Η ανθεκτικότητα και η προσαρμοστικότητα των επιχειρήσεων στις νέες συνθήκες είναι συνάρτηση βασικών, διαχρονικών αξιών και συγκεκριμένα, της ύπαρξης ισχυρού οράματος, της εκπόνησης μιας μακρόπνοης στρατηγικής που θα το υπηρετήσει και ενός σφικτού προγράμματος δράσεων από το οποίο δεν θα υπάρχει παρέκκλιση, τόνισε ο κ. Βασίλης Κουτεντάκης, Ανώτερος Γενικός Διευθυντής και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Τράπεζας Πειραιώς, μιλώντας στο Delphi Forum.
Προς την ίδια κατεύθυνση συμβάλλει η χρήση των ψηφιακών εργαλείων που έχουν στη διάθεσή τους οι επιχειρήσεις και τα οποία ενισχύονται με εκθετικό ρυθμό χάρη στα άλματα της τεχνολογίας, πρόσθεσε ο κ. Κουτεντάκης, ο οποίος συμμετείχε σε συζήτηση με θέμα Τhe Digital Path to Business Resilience. Όπως διευκρίνισε, η έννοια του Business Resilience περιλαμβάνει την ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων αλλά εκτείνεται και πέραν αυτής, περιλαμβάνοντας την έννοια της προσαρμοστικότητας που είναι κρίσιμη για τους οργανισμούς.
«Όσο περισσότεροι οργανισμοί μετουσιώσουν τη νέα γνώση σε μία νέα κουλτούρα, η οποία θα είναι διαρκώς δεκτική στην αλλαγή και στη δίψα για καινούργιους, αποτελεσματικότερους τρόπους δουλειάς, τόσο ταχύτερα θα επιτευχθεί η ανθεκτικότητα όλων στις εκάστοτε νέες συνθήκες», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κουτεντάκης. Επισήμανε δε, ότι η πανδημία λειτούργησε σαν καταλύτης, προκειμένου συνολικά οι παραγωγικές δυνάμεις – με πρώτο το ίδιο το ελληνικό κράτος - να κινηθούν γρηγορότερα, όχι μόνο στη λήψη αλλά κυρίως στην υλοποίηση του μετασχηματισμού τους με τη βοήθεια της τεχνολογίας.
Ο Ανώτερος Γενικός Διευθυντής της Τράπεζας Πειραιώς υπογράμμισε ότι η ανθεκτικότητα και η προσαρμοστικότητα ως βασικά χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων, τους δίνουν τη δυνατότητα να ικανοποιήσουν καλύτερα τις αυξανόμενες ανάγκες των πελατών τους. «Οι τράπεζες είναι το χαρακτηριστικό παράδειγμα ενός κλάδου που αναπτύσσεται γοργά και ανταποκρίνεται με αμεσότητα στις απαιτήσεις των πελατών του, εν μέσω ενός περιβάλλοντος που εξελίσσεται και δημιουργεί όλο και πιο σύνθετες ανάγκες, ειδικά για παροχή συμβουλών στους πελάτες αυτούς, είτε είναι ιδιώτες, είτε είναι επιχειρήσεις». Στην κατεύθυνση αυτή, τα business plan των τραπεζών αλλάζουν, αντανακλώντας τον ψηφιακό μετασχηματισμό με αυτοματοποίηση των περισσότερων συναλλαγών και τα νέα συναλλακτικά ήθη των πελατών, οι οποίοι απαιτούν ευκολία, ταχύτητα, ασφάλεια και συνεπώς την ανάγκη των τραπεζών να δουλεύουν αποδοτικότερα.
Μέσω των ψηφιακών εργαλείων, οι τράπεζες και οι πελάτες τους θα εστιάζουν πλέον στο σημαντικότερο άξονα του banking, που δεν είναι ο διαχειριστικός αλλά αυτός της συμβουλευτικής και της παροχής εξειδικευμένης γνώσης και προσωποποιημένων λύσεων, σημείωσε ο κ. Κουτεντάκης, ο οποίος εκτίμησε ότι η ραγδαία εξέλιξη των ψηφιακών μέσων στις τραπεζικές υπηρεσίες ανοίγει το δρόμο για νέους παίκτες στην αγορά. Σε τομείς όπως οι πληρωμές, τα δάνεια, το credit scoring, το asset management και η ανάλυση δεδομένων και συγκεκριμένα, τα Predictive Analytics, θα ενταθεί ο ανταγωνισμός προς όφελος του πελάτη, ανέφερε.