Το ίδιο μοντέλο αξιοποίησης που ακολουθήθηκε στα μεγάλα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, δηλαδή η μεταβίβαση πλειοψηφικού πακέτου της τάξης του 67% των μετοχών, έχει αποφασιστεί οριστικά να εφαρμοστεί και στις διαδικασίες αποκρατικοποίησης των λιμανιών Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας, οι οποίες προχωρούν, παρά τις εμπλοκές που έχει προκαλέσει η πανδημία στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων.
Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να εγκριθούν τα τεύχη δημοπράτησης για τους διαγωνισμούς των Λιμένων Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς κρίθηκε ότι χρήζουν κάποιων προσθηκών νομικής φύσης και αναμένεται να παραδοθούν στην τελική τους μορφή την Δευτέρα 18 Μαΐου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η διαδικασία της ιδιωτικοποίησης των λιμένων κινείται με γρήγορους ρυθμούς, καθώς υπάρχει ισχυρό διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον. Άλλωστε εδώ και καιρό τα δύο λιμάνια βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των αποκρατικοποιήσεων, καθώς το επενδυτικό ενδιαφέρον έχει χτυπήσει... κόκκινο. Ήδη, έχει καταγραφεί ισχυρό ενδιαφέρον από δυο ελληνοαμερικανικά επενδυτικά σχήματα, ενώ την εμφάνιση τους κάνουν και άλλοι ισχυροί διεθνείς επενδυτές.
Τα δύο ελληνοαμερικανικά σχήματα είναι το Financial Group Black Summit, αλλά και η ONEX που έχει αναλάβει τα Ναυπηγεία Νεωρίου Σύρου και έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον και για τα Ναυπηγεία της Ελευσίνας, έχοντας σημαντική στήριξη και από την πρεσβεία των ΗΠΑ. Έχοντας δε ήδη επενδύσει στην Ελλάδα, το συγκεκριμένο σχήμα δείχνει να διατηρεί προβάδισμα στην διεκδίκηση του λιμένα Αλεξανδρούπολης αλλά και του κοντινού λιμένα Καβάλας.
Από την άλλη για την Ηγουμενίτσα μεταξύ των ενδιαφερομένων και ίσως ο επικρατέστερος είναι ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι (που ελέγχει μεταξύ άλλων και την Minoan Lines).
Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι γνωστό ότι έχει μεγάλη γεωπολιτική και οικονομική αξία, καθώς λειτουργεί ως «γέφυρα» για την παρουσία και υποστήριξη αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων στην Ανατολική Ευρώπη, αλλά έχει και ιδιαίτερη βαρύτητα ως ενεργειακός κόμβος, λόγω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα. Υπενθυμίζεται δε ότι στην ανανεωμένη συμφωνία αμοιβαίας αμυντικής συνεργασίας (MDCA) Ελλάδας - ΗΠΑ προβλέπεται η χρήση μέρους των υποδομών στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης από τις αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις.
Ωστόσο, ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο λιμάνι φαίνεται να έχουν επενδυτές από την Ιαπωνία, το Ισραήλ αλλά και την Κίνα που ενδιαφέρεται για τη δημιουργία κέντρων logistics στην Βόρειο Ελλάδα.
Ως ένας από τους ενδιαφερόμενους για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης φέρεται σχήμα υπό την αμερικανική SSA Marine που αναπτύσσει στην Γεωργία το λιμάνι της Ανάκλειας στην Μαύρη Θάλασσα.
Όσον αφορά στον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας, έχει σχεδόν αποκλειστικές δραστηριότητες την επιβατηγό ναυτιλία καθώς αποτελεί την πύλη εισόδου - εξόδου των γραμμών με την Ιταλία και την κρουαζιέρα, ενώ ελέγχει και τρεις μαρίνες.
Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας αποτελεί τη Δυτική πύλη της πατρίδας μας σε μία κομβική γεωπολιτική και γεωστρατηγική θέση, στη μέση ενός μεγάλου θαλασσίου διαδρόμου με τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης στο εμπορευματικό κομμάτι, στην κρουαζιέρα, στον θαλάσσιο τουρισμό και έχει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα που του προσδίδουν και ιδιαίτερο επενδυτικό ενδιαφέρον.