Σε μια νέα εποχή ανάπτυξης, με ώθηση και από τις ιδιαίτερες συνθήκες που δημιουργεί η πανδημία, περνά το delivery φαγητού, καθώς πλέον συνδυάζεται με τα ψώνια από σούπερ μάρκετ, αλλά και με τα είδη περιπτέρου. Ανάμεσα στους παίκτες που διαπίστωσαν και αξιοποιούν τις νέες τάσεις είναι η delivery.gr, που ανήκει στον όμιλο Μουχάλη, και με «όχημα» την συνεργασία της με την ΑΒ Βασιλόπουλος στοχεύει να ενδυναμώσει την παρουσία της σε όλη την Ελλάδα και να κάνει πράξη το πρώτο ελληνικό super app.
«Ο κορονοϊός θα φύγει, οι αλλαγές θα μείνουν», σημειώνει στο Business Daily, ο CEO της delivery.gr Νίκος Ιωάννου, που θεωρείται «πατέρας» της ηλεκτρονικής παραγγελίας φαγητού στην Ελλάδα. «Αυτό που αλλάζει τώρα, είναι ο τρόπος που ψωνίζουν οι καταναλωτές και πώς αντιμετωπίζουν την καθημερινότητα των online παραγγελιών. Εκπαιδεύτηκε πλέον ο κόσμος και ξέρει ότι του δίνεται η δυνατότητα να παραγγείλει στο σούπερ μάρκετ διαδικτυακά σε μια εύκολη διαδικασία, όπου μπορεί να προμηθευτεί τα ψώνια του μέσα σε 2 ώρες. Με τη διαδικασία να πάρεις το αμάξι σου και να ψωνίσεις στο φυσικό κατάστημα και να επιστρέψεις, ξοδεύεις σίγουρα περισσότερο χρόνο από τις δύο ώρες που χρειάζονται για να έρθουν τα ψώνια στην πόρτα σου», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Στο delivery.gr περιλαμβάνονται και υπηρεσίες που ξεφεύγουν από την παράδοση έτοιμων φαγητών ή προϊόντων σούπερ μάρκετ. «Το delivery.gr φιλοδοξεί να είναι το πρώτο super app της χώρας» αναφέρει ο κ. Ιωάννου και εξηγεί ότι «η ιδέα του super app και της delivery.gr είναι πως ό,τι μπορεί να γίνει delivery θα έρχεται κατευθείαν στην πόρτα σου. Θα είναι μια εφαρμογή που θα μπορεί να ρυθμίσει τα πάντα. Ακόμα και να έρθει κάποιος να πλύνει το κατοικίδιό σου».
Ήδη στο delivery.gr φιλοξενούνται περισσότερες από 2.500 επιχειρήσεις από όλη την Ελλάδα, ενώ υπάρχουν και αρκετές που προσφέρουν διαφορετικές υπηρεσίες από την παράδοση τροφίμων. Ωστόσο η επιβολή του πρώτου lockdown και το υποχρεωτικό κλείσιμο των επιχειρήσεων δεν άφησε να «ανθίσουν» αυτές οι υπηρεσίες. «Οι υπηρεσίες καθαριστηρίου δείχνουν πως έχουν κάποια ζήτηση, όμως για άλλα, όπως τα ανθοπωλεία, τα πράγματα είναι ακόμα περίεργα καθώς ο κόσμος είναι μαζεμένος στα έξοδα. Περιμένουμε την ανάκαμψη και όταν θα επιστρέψουμε σε κανονικούς ρυθμούς θα μπορούμε να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα» επισημαίνει ο κ. Ιωάννου.
«Ο κύκλος εργασιών σημείωσε σημαντική αύξηση φέτος λόγω των συνθηκών, όμως η ύφεση της εστίασης, ειδικά στο πρώτο lockdown, αντιστάθμισε την εικόνα. Περιμένουμε να ισορροπήσει η κατάσταση στην εστίαση για να δούμε τα τελικά μεγέθη στο τέλος του έτους», επισημαίνει ο CEO της delivery.gr που αναφέρει ότι κατά την διάρκεια του πρώτου lockdown υπήρξε κάμψη στις online παραγγελίες φαγητού καθώς επικρατούσε περισσότερος φόβος την άνοιξη σχετικά με την πανδημία και τα μέτρα προστασίας.
