Ημερομηνία σταθμός για τη διάσωση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, μπορεί να αποδειχθεί η σημερινή, υπό την προϋπόθεση να μην αναβληθεί λόγο κοροναϊού η προγραμματισμένη συνέλευση που αναμένεται να λύσει το γόρδιο δεσμό για τα ναυπηγεία, τα οποία «σέρνουν» υποχρεώσεις 350 εκατομμυρίων ευρώ.
Στην προγραμματισμένη σήμερα γενική συνέλευση, αν τελικά διεξαχθεί, αναμένεται ότι ο ιδιοκτήτης των Ναυπηγείων Ελευσίνας, Νίκος Ταβουλάρης, θα προχωρήσει στη λήψη των σχετικών αποφάσεων ώστε να προχωρήσει η μεταβίβαση των μετοχών της εταιρείας στην ONEX του Πάνου Ξενοκώστα, με στόχο ο τελευταίος να προσπαθήσει, κάνοντας χρήση του μοντέλου που ακολούθησε και στην Σύρο, να πετύχει την εξυγίανση των ναυπηγείων.
Η έκτακτη γενική συνέλευση της Νεώριον, μητρικής της εταιρίας Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Ελευσίνας, γίνεται με θέμα τη μεταβίβαση – εξυγίανσή της καθώς και τη μεταβίβαση των μετοχών της Νεώριον ΑΕ Συμμετοχών.
Ειδικότερα, οι μετοχές τόσο της μητρικής, όσο και της θυγατρικής (ναυπηγεία Ελευσίνας) θα μεταβιβαστούν στην ONEX ELEFSIS SHIPYARDS του Π. Ξενοκώστα, με την οποία από τα τέλη Μαϊου 2019 έχει υπογραφεί ιδιωτικό συμφωνητικό για τη μεταβίβαση των ναυπηγείων, κατόπιν επικύρωσης του σχετικού σχεδίου εξυγίανσης από το αρμόδιο πολυμελές Πρωτοδικείο βάσει του άρθρου 106β και 106δ του Πτωχευτικού Κώδικα.
Με την ολοκλήρωση της συνέλευσης θα πρέπει να ακολουθήσει μεταβίβαση των μετοχών του κ. Ταβουλάρη ώστε να προχωρήσει η διαδικασία του σχεδίου εξυγίανσης με την κατάθεση του στο Πρωτοδικείο.
Βάσει του σχεδίου που ακολουθήθηκε και στο Νεώριο, θα γίνει η μεταβίβαση των μετοχών των ναυπηγείων σε μία ενδιάμεση εταιρεία, που μαζί με τους πιστωτές θα πάει στο δικαστήριο, ώστε να βγει η δικαστική απόφαση και θα συνεχίσει η λειτουργία του ναυπηγείου από την ONEX μέχρι την τελική μεταβίβαση. Θα πρέπει, λοιπόν, σε αυτή τη διαδικασία να συναινέσει και τυπικά ο κ. Ταβουλάρης.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι, αν αύριο δεν γίνει η γενική συνέλευση, τότε η διαδικασία ενδέχεται να υπερβεί την καταληκτική ημερομηνία που έχει τεθεί από την κυβέρνηση για τις 31 Μαρτίου, οπότε τα μοναδικά έργα που εκτελεί το Ναυπηγείο της Ελευσίνας και αφορούν σε δύο τορπιλακάτους του Πολεμικού Ναυτικού θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί.
Το Πολεμικό Ναυτικό είναι ο μοναδικός χρηματοδότης της εταιρείας και όπως έχει αποσαφηνιστεί από την κυβέρνηση δεν είναι δυνατόν να δοθεί άλλη παράταση για την κατασκευή τους, εκτός και αν υπάρχει εγγυημένο σχέδιο για τη συνέχιση της λειτουργίας της επιχείρησης.
Σημειώνεται ότι τα Ναυπηγεία έχουν ένα χρέος που αγγίζει τα 350 εκατ. ευρώ, ενώ η επιχείρηση συνεχίζει να λειτουργεί εν μέρει γιατί το Πολεμικό Ναυτικό πληρώνει το 70% της μισθοδοσίας των εργαζομένων προκειμένου να παραλάβει τις δύο τορπιλακάτους που κατασκευάζονται εκεί.
Στόχος είναι τα Ναυπηγεία να μπουν σε καθεστώς εκκαθάρισης, αλλά παράλληλα όλες οι ενέργειες να γίνουν με την επιχείρηση εν λειτουργία, για να μην χάσουν τη δουλειά τους οι εργαζόμενοι και να παραδοθεί η παραγγελία του Πολεμικού Ναυτικού.