ΓΔ: 1399.49 0.13% Τζίρος: 72.47 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 16:37:00 DATA
Φώτο: Shutterstock

«Εκτόξευση» 35% στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ

Στον πρώτο μήνα από την εμφάνιση κρούσματος κορονοϊού στη χώρα, οι πωλήσεις των αλυσίδων αυξήθηκαν κατά 35%. Οι Έλληνες «σήκωσαν» καθαριστικά σπιτιού, είδη προσωπικής υγιεινής και τρόφιμα.

Αύξηση εσόδων κατά 35,1% είναι η «παρενέργεια» για τα σούπερ μάρκετ κατά τον πρώτο μήνα από την εμφάνιση κρούσματος κορωνοϊού στην χώρα. Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, η συνολική αύξηση των πωλήσεων στις αλυσίδες την περίοδο 24 Φεβρουαρίου έως 22 Μαρτίου, δηλαδή σχεδόν ένα μήνα από την εμφάνιση του πρώτου κρούσματος στην Ελλάδα στις 26 Φεβρουαρίου, διαμορφώνεται στο 35,1%. Σε αυτό το διάστημα τα έσοδα για 340 κατηγορίες προϊόντων που καταγράφει η IRI (σ.σ. αφορά σε είδη σταθερού barcode και δεν περιλαμβάνει τα επί ζυγίω) ανήλθαν σε 615 εκατ. ευρώ, έναντι 455,2 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Η υψηλότερη αύξηση καταγράφεται στην κατηγορία των καθαριστικών σπιτιού, όπου το ποσοστό διαμορφώνεται σε 65,6%, ακολουθεί η κατηγορία των προϊόντων προσωπικής υγιεινής και φροντίδας με 56,8% και τα τρόφιμα με 30,2%. Σημαντικά ηπιότερο ρυθμό αύξησης της τάξεως του 3,8% εμφανίζει η κατηγορία «λοιπά είδη» που συμπεριλαμβάνει  86 κατηγορίες προϊόντων.

Οι μετρήσεις της IRI υποδεικνύουν ότι σχεδόν ο μισός τζίρος 54% του εξεταζόμενου διαστήματος πραγματοποιήθηκε στην περιοχή της Αττικής, ενώ ακολουθεί με 12,8% η Κεντρική Ελλάδα και με 10% η Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, η μεγαλύτερη αύξηση στα έσοδα την εν λόγω περίοδο καταγράφεται στην Θεσσαλονίκη με ποσοστό 39,8% και ακολουθεί το κρητικό καλάθι όπου τα έσοδα ενισχύθηκαν κατά 38%. Στην Αττική, η αύξηση κυμάνθηκε στο 35% ενώ το μικρότερο συγκριτικά ποσοστό ενίσχυσης εσόδων καταγράφεται στην Κεντρική Ελλάδα με ποσοστό 33,9%.

Στη βασική δεκάδα των προϊόντων που εμφανίζουν τις πιο μεγάλες πωλήσεις, την πρώτη θέση καταλαμβάνει το οινόπνευμα όπου ο τζίρος εμφανίζει άνοδο 437%, ενώ υψηλές ταχύτητες καταγράφουν και τα υγρά μαντιλάκια με αύξηση 431%, τα γάντια με 301%, τα κρεμοσαπούνα με 280%. 

Στα τρόφιμα, τα συμπληρώματα διατροφής ( βιταμίνες, μουρουνέλαιο κτλ) καταγράφουν την υψηλότερη αύξηση 381% ακολουθεί η κατηγορία του luncheon meat (κονσέρβες κρέατος) με 214%. Στα top selling προϊόντα περιλαμβάνονται επίσης, όπως αναμενόταν, οι χλωρίνες (187%), το αλεύρι (153%), το ρύζι (128%).

Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις της εβδομάδας 16-22 Μαρτίου, που ακολούθησε την εβδομάδα ρεκόρ 9-15 Μαρτίου, όταν η αύξηση πωλήσεων άγγιξε το 95,7%, ο ρυθμός όπως αναμενόταν επιβραδύνθηκε διατηρώντας ωστόσο υψηλά ποσοστά, που μεταφράζονται σε ενισχυμένες πωλήσεις 32,6% στα 150,3 εκατ. ευρώ. 

Σημειώνεται ότι την εβδομάδα 16 - 22 Μαρτίου οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ ξεκινούν το καθεστώς διευρυμένου ωραρίου αλλά και την Κυριακάτικη λειτουργία –η οποία ωστόσο εφαρμόστηκε μονάχα στις 22 Μαρτίου. Την εν λόγω εβδομάδα 16 - 22 οι τρεις βασικές μεγα-κατηγορίες δηλαδή καθαριστικά, προϊόντα προσωπικής υγιεινής και τρόφιμα διατηρούν υψηλά ποσοστά αύξησης 72%, 48,5% και 28% αντίστοιχα, ωστόσο η τέταρτη μέγα κατηγορία που περιλαμβάνει 86 είδη εμφανίζει αρνητικό πρόσημο 2,6%. 

Σύμφωνα με την IRI από την αρχή της χρονιάς έως και τις 22 Μαρτίου η αγορά των ταχυκίνητων κατηγοριών εμφανίζει συνολική αύξηση εσόδων 13,9%. Όπως έχει ήδη αναφέρει το businessdaily.gr, δεδομένων των πρωτόγνωρων συνθηκών που δημιουργεί η επιδημία δεν μπορούν να προχωρήσουν σε πρόβλεψη για το πως θα «κλείσει» το 2020, ωστόσο ως πρώτη εκτίμηση στελέχη της αγοράς αναφέρουν ότι στο δεύτερο μισό του έτους θα υπάρξουν δυσμενείς επιπτώσεις στους τζίρους των αλυσίδων από την υπερβολική αύξηση πωλήσεων του πρώτου εξαμήνου.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.