Ανοδικά κινήθηκαν τα μεγέθη της σουηδικής εταιρείας ένδυσης Η&Μ κατά το πρώτο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης (Δεκέμβριος ’19 - Φεβρουάριος ’20), ωστόσο η εταιρεία προειδοποιεί για την ραγδαία επιδείνωση των πωλήσεών της στο ξεκίνημα του δεύτερου τριμήνου, λόγω της πανδημίας.
Ειδικότερα, οι πωλήσεις του ομίλου υποχώρησαν κατά 46% τον φετινό Μάρτιο συγκριτικά με πέρσι, δεδομένου ότι 3.778 καταστήματα από το σύνολο των 5.065 παραμένουν κλειστά. Θετική είναι ωστόσο η εξέλιξη των διαδικτυακών πωλήσεων του ομίλου, με τον τζίρο να ενισχύεται κατά 17% στην διάρκεια του Μαρτίου, σε σύγκριση με πέρσι, καθώς το κανάλι αυτό παραμένει σε λειτουργία σε 47 από τις συνολικά 51 αγορές όπου η Η&Μ διαθέτει ψηφιακή παρουσία.
Σε ότι αφορά τις επιδόσεις του τριμήνου, οι πωλήσεις ενισχύθηκαν 8% συγκριτικά με πέρσι, διαμορφούμενες σε 54,94 δισεκατομμύρια σουηδικές κορώνες, με τις διαδικτυακές πωλήσεις να αυξάνονται κατά 48%. Τα μεικτά κέρδη της Η&Μ αυξήθηκαν κατά 10%, αγγίζοντας τις 28 δισεκατομμύρια κορώνες, τα καθαρά κέρδη της υπερδιπλασιάστηκαν σε 2,5 δισεκατομμύρια από 1,04 δισ. πέρσι, ενώ τα κέρδη μετά φόρων ενισχύθηκαν σε 1,92 δισεκατομμύρια το φετινό τρίμηνο, έναντι 803 εκατομμυρίων κορωνών το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Σε ό,τι αφορά την χώρα μας, η αλυσίδα επέκτεινε μέσα στο τρίμηνο την ψηφιακή παρουσία της, καθιστώντας διαθέσιμες τις διαδικτυακές αγορές από την Ελλάδα και για τα άλλα σήματα που διαχειρίζεται (COS, Monki, Weekday, & Other Stories κα Arket).
Η διοίκηση της Η&Μ σημειώνει ότι η ζήτηση στην αγορά της Κίνας σταδιακά επανέρχεται, ωστόσο έχει προχωρήσει στην λήψη μέτρων για να μετριάσει τις απώλειες από την εξάπλωση της πανδημίας του Covid-19. Μεταξύ αυτών προτείνεται η ακύρωση της διανομής μερίσματος για φέτος, η μείωση των αποδοχών των ανώτατων στελεχών της κατά 20%, η αναπροσαρμογή των παραγγελιών όπου αυτό είναι δυνατόν, η ενίσχυση του ψηφιακού καναλιού, η πιθανή μείωση του προσωπικού της, αλλά και η έναρξη διαλόγου με τους ιδιοκτήτες των ανά τον κόσμο καταστημάτων της ώστε να βρεθεί μία συμβιβαστική λύση για τα ενοικιοστάσια.
Σημειώνεται ότι η Η&Μ συνάντησε σημαντική αντίσταση στο τελευταίο θέμα συγκεκριμένα στην αγορά της Γερμανίας, όταν από κοινού με άλλους retailers (Saturn, MediaMarkt, Adidas και Puma μεταξύ άλλων) ανακοίνωσε ότι δεν θα καταβάλει τα ενοίκια για τα καταστήματα που είναι κλειστά με κυβερνητική απόφαση (συνολικά 400 σημεία σε όλη τη χώρα). Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Olaf Scholz εξέφρασε την αγανάκτησή του για το θέμα, καλώντας τους μεγάλους retailers να επιδείξουν πιο υπεύθυνη στάση, αναλογιζόμενοι τα υπέρμετρα κέρδη των προηγουμένων ετών. Aνάλογες αρνητικές αντιδράσεις έλαβε η Η&Μ και από τις βρετανικές αρχές, όταν ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες ότι αναζητεί τρόπους να τερματίσει πρόωρα συμβόλαια μισθώσεων για τα καταστήματα που λειτουργεί στη Βρετανία, εάν η επίδραση της πανδημίας έχει παρατεταμένη διάρκεια.
Σημειώνεται τέλος ότι ο σουηδικός κολοσσός έχει ήδη προχωρήσει στην παραγωγή υγειονομικού υλικού για τον εξοπλισμό νοσοκομείων και του νοσοκομειακού προσωπικού, μετατρέποντας μέρος της παραγωγής του για τον σκοπό αυτό, ενώ μέσω του Η&Μ Foundation υποστηρίζει το Covid-19 Solidarity Response Fund του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας ώστε να επισπευσθεί η διαδικασία παρασκευής εμβολίου κατά του νέου κορονοϊού.