Μαίνεται ο πόλεμος για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας μεταξύ του πρώην ισχυρού άντρα των ναυπηγείων και μεγαλομετόχου τους Νίκου Ταβουλάρη και των εργαζομένων αλλά και των υπολοίπων μετόχων, με τον επίδοξο επενδυτή να αναμένει την απόφαση για μεταβίβαση των μετοχών για να ενεργοποιήσει το σχέδιο εξυγίανσης και να επενδύσει 400 εκατ. ευρώ.
Αύριο αναμένεται να παιχτεί ακόμη μια πράξη του έργου της εξυγίανσης των Ναυπηγείων Ελευσίνας καθώς εκτός απρόοπτου θα ολοκληρωθεί η διακοπείσα γενική συνέλευση και θα αποφασιστεί η μεταβίβαση των μετοχών της μητρικής Νεωρίον ΑΕ Συμμετοχών προς την ONEX.
Ωστόσο, οι μέρες που πέρασαν από τη διακοπή της συνέλευσης της 12ης Μαρτίου έχουν κορυφώσει τις ανησυχίες των εργαζομένων αλλά και των λοιπών μετόχων της εταιρείας πλην του κ. Νίκου Ταβουλάρη ο οποίος εξακολουθεί να τηρεί παρελκυστική τακτική και να καθυστερεί τις διαδικασίες.
Οι εργαζόμενοι, μετά την έγγραφη δέσμευση του τελευταίου, απέστειλαν επιστολή προς τον μεγαλομέτοχο Ν. Ταβουλάρη με την οποία τον καθιστούν μοναδικό υπεύθυνο αν ναυαγήσει το σχέδιο διάσωσης και εξυγίανσης των ναυπηγείων, τονίζοντας ότι, τα στοιχεία τα οποία ζητά, όπως και το απαιτούμενο proof of Funds, υπάρχει διαβεβαίωση τόσο από την ONEX, όσο και από το Υπουργείο Ανάπτυξης ότι έχουν παραδοθεί εγκαίρως προς τη διοίκηση και το προεδρείο της συνέλευσης το οποίο ωστόσο δεν ενημέρωσε τους μετόχους επί του σχεδίου.
Κύκλοι προσκείμενοι στην ONEX τονίζουν στο BD ότι η τελευταία και μοναδική δουλειά που πρέπει να κάνει ο κος Ταβουλάρης είναι να μεταβιβάσει άμεσα τις μετοχές του και της οικογενείας του (ποσοστό 46,3%) ώστε να προχωρήσει η εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.
Εκπρόσωποι των εργαζομένων μιλώντας προς το BD, εκφράζουν την ανησυχία τους για την έκβαση της προσπάθειας εξυγίανσης υποδεικνύοντας ως βασικό υπεύθυνο για την διαμορφωθείσα κατάσταση τον Ν. Ταβουλάρη, ο οποίος όχι μόνο δεν βρίσκεται στα Ναυπηγεία τις τελευταίες μέρες αλλά έχει αφήσει στο έλεος τους, όπως τονίζουν, το σύνολο των εργαζομένων μη δίνοντας ούτε βασικές οδηγίες για τη λειτουργία σε αυτές τις δύσκολες και κρίσιμες στιγμές λόγω και της επέλασης του κορονοϊού.
«Εμείς περιμένουμε να λάβουμε την τελευταία μας πληρωμή από το Πολεμικό Ναυτικό στις 10 Απριλίου και αν δεν υπάρξει λύση και δεν προχωρήσει η μεταβίβαση των μετοχών θα είμαστε στην πλέον δεινή κατάσταση από κάθε εργαζόμενο σε τούτες τις δύσκολες στιγμές», αναφέρουν.
Τονίζουν δε σε επιστολή τους προς τον κ. Ταβουλάρης ότι μιλάει για διαπραγματεύσεις σαν να πρόκειται για αγοροπωλησία την ώρα που πρόκειται για εξυγίανση μιας πραγματικά προβληματικής εταιρείας, διερωτώμενοι αν τελικά αυτός είναι ο σκοπός του: να διαπραγματευτεί προς ίδιον όφελος.
Την ίδια στιγμή απέστειλαν επιστολή και προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΝΕΧ, Πάνο Ξενοκώστα, ζητώντας ουσιαστικά την βοήθεια του για την έξοδο από την δύσκολη συγκυρία, σημειώνοντας ότι δεν αντιλαμβάνονται ποια είναι τα στοιχεία στα οποία αναφέρεται η πλευρά Ταβουλάρη καθώς είναι γνωστό και στο υπουργείο Ανάπτυξης το σχέδιο εξυγίανσης ενώ υπάρχει και το προηγούμενο των Ναυπηγείων Σύρου.
Στο όλο σκηνικό προστίθεται η επιστολή του Γ. Στεφάνου, Διευθύνοντος Συμβούλου του Νεωρίου, προς την Νομική υπηρεσία της Νεώριον Συμμετοχών, η οποία αναφέρει ότι του απαγορεύτηκε να λάβει το λόγο ως μέτοχος, κατά την διάρκεια της γενικής συνέλευσης από τον Ν. Ταβουλάρη.
Σε μια τρισέλιδη επιστολή αναφέρει εκτενώς τα όσα έχει επιτύχει η ONEX στο ΝΕΩΡΙΟ, σημειώνοντας ότι εκτός από την αναβάθμιση και συντήρηση των εγκαταστάσεων, την κάλυψη παλαιών οφειλών, αλλά και την ανάληψη των τραπεζικών υποχρεώσεων, η ONEX έχει πληρώσει περί τα 25 εκατομμύρια, συνθήκες οι οποίες είναι αυτές που κάνουν το σχέδιο για την Ελευσίνα της εταιρείας το μόνο βιώσιμο.
Από την θέση που κατέχει και ως μέτοχος δηλώνει ότι συμφωνεί με τη μεταβίβαση των μετοχών και με το σχέδιο της Onex για την εξυγίανση.
Υπενθυμίζεται ότι το μοντέλο εξυγίανσης είναι αυτό που εφαρμόστηκε για τα ναυπηγεία της Σύρου, όπου προβλέπεται η μεταβίβαση των μετοχών των ναυπηγείων σε μία ενδιάμεση εταιρεία, που μαζί με τους πιστωτές θα πάει στο δικαστήριο, θα βγει η δικαστική απόφαση και θα συνεχίσει με λειτουργία από την ONEX μέχρι την τελική μεταβίβαση.
Σημειώνεται ότι η ONEX ELEFSIS SHIPYARDS, LLC σε συνεργασία με την αμερικανική Chatsworth Securities LLC, έχει από τα τέλη Μαϊου 2019 ιδιωτικό συμφωνητικό για την απόκτηση των ναυπηγείων Ελευσίνας, όπου πρόκειται να επενδύσουν έως 400 εκατ. δολ. σε ορίζοντα 15ετίας για τη διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας.