Στις συνεχείς ζημιές του κατασκευαστικού βραχίονα της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, της θυγατρικής ΑΚΤΩΡ, επικεντρώθηκαν οι αναλυτές κατά την τηλεδιάσκεψη για τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου. Η μείωση των εσόδων του κατασκευαστικού κλάδου κατά 26% στο πρώτο εξάμηνο και η αύξηση των ζημιών στα 27,9 εκατ. (από 17,3 εκατ.), ακόμα και χωρίς την πρόβλεψη των 26,1 εκατ. ευρώ μετά την απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου για το μετρό της Ντόχα, απασχολεί την αγορά.
Η διοίκηση απάντησε πως η ΑΚΤΩΡ υπέγραψε στο πρώτο εξάμηνο νέες συμβάσεις 197 εκατ. ευρώ, ενώ από τότε μέχρι σήμερα είναι προσωρινός μειοδότης σε πρόσθετα έργα 98 εκατ. ευρώ, χωρίς να περιλαμβάνεται η μεγάλη σύμβαση των 320 εκατ. ευρώ για την Ψυτάλλεια, που δεν έχει αποφασιστεί αν θα πάει οριστικά στην κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ – ΑΒΑΞ.
Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ευθύμιος. Μπουλούτας σημείωσε πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει εξομαλυνθεί η κατάσταση με την ΑΚΤΩΡ η οποία είχε επιβαρυνθεί σημαντικά και εξαιτίας των προβλημάτων ρευστότητας και των «αμαρτιών» του παρελθόντος. Ο κ. Μπουλούτας είπε πως στις αρχές Αυγούστου ολοκληρώθηκε η αύξηση κεφαλαίου της ΑΚΤΩΡ ενώ συνεχίζεται το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης του κατασκευαστικού βραχίονα.
Το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεων φτάνει τα 1,7 δισ. ευρώ.
Για τον τομέα των ΑΠΕ (Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας) η διοίκηση είπε πως ο όμιλος απέκτησε άδειες παραγωγού από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) για έργα συνολικής ισχύος 140 MW στη Βόρεια Ελλάδα. Επιπλέον έχει καταθέσει αιτήσεις για αιολικά πάρκα ισχύος 97 MW, και έργα αποθήκευσης συνολικής ισχύος 417 MW.
Σύμφωνα με τον κ. Μπουλούτα η συνεργασία με την πορτογαλική EDPR για ανάπτυξη αιολικών πάρκων στην Εύβοια προχωρά κανονικά. Η εγκατεστημένη ισχύς του ομίλου ανέρχονταν σε 493 MW στο τέλος εξαμήνου ενώ άλλα 88 MW αιολικών αναμένεται να παραδοθούν μετά το 2023.
Για τον υπό σχεδιασμό διαγωνισμό που αφορά τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, μετά και την προσφορά των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Egis Project (ύψους 1,5 δισ. ευρώ) για την Εγνατία Οδό υπήρξε ερώτηση στον κ. Μπουλούτα. Απάντησε πως η σημερινή σύμβαση ολοκληρώνεται στα τέλη του 2024 και πως δεν υπάρχουν ακόμα συγκεκριμένα στοιχεία για την εξέλιξη της υπόθεσης. Για το Cambas Project στο παλαιό οινοποιείο Καμπά, η διοίκηση είπε πως αναμένονται ανακοινώσεις περί τα τέλη του χρόνου. Ο κ. Μπουλούτας είπε πως όταν ολοκληρωθεί το σχέδιο της επένδυσης, τότε θα εξεταστεί και το μοντέλο χρηματοδότησης.
Στις παραχωρήσεις, στο πρώτο εξάμηνο η κυκλοφορία της Αττικής Οδού εμφανίζεται αυξημένη κατά 4% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Με βάση στοιχεία οκταμήνου η αύξηση φτάνει το 6%. Η διοίκηση τόνισε πως το τελευταίο διάστημα η κυκλοφορία κινείται ακόμα και σε επίπεδα μεγαλύτερα του 2019.