ΓΔ: 1416.78 0.37% Τζίρος: 112.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 DATA
Aerodromio-Airport-Kalamatas
Φωτο: Υπερταμείο

Fraport και όμιλος Κωνσταντακόπουλου παίρνουν το Αεροδρόμιο Καλαμάτας

Στόχος του Υπερταμείου είναι να ανακηρυχθεί ο προτιμητέος επενδυτής μέχρι τα τέλη του έτους ώστε στις αρχές του 2025 να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.

Με ένα διεκδικητή προχώρησε σήμερα ο διαγωνισμός του Υπερταμείου για την αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας. Μια εξέλιξη αναμενόμενη μιας και το επενδυτικό σχήμα συναπαρτίζουν η Fraport AG, η Delta Airport Investments συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου και η ΠΗΛΕΑΣ του ομίλου Κωνσταντακόπουλου. 

Οι δύο πρώτοι διαθέτουν σημαντική εμπειρία στη διαχείριση αεροδρομίων, ενώ ο όμιλος Κωνσταντακόπουλου έχει βαθιές ρίζες και επιχειρηματική δραστηριότητα στην περιοχή της Μεσσηνίας, εξ ου και ο αερολιμένας φέρει το όνομα «Καπετάν Β. Κωνσταντακόπουλος».  

Πρόκειται για την κατάληξη ενός διαγωνισμού που ξεκίνησε πριν δύο χρόνια, με τέσσερα συνολικά σχήματα να δίνουν το «παρών». Οι υπόλοιποι τρεις αρχικώς ενδιαφερόμενοι ήταν: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - GMR Airports, Μυτιληναίος – Corporation America Airports, Egis Airport – Ακτωρ Παραχωρήσεις - Aéroports de la Cote d’Azur, όμως οι ζυμώσεις του τελευταίου διαστήματος έδειχναν ότι θα τερμάτιζαν το πολύ δύο μνηστήρες.

Στόχος του Υπερταμείου είναι να γίνει η ανακήρυξη του προτιμητέου επενδυτή ως τα τέλη του 2024, ώστε αρχές του 2025 να υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης για τη διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, συντήρηση και εκμετάλλευση του αερολιμένα για 40 έτη. Σε αυτή την κατεύθυνση θα γίνουν δύο διοικητικά συμβούλια, όπου θα ελεγχθούν και όλα τα σχετικά δικαιολογητικά έγγραφα. 

Σύμφωνα με πηγές κοντά στη διαδικασία, δεδομένου ότι ο αερολιμένας Καλαμάτας είναι το πρώτο από τα συνολικά 23 μικρά περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας που βαίνει προς αξιοποίηση, το σημαντικό είναι ότι ο επενδυτής αναλαμβάνει σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση των υποδομών.

Υπενθυμίζεται ότι η συμμετοχή του Υπερταμείου στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας που θα τρέξει την παραχώρηση έχει «κλειδώσει» στο 10%, προκειμένου να εξασφαλισθεί τόσο η συνέχεια όσο και η επιστροφή μίας αξίας στην κοινωνία. Βάσει των όρων του διαγωνισμού, η συμμετοχή μπορούσε να ανέλθει κατά το μέγιστο στο 15%. 

Εντυπωσιακές επιδόσεις

Η εντυπωσιακή πορεία του αεροδρομίου της Καλαμάτας ως το 2019, με «καύσιμο» τις μεγάλες τουριστικές επενδύσεις που έχουν γίνει την τελευταία δεκαπενταετία στη Μεσσηνία -και την ευρύτερη περιοχή- με προεξάρχουσα το Costa Navarino του ομίλου Κωνσταντακόπουλου, ουσιαστικά το έβαλε στην πρώτη γραμμή της αξιοποίησης έναντι των υπολοίπων 22 αεροδρομίων.

Διακινώντας 341.000 επιβάτες το 2019, εκ των οποίων οι 317.000 ήταν από το εξωτερικό, το «Καπετάν Β. Κωνσταντακόπουλος» έδειξε μεγάλη δυναμική. Η κίνηση από το 2010 εκτοξεύθηκε κατά 250% περίπου ως το 2022, που έκλεισε με περισσότερους από 351.000 επιβάτες. Με τις επενδύσεις που θα γίνουν εκτιμάται πως θα προσεγγίσει τους 500.000 επιβάτες πριν το τέλος της δεκαετίας. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αεροδρόμιο Καλαμάτας
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Απογειώνεται» τον Μάρτιο ο διαγωνισμός για το αεροδρόμιο Καλαμάτας

Και τα τέσσερα σχήματα που εκδήλωσαν ενδιαφέρον έχουν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού για να αναλάβουν την παραχώρηση του αεροδρομίου για 40 χρόνια. Στόχος εντός του 2025 να αρχίσουν τα έργα αναβάθμισης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Βάζει μπρος το Θριάσιο Ι η Goldair και επεκτείνεται στη Σερβία

Έτοιμος για εκκίνηση της επένδυσης 220 εκατ. ευρώ είναι ο Όμιλος Goldair. Μέσα στη χρονιά επένδυσε 11 εκατ. ευρώ στην ανανέωση του στόλου επίγειας εξυπηρέτησης και άνοιξε την πόρτα στην αγορά της Σερβίας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σχεδόν 34 εκατ. επιβάτες το 2023 στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

Φτερά για νέο ρεκόρ ανοίγουν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της Fraport Greece. Φέτος υποδέχθηκαν 110 αεροπορικές εταιρείες και μέτρησαν 64 νέα δρομολόγια. Έρχονται επεκτάσεις υποδομών με πρώτη κίνηση στη Σαντορίνη.