Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πλάνο ανανέωσης της εικόνας των καταστημάτων των αλυσίδων του ισπανικού ομίλου Inditex στην χώρα μας, με την ανακαίνιση και επέκταση του καταστήματος Zara στο εμπορικό κέντρο Golden Hall να αποτελεί το πλέον πρόσφατο παράδειγμα.
Μιλώντας στο Business Daily, ο διευθύνων σύμβουλος της Inditex στην χώρα μας, κ. Ηλίας Μάλαμας σημείωσε ότι στόχο του ισπανικού ομίλου αποτελεί η ανανέωση της εικόνας αρκετών καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, ενσωματώνοντας καινοτόμες υπηρεσίες για τους πελάτες, όπως η προπαραγγελία ειδών από το e-shop, απευθείας μέσα από το κατάστημα, παρέχοντας μία απρόσκοπτα ολοκληρωμένη εμπειρία αγορών.
Εκτεινόμενο πλέον σε χώρο 3.200 τ.μ, το νέο concept store της Zara στο Μαρούσι περιλαμβάνει και ένα πλήρως εξοπλισμένο τμήμα ομορφιάς, όπου διατίθενται τα προϊόντα μακιγιάζ και περιποίησης προσώπου που ο ισπανικός όμιλος δημιούργησε την περασμένη άνοιξη και λάνσαρε αρχικά μέσω του ηλεκτρονικού του καταστήματος. Αντίστοιχες ανακαινίσεις είχαν προηγηθεί και στα καταστήματα Zara του Ηρακλείου στην Κρήτη και της Πυλαίας στην Θεσσαλονίκη, ενώ θα ακολουθήσουν κι άλλες.
Ο κ. Μάλαμας σημειώνει εξάλλου ότι η αναβάθμιση του δικτύου αποτελεί κεντρική επιλογή της Inditex διεθνώς ενώ κάποια νέα ανοίγματα καταστημάτων θα γίνουν επιλεκτικά, μέχρι το τέλος του έτους. Να σημειωθεί ότι μέσα στο καλοκαίρι προστέθηκε ένα νέο κατάστημα Stradivarius στο Ρέθυμνο, ενώ κι ένα κατάστημα Bershka είχε εγκαινιαστεί την περασμένη άνοιξη στην Θεσσαλονίκη.
Επανέρχεται δυναμικά η αγοραστική κίνηση
Σε ό,τι αφορά την αγοραστική κίνηση, ο κ. Μάλαμας σημειώνει ότι έχει επανέλθει δυναμικά από τον Μάιο κι έπειτα, οπότε επανεκκίνησε η λειτουργία των φυσικών καταστημάτων στην χώρα μας, με τον τζίρο το τελευταίο τετράμηνο να προσεγγίζει το 80% της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Εκτιμάται δε ότι οι επιδόσεις του ομίλου θα ήταν ακόμη καλύτερες εάν δεν υπήρχε ο χωροταξικός περιορισμός του ενός ατόμου ανά 18 τμ, ο οποίος αναθεωρήθηκε μόλις στις 13 Σεπτεμβρίου σε ένα άτομο ανά 9 τμ.
Παρόλα αυτά, το ισχυρό τουριστικό ρεύμα που παρατηρήθηκε το φετινό καλοκαίρι ενίσχυσε τους τζίρους ειδικά των καταστημάτων που ο όμιλος διατηρεί σε τουριστικές περιοχές, όπως η Κρήτη και η Ρόδος, με τις πωλήσεις των εν λόγω σημείων να ενισχύονται σημαντικά, συγκριτικά με πέρσι. Μάλιστα, καθώς ο τουρισμός στην χώρα μας ανακάμπτει, ο όμιλος δεν αποκλείει τη δημιουργία καταστημάτων κάποιων εκ των αλυσίδων του και σε άλλους τουριστικούς προορισμούς, υπό την προϋπόθεση ότι θα βρεθούν οι κατάλληλοι χώροι.
Ο κ. Μάλαμας σημειώνει επίσης ότι παραμένουν σε θετικό έδαφος και οι πωλήσεις μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων του ομίλου, ακόμη και μετά το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων, πιστοποιώντας την αλλαγή στην φιλοσοφία των καταναλωτών, μετά την πανδημία, ακολουθώντας την τάση που επικρατεί διεθνώς. Σημειώνεται ότι διεθνώς οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του ομίλου αναμένεται να συνεισφέρουν ποσοστό 25% επί του συνόλου για φέτος, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του επικεφαλής της Inditex, Pablo Isla.
Αύξηση πωλήσεων κατά 49%
Το θετικό μομέντουμ πάντως φάνηκε και στα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου της τρέχουσας χρήσης του ομίλου, που ανακοινώθηκαν πρόσφατα. Οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 11,94 δισ. ευρώ το διάστημα Φεβρουαρίου -Ιουλίου 2021, ενισχυόμενες κατά 49% συγκριτικά με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ενώ οι περσινές ζημιές ύψους 195 εκατ ευρώ μετατράπηκαν φέτος σε καθαρά κέρδη ύψους 1,27 δισ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας την “ολική επαναφορά” του leader της αγοράς fast fashion στην κανονικότητα.
Παράλληλα, οι διαδικτυακές πωλήσεις του ομίλου ενισχύθηκαν κατά 36% το υπό εξέταση διάστημα σε σχέση με πέρσι και κατά 137% συγκριτικά με το 2019, ενώ και οι πωλήσεις του ομίλου την περίοδο από 1η Αυγούστου έως και 9 Σεπτεμβρίου 2021 αυξήθηκαν κατά 22% συγκριτικά με το ίδιο διάστημα πέρσι, και κατά 9% συγκριτικά με το 2019, με το 99% των καταστημάτων των 8 αλυσίδων του να βρίσκεται πλέον σε πλήρη λειτουργία.
Σημειώνεται τέλος ότι ο όμιλος Inditex προβλέπει τη διάθεση 1 δισ. ευρώ μέσα στην επόμενη τριετία για επενδύσεις στην ψηφιακή του αναβάθμιση, ενώ σε 9 δισ. ευρώ ανέρχονται οι ετήσιες επενδυτικές του δαπάνες μέχρι το 2022.