Επιστροφή σε καθαρή κερδοφορία και βελτιωμένες πωλήσεις ανακοίνωσε ο ισπανικός όμιλος fast fashion Inditex για το πρώτο τρίμηνο της νέας δωδεκάμηνης χρήσης, συγκριτικά με πέρσι, επιδόσεις που συνδέονται με την επαναλειτουργία μεγάλου μέρους των καταστημάτων του το υπό εξέταση διάστημα.
Ειδικότερα, ο τζίρος της Inditex αυξήθηκε κατά 56%, αγγίζοντας τα 4,9 δισ ευρώ το διάστημα μεταξύ Φεβρουαρίου - Απριλίου 2021, έναντι 3,3 δισ ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ η καθαρή κερδοφορία ανήλθε σε 421 εκατ ευρώ, έναντι ζημίων ύψους 409 εκατ ευρώ πέρσι. Αύξηση κατά 67% παρουσίασαν οι online πωλήσεις του ομίλου το υπό εξέταση διάστημα, ενώ τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 1,2 δισ ευρώ το φετινό τρίμηνο, από 484 εκατ ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα και τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε 569 εκατ ευρώ, έναντι ζημίων ύψους 508 εκατ ευρώ πέρσι. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι οι συνολικές πωλήσεις του φετινού τριμήνου παραμένουν μειωμένες κατά 11,5% συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2019 (προ πανδημίας).
Η εικόνα του ισπανικού κολοσσού γρήγορης μόδας εξακολουθεί να βελτιώνεται και κατά τις πρώτες ημέρες του δεύτερου τριμήνου, με τις πωλήσεις σε καταστήματα και online να καταγράφουν αύξηση κατά 102% το διάστημα από την 1η Μαΐου έως και τις 6 Ιουνίου 2021, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, και κατά 5% συγκριτικά με το 2019, καθώς πλέον ποσοστό 98% του δικτύου καταστημάτων ανά τον κόσμο είναι ανοικτά. Να σημειωθεί ότι βασικοί πυλώνες στους οποίους θα στηριχθεί η περαιτέρω ανάπτυξη των μεγεθών του ομίλου είναι η ενσωμάτωση ψηφιακών δυνατοτήτων μέσα στα καταστήματα, η ανάκτηση πωλήσεων από καταστήματα που κλείνουν μέσα από τα ηλεκτρονικά καταστήματα των 8 επιμέρους αλυσίδων του ομίλου, καθώς και η λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας με όρους βιωσιμότητας. Επιπλέον, η αλυσίδα Zara εισήλθε στις αρχές Μαϊου και στην αγορά του μακιγιάζ, λανσάροντας την σειρά Zara Beauty σε επιλεγμένα καταστήματα ανά τον κόσμο και online, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη το επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 900 εκατ ευρώ του ομίλου, για το διάστημα 2020-2022.
Να σημειωθεί ότι το τέλος του τριμήνου της νέας χρήσης βρίσκει τον όμιλο με σημαντικά μειωμένο αριθμό καταστημάτων, στα πλαίσια της προσπάθειας προσαρμογής στα νέα δεδομένα μετά την πανδημία. Έτσι, το σύνολο των καταστημάτων των 8 αλυσίδων που ελέγχει ανά τον κόσμο ανέρχεται πλέον σε 6.758, έναντι 7.412 σημείων που ήταν στις 30 Απριλίου του 2020. Συνολικά ο όμιλος θα τερματίσει την λειτουργία 1.200 καταστημάτων μέχρι το 2022, προχωρώντας στην τεχνολογική αναβάθμιση υφισταμένων σημείων και το άνοιγμα νέων χώρων, υψηλής αισθητικής.