Στις δυσκολίες τις οποίες αντιμετωπίζει ο όμιλος Jumbo λόγω του lockdown και των σημαντικών επιπτώσεων που είχε σε κέρδη και έσοδα, βάσει των εκτιμήσεων του προέδρου της εταιρείας, Απ. Βακάκη, αναφέρεται report της Pantelakis Securities.
Σε conference call που πραγματοποιήθηκε χθες με αφορμή την ανακοίνωση των οικονομικών μεγεθών του 2019 για τη Jumbo, ο πρόεδρος της εταιρείας προειδοποίησε ότι θα υπάρξει πτώση των κερδών της το 2020, καθώς οι πωλήσεις συνεχίζουν να υποχωρούν μετά το άνοιγμα των καταστημάτων.
Η διοίκηση του ομίλου αναμένει ότι οι πωλήσεις θα εμφανίσουν διψήφια πτώση εντός των επόμενων μηνών, ενώ η πανδημία έπληξε σημαντικά τη λειτουργία των εμπορικών κέντρων και θα συνεχίσει να το πράττει καθώς οι καταναλωτές τείνουν να μειώσουν τις επισκέψεις ή ακόμη και να τις αποφύγουν (σ.σ.: πρόκειται για παγκόσμια τάση).
Στα θετικά κατατάσσεται το γεγονός ότι χάρη στα μέτρα που έλαβε η ελληνική κυβέρνηση, τόσο σε επίπεδο φορολογίας όσο και σε επίπεδο στήριξης των εργαζομένων σε επιχειρήσεις που διέκοψαν αναγκαστικά τη λειτουργία τους, σημειώθηκε σημαντική μείωση στις λειτουργικές δαπάνες της εταιρείας.
Σύμφωνα με τον κ. Βακάκη οι προοπτικές για το 2020 είναι αρνητικές, με τη Pantelakks Sec. να εκτιμά ότι στο διάστημα του lockdown ο όμιλος έχασε περί τα 97 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τις ξένες αγορές, ο κ. Βακάκης δήλωσε ότι οι πωλήσεις Ρουμανίας και Βουλγαρίας παρουσιάζουν μείωση κατά 55% σε σχέση με την περίοδο του lockdown, λόγω κυρίως των περιορισμών κυκλοφορίας και σε μικρότερο βαθμό (σε πλήρη αντίθεση με την Ελλάδα) λόγω του κλεισίματος των καταστημάτων.
Πάντως, όπως σημειώνει η Pantelakis Sec., η Jumbo δεν αντιμετωπίζει προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού από την Κίνα παρά τις πρωτοφανείς διαταραχές που προκλήθηκαν από την κρίση του ιού και αυτό χάρη στην συνετή πολιτική. Ιδιαίτερα ισχυρό ήταν το πλήγμα για την εταιρεία το Πάσχα (αντιστοιχεί στο 12% των ετήσιων πωλήσεων), λόγω του lockdown.
Στα θετικά νέα για την εταιρεία το γεγονός ότι οι online πωλήσεις της υπερδιπλασιάστηκαν κατά τη διάρκεια του lockdown.