Με την επάνοδο στην κανονικότητα και το άνοιγμα των φυσικών καταστημάτων θα μπορεί να υπάρξει και άνοδος των αγορών μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες και για άλλες υπηρεσίες πέρα από το food delivery. «Πιστεύω πως πλέον όλα πηγαίνουν στη λογική του e-commerce και του q-commerce (σ.σ.: quick commerce), της γρήγορης διανομής και ότι θα έρθουν το συντομότερο δυνατό στηn πόρτα του καταναλωτή», αναφέρει ο κ. Ιωάννου που σημειώνει ότι πλέον «βλέπουμε ακόμα και μεγαλύτερους σε ηλικία ανθρώπους να προσπαθούν να μάθουν πως λειτουργούν οι πλατφόρμες ώστε να μπορούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους από το σουπερ μάρκετ ηλεκτρονικά, ενώ οι πιο νέες ηλικίες το έχουν ήδη εντάξει στις συνήθειες τους».
Τονίζει επίσης πως καταγράφεται σημαντική ζήτηση για online παραγγελίες καπνικών ειδών και ειδών περιπτέρου, με την τάση αυτή να έχει περαιτέρω ανοδική πορεία. «Σε συνεργασία και με το kioskys, διαπιστώσαμε πως υπήρξε τεράστια αύξηση για είδη καπνικών και περιπτέρου. Το περίπτερο είναι συνδεδεμένο με τα μικροψώνια, π.χ. διάφορα σνακ, τσιγάρα μέχρι και την εφημερίδα. Το kioskys κάνει το περίπτερο online και έχει πολύ επιθετική ανάπτυξη εκμεταλλευόμενο και την τάση αυτή».
H συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος
Από τις αρχές Νοεμβρίου, η delivery.gr προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος για τη διανομή των προϊόντων από τα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας στους καταναλωτές. «Καταγράφουμε ήδη πολύ θετικά σημάδια από την συνεργασία, η οποία έχει ξεκινήσει και ανεβαίνει ολοταχώς» σημειώνει ο κ. Ιωάννου που τονίζει ότι «οι δυο ομάδες φαίνεται πως έχουν φοβερή χημεία μεταξύ και αυτό που βγαίνει θα είναι ένα εξαιρετικό. Δείχνει από την αρχή πως προχωράει πολύ επιθετικά. Δουλεύουμε και οι δυο με κοινό στόχο και κατεύθυνση».
Η ΑΒ Βασιλόπουλος έκανε επίσημο διαγωνισμό, όπου συμμετείχαν όλοι οι μεγάλοι παίκτες του online delivery, με την εταιρεία που ανήκει στον όμιλο Μουχάλη να κερδίζει στο τέλος. «Είμαστε μόνο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προς το παρόν, αλλά όλο αυτό θα εξελιχθεί και θα παραδίδουμε όπου βρίσκονται καταστήματα ΑΒ σε όλη την Ελλάδα. Ο σκοπός είναι σε συνεργασία με την ΑΒ, να αναλάβουμε το κομμάτι της γρήγορης διανομής, το fast delivery και με τον δικό μας στόλο, η παράδοση γίνεται μέσα σε 2 ώρες», αναφέρει ο κ. Ιωάννου που τονίζει ότι η συνεργασία με την ΑΒ θα είναι το «όχημα» για την περαιτέρω ανάπτυξη και της συνεργασίας και του στόλου.
Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά «έχουμε ήδη επενδύσει ένα πολύ σημαντικό ποσό για την συνεργασία με τον ΑΒ και την ανάπτυξη του στόλου. Προσλήψεις έχουμε σε καθημερινή βάση σχεδόν, και όσο αυξάνονται οι ανάγκες συνεχίζονται και προσλαμβάνουμε κόσμο τόσο στη διανομή όσο και στην διαχείριση του στόλου για να μπορέσουμε να υποστηρίξουμε το όλο έργο» και προσθέτει πως «θα καταγράψουμε την πορεία της συνεργασίας και θα συνεχίσουμε να αυξάνουμε τον στόλο ανάλογα με τις ανάγκες».