ΓΔ: 1397.63 0.94% Τζίρος: 86.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Ellaktor-Erga-Ypodomes_Dromos
Φωτο: Ελλάκτωρ

Η Άκτωρ μένει στη Ρουμανία και διεκδικεί έργο 1,1 δισ. ευρώ

Παρά τη συρρίκνωση των διεθνών δραστηριοτήτων, η κατασκευαστική του ομίλου Ελλάκτωρ θα διεκδικήσει την κατασκευή μεγάλου αυτοκινητοδρόμου, αντιμετωπίζοντας εταιρείες από πολλές χώρες.

Στην Ελλάδα η διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ δίνει διαφορετικές μάχες, με κυριότερη την κόντρα με την ολλανδική Reggeborgh για τον διοικητικό έλεγχο της εισηγμένης, αλλά η θυγατρική ΑΚΤΩΡ συνεχίζει να διεκδικεί έργα στην Ρουμανία. Μετά την ανάληψη σειράς σιδηροδρομικών έργων, η ΑΚΤΩΡ διεκδικεί τώρα ένα από τα σημαντικότερα έργα οδοποιίας στη χώρα, το τρίτο τμήμα (Cornetu – Tigveni) του αυτοκινητοδρόμου Sibiu – Pitesti, προϋπολογισμού 1,1 δισ. ευρώ.

Πρόκειται για το πιο δύσκολο τεχνικά τμήμα του αυτοκινητοδρόμου, καθώς θα περάσει τα Καρπάθια Όρη. Στη διεκδίκηση συμμετέχουν, μέσω κοινοπραξιών, περίπου 15 εταιρείες από την Ιταλία, την Αυστρία, την Τουρκία και την Κίνα, καθώς και η ΑΚΤΩΡ. Οι όμιλοι που έχουν προεπιλεγεί θα καταθέσουν οικονομικές προσφορές στις 21 Απριλίου 2021.

Η Ρουμανία είναι η μοναδική αγορά του εξωτερικού που παραμένει η ΑΚΤΩΡ μετά το ξεκαθάρισμα που έκανε η σημερινή διοίκηση της ΕΛΛΑΚΤΩΡ στις διεθνείς δραστηριότητες του κατασκευαστικού βραχίονα. Από τις διεθνείς δραστηριότητες κυρίως, εντοπίστηκε στην ΑΚΤΩΡ «μαύρη τρύπα» σχεδόν 400 εκατ. ευρώ τα τελευταία δυόμισι χρόνια. Έτσι εντάθηκαν τα προβλήματα ρευστότητας του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ενώ αυξήθηκαν οι οφειλές της ΑΚΤΩΡ προς προμηθευτές και άλλους συνεργάτες. Αυτό το πρόβλημα θα κληθεί να αντιμετωπίσει η διοίκηση που θα προκύψει στην γενική συνέλευση της 7ης Ιανουαρίου. Όπως φαίνεται, θα προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου της ΕΛΛΑΚΤΩΡ προκειμένου στη συνέχεια να στηριχθεί η δραστηριότητα στις κατασκευές. 

Τον Σεπτέμβριο η ΑΚΤΩΡ είχε ανακοινώσει την υπογραφή σύμβασης για σιδηροδρομικό έργο προϋπολογισμού €573 εκατ. (χωρίς Φ.Π.Α) στη Ρουμανία, ως επικεφαλής κοινοπραξίας (leader με ποσοστό 60%) με τις εταιρείες ALSTOM (20%) και ARCADA (20%). Το έργο αφορά στην αποκατάσταση και την αναβάθμιση του τμήματος Apata- Cata της σιδηροδρομικής γραμμής Brasov-Simeria, η οποία αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού διαδρόμου μεταφορών Ρήνου-Δούναβη.

Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για το τρίτο τμήμα της συγκεκριμένης σιδηροδρομικής γραμμής που αναλαμβάνει η θυγατρική του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, καθώς τον Ιούνιο του 2019 η ΑΚΤΩΡ είχε αναδειχθεί ανάδοχος και για το έργο αναβάθμισης των δύο όμορων σιδηροδρομικών τμημάτων Brasov-Apata και Cata-Sighisoara, με συνολικό προϋπολογισμό €627 εκατ. ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α).

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εξάρχου: Πώς άλλαξε πλήρως η Intrakat, οι επόμενες κινήσεις ανάπτυξης

Ο κ. Εξάρχου σημείωσε ότι οι μέτοχοι της Intrakat ήρθαν για να μείνουν και να ολοκληρώσουν το όραμά για τη δημιουργία της ισχυρότερης, της μεγαλύτερης και της υγιέστερης τεχνικής εταιρείας στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πίσω στα κέρδη η ΑΚΤΩΡ το α' τρίμηνο 2022 μετά τις ζημιές των 470 εκατ.

Αποδίδει καρπούς η προσπάθεια ανάταξης του κατασκευαστικού τομέα της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, υποστηρίζει ο πρόεδρος της ΑΚΤΩΡ, Χρ. Παναγιωτόπουλος. Τι λέει για τα νέα έργα, το κτήμα Καμπά και την κόντρα των μετόχων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μετά από 23 χρόνια καθυστέρηση προχωρά ο νέος κάθετος άξονας Ελλάδας - Βουλγαρίας

Η καθυστέρηση οφείλεται σε σημαντικά γεωλογικά προβλήματα που οδήγησαν σε αλλαγή χάραξης. Στα 48 εκατ. ευρώ ο προυπολογισμός του έργου στις 22 Σεπτεμβρίου η κατάθεση των προσφορών.