Την απόκτηση 16 πλοίων χύδην ξηρού φορτίου ανακοίνωσε η εταιρεία Costamare, η οποία με τον τρόπο αυτό εισέρχεται σε μία αγορά η οποία το τελευταίο διάστημα έχει αναρριχηθεί σε επίπεδο ρεκόρ, με τους ναύλους συνεχώς να ενισχύονται.
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία τα πλοία είναι μεταξύ 33.000 και 85.000 DWT, με μέση ηλικία 10 χρόνια, ενώ επί του παρόντος, λειτουργούν στην αγορά spot. Δύο εξ αυτών παραδόθηκαν, ήδη, ενώ τα υπόλοιπα θα παραδοθούν σταδιακά έως και τον Ιανουάριο του 2022.
Ο κ. Γρηγόριος Ζήκος, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας υπογράμμισε σε δήλωσή του ότι «είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε την απόκτηση πλοίων ξηρού φορτίου χύδην. Αποφασίσαμε να επενδύσουμε σε έναν τομέα υψηλής ρευστότητας και με με ισχυρά θεμελιώδη δεδομένα, δύο στοιχεία που παρέχουν ευκαιρίες υψηλών αποδόσεων για τους μετόχους μας. Η διαχείριση των πλοίων θα γίνει μέσω της πλατφόρμας την οποία, ήδη, διαθέτουμε. Λαμβάνοντας υπόψη τη φύση της αγοράς του χύδην ξηρού φορτίου, σκοπεύουμε να έχουμε χαμηλή μόχλευση έως και 60% της αξίας των πλοίων. Ανυπομονούμε να παρέχουμε μια λεπτομερή ενημέρωση για την επιχειρηματική μας στρατηγική κατά την ανακοίνωση των μεγεθών β' τριμήνου».
Σημειώνεται ότι οι ναύλοι αυξάνονται από το φθινόπωρο του 2020, αλλά τους πρώτους μήνες του τρέχοντος έτους σημειώθηκε μια νέα αύξηση των τιμών σε διαφορετικούς ναύλους (ξηρό φορτίο, εμπορευματοκιβώτια) σε κύριες εμπορικές διαδρομές. Για πρώτη φορά στα χρονικά ξεπέρασαν τα 10.000 δολάρια (για τη μεταφορά αγαθών από την Ασία στην Ευρώπη) και αυτό δείχνει το σοβαρό πλήγμα που υφίστανται τόσο οι εξαγωγείς, όσο και οι εισαγωγείς, οι οποίοι είναι αντιμέτωποι με αλυσίδες τροφοδοσίας που βρίσκονται στα όρια τους.
Σύμφωνα, μάλιστα, με έκθεση της ING βραχυπρόθεσμα, υπάρχουν ενδείξεις ότι πρόκειται να σημειωθεί μια αποκλιμάκωση της κατάστασης, ωστόσο πιθανόν να συνεχίσουν να αυξάνονται οι τιμές κατά το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
Οι αναλυτές της ING προχωρούν σε αυτήν την εκτίμηση εξαιτίας πέντε βασικών λόγων:
- Οι συνεχιζόμενες παγκόσμιες ανισορροπίες αυξάνουν περαιτέρω τις τιμές.
- Λίγες εναλλακτικές λύσεις για τα θαλάσσια φορτία.
- Μια μη ισορροπημένη ανάκαμψη καθ' όλη τη διάρκεια του 2021.
- Οι μειωμένες ακυρώσεις δρομολογίων θα βοηθήσουν στη μείωση των περιορισμών χωρητικότητας.
- Η κυκλοφοριακή συμφόρηση συνεχίζει να δημιουργεί καθυστερήσεις.