Θεαματικά βελτιωμένα είναι τα οικονομικά μεγέθη της ναυτιλιακής Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου, που πέρασε σε κέρδη 158,7 εκατ. δολ. το πρώτο εξάμηνο του έτους, έναντι ζημιών 43,4 εκατ. δολ. την ίδια περίοδο του 2020, αξιοποιώντας τη θεαματική αύξηση των ναύλων στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων.
Ειδικοτερα, στα 82,8 εκατ. δολάρια έφτασαν τα κέρδη της Costamare το β’ τρίμηνο του έτους, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 0,67 δολάρια ανά μετοχή. Τα προσαρμόσμενα κέρδη για τους κατόχους κοινών μετοχών έφτασαν τα 58,3 εκατ. δολάρια ή 0,47 δολάρια ανά μετοχή. Τα καθαρά κέρδη του α' εξαμήνου έφτασαν τα 158,7 εκατ. δολάρια, ενώ την ίδια περίοδο του 2020 η κρίση της πανδημίας είχε φέρει ζημιές 43,4 εκατ. δολ.
Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση της η ναυτιλιακή, συνεχίζει να διευρύνει τον στόλο της και έχει ήδη συμφωνήσει να αγοράσει ακόμα 21 πλοία ξηρού φορτίου, αποκτώντας συνολικά 37 νέα πλοία ξηρού φορτίου χωρητικότητας 32.000 - 85.000 dwt και μέσης ηλικίας 10 ετών, εκ των οποίων τα 14 έχουν ήδη παραδοθεί, ενώ τα υπόλοιπα αναμένεται να παραδοθούν μέχρι το τέλος του έτους.
Η ναυτιλιακή προχώρησε σε 10 ναυλώσεις στο δεύτερο τρίμηνο, όπου ξεχωρίζουν οι συμφωνίες για τα χωρητικότητας 9.469 TEUs και κατασκευής 2006 "Cosco Guangzhou" και "Cosco Ningbo" για μία περίοδο 36 έως 39 μηνών, με εκκίνηση το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο του 2022, με τα μέσα ημερήσια ναύλα να ανέρχονται στα 72.700 δολάρια. Όπως αναφέρει η εταιρεία, σήμερα τα ημερήσια ναύλα για αυτά τα σκάφη είναι 30.900 δολάρια. Παράλληλα ανακοίνωσε και την ναύλωση 7 νέων πλοίων ξηρού φορτίου.
Στο τέλος του δεύτερου τριμήνου του 2021, η ναυτιλιακή διαθέτει ρευστότητα ύψους 353,8 εκατομμυρίων δολαρίων που σε συνδυασμό με τα 210,8 εκατομμύρια δολάρια αχρησιμοποίητων κεφαλαίων από τραπεζικό δανεισμό ανεβάζουν τα διαθέσιμα κεφάλαια για επενδύσεις στα 564,6 εκατ. δολάρια. Μέρος αυτής της ρευστότητας προήλθε από την πρόσφατη έκδοση εταιρικού ομολόγου στο ΧΑ.
Η εταιρεία που διαθέτει στόλο από 81 containerships με συνολική μεταφορική ικανότητα 581.000 teu, έχει πραγματοποιήσει νέες συμφωνίες για την χρηματοδότηση των πλοίων αυτών ύψους 261,6 εκατ. δολαρίων. Τα έσοδα που προήλθαν από τις ναυλώσεις ανήλθαν στα 293,4 εκατ. δολάρια.
Όπως ανέφερε ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας Γρηγόρης Ζήκος, «η ανάκαμψη της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων που ξεκίνησε το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους συνεχίστηκε στο πρώτο εξάμηνο του 2021, αντλώντας δύναμη από την ευνοϊκή δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης. Η ισχυρή καταναλωτική ζήτηση, τα χαμηλά επίπεδα αποθεμάτων και οι περιορισμοί στην αλυσίδα εφοδιασμού έχουν συμβάλει στην δημιουργία υψηλών στους ναύλους αλλά και σε μεγαλύτερης διάρκειας ναυλοσύμφωνα. Όλα τα containerships του στόλου μας που ναυλώθηκαν στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, έχουν ιδιαίτερα αυξημένους ναύλους».