στο φετινό εννεάμηνο συγκριτικά με πέρσι, συνεισφέροντας το 33% του συνολικού τζίρου.
Θετικές ήταν οι επιδόσεις της Η&Μ και κατά το τρίτο τρίμηνο της χρήσης (Ιούνιος-Αύγουστος 2021), με τον τζίρο διεθνώς να ενισχύεται κατά 14% συγκριτικά με πέρσι, διαμορφούμενος σε 55,58 δισ. κορώνες, έναντι 50,87 δισ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020, και παρά το γεγονός ότι τουλάχιστον τις πρώτες εβδομάδες της περιόδου περί τα 180 καταστήματα της αλυσίδας παρέμεναν κλειστά λόγω των περιορισμών της πανδημίας -ο αριθμός αυτός υποχώρησε σε 100 στην λήξη του τριμήνου. Ως συνέπεια, οι online πωλήσεις της σουηδικής αλυσίδας ενισχύθηκαν κατά 22% συγκριτικά με πέρσι, ενώ τα κέρδη μετά φόρων διευρύνθηκαν σε 4,69 δισ. σουηδικές κορώνες, από 1,82 δισ. κορώνες το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Η τελευταία εξέλιξη αποδίδεται στην βελτιωμένη ανταπόκριση των πελατών της Η&Μ στις τελευταίες συλλογές της, οι οποίες διατίθενται σε κανονική τιμή ή με μικρή έκπτωση, δίνοντας την δυνατότητα στον σουηδικό όμιλο fast fashion να διαχειριστεί καλύτερα το λειτουργικό του κόστος.
Η διοίκηση του ομίλου επισημαίνει περαιτέρω ότι οι πωλήσεις της αλυσίδας παρέμειναν σε θετικό έδαφος και τον φετινό Σεπτέμβριο, ενισχυόμενες ελαφρά συγκριτικά με πέρσι. Ωστόσο, όπως υπογραμμίζεται, η ζήτηση για τα είδη της Η&Μ υπερέβη την προσφορά σε αρκετές περιπτώσεις, καθώς παραμένουν ακόμη τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ τουλάχιστον 50 καταστήματα παρέμεναν προσωρινώς κλειστά μέσα στον μήνα, λόγω της πανδημίας. Να σημειωθεί ότι η Η&Μ προχώρησε στην δημιουργία 18 νέων καταστημάτων μέσα στο εννεάμηνο της τρέχουσας χρήσης, τερματίζοντας παράλληλα την λειτουργία 75 σημείων, με τον συνολικό αριθμό τους να διαμορφώνεται σε 4.856 καταστήματα ανά τον κόσμο. Στο σύνολο δε της τρέχουσας οικονομικής χρήσης, προστέθηκαν 68 νέα σημεία κι έκλεισαν 230 καταστήματα, με την ευρωπαϊκή ήπειρο να καταγράφει τις μεγαλύτερες απώλειες, και συνολικά 108 καταστήματα να τερματίζουν οριστικά την λειτουργία τους.
Επόμενες αγορές για την Η&Μ αποτελούν οι χώρες της Λατινικής Αμερικής, με την αρχή να γίνεται προ ολίγων ημερών από τον Παναμά, για να ακολουθήσει η Χιλή μέσα στο φθινόπωρο και εν συνεχεία την άνοιξη του 2022 το Περού, η Κολομβία, η Ουρουγουάη, το Εκουαδόρ και η Κόστα Ρίκα, καθώς επίσης και η Καμπότζη, το Κόσοβο και η Βόρεια Μακεδονία. Το ντεμπούτο της θα κάνει τέλος στην Αυστραλία στις αρχές του 2022 και η αλυσίδα COS